Maestro's gekko's


Het rek wordt vanavond bezorgd. Hopelijk...
Dan betaal je extra om het 'savonds te laten leveren, krijg je dit binnen:

IMG_20171017_151616.png


Het ergste: Ik was toen nog thuis! Er is helemaal geen bezorgen aan de deur geweest! Hopelijk komen ze vanavond nog wel...
 
En ja hoor, PostNL heeft het geflikt. Ze hebben vanmiddag bezorgd terwijl ik heb extra betaald zodat het 's avonds zouden bezorgen. Dat zou geen groot probleem zijn, als er écht iemand was gekomen om te leveren, want ik was thuis op het moment van de zogenaamde "levering". De enige bezorger die hier langs is gekomen, was een man zonder auto of fiets, en alleen een tas met brieven, waar mijn pakket van 90 cm die 20kg weegt niet in past.

Normaal was het ook geen groot probleem geweest, maar ik had de gezelschapsbak al voor 80% leeggehaald...
 
terwijl ik heb extra betaald
Moet "terwijl ik extra heb betaald" zijn, uiteraard.


Ik denk dat ik ipv. Caribena versicolor toch de Chromatopelma cyaneopubescens kies. Ze zijn wat beter om ervaring op te doen voor een old world vogelspin (Poecilotheria regalis is het doel), omdat ze net zo snel zijn, en qua karakter net zo defensief zijn (Nou zijn Poecilotheria regalis geen agressieve dieren, en vluchten liever dan dat ze bijten). Voordeel is wel dat het gif van C. cyaneopubescens je niet verlamt en niet voor random spasmes zorgt gedurende meerdere maanden, maar eerder op het gif van een wesp lijkt :juggle:

De beste new world om ervaring op te doen met old worlds is eigenlijk Psalmopoeus irmani, maar dat is letterlijk een old world (Geen brandharen, snel, zeer giftig) uit de new world....
 
Het rek wordt vanavond bezorgd. Hopelijk...
Dan betaal je extra om het 'savonds te laten leveren, krijg je dit binnen:

Bekijk bijlage 83623

Het ergste: Ik was toen nog thuis! Er is helemaal geen bezorgen aan de deur geweest! Hopelijk komen ze vanavond nog wel...

Hier hetzelfde hoor. Krijgen zaterdag een mail dat om 16.55 het pakje is afgeleverd maar er is niemand die iets heeft gebracht:stom::stom:. Dat gaan ze nu uitzoeken bij PostNL.
 
Hier hetzelfde hoor. Krijgen zaterdag een mail dat om 16.55 het pakje is afgeleverd maar er is niemand die iets heeft gebracht:stom::stom:. Dat gaan ze nu uitzoeken bij PostNL.
Tja... en de klantenservice is altijd wel goed, maar het is jammer dat je die zo vaak in moet schakelen...
Ze zijn vanochtend wel geweest gelukkig. En ze gaan de €2 van de avondlevering terugstorten, het is niet veel, maar het is wel een week voer voor de luipaarden :p . Dus ja, jammer dat ze gisteren niet deden wat ze hadden moeten doen, maar tenminste krijg ik mijn geld terug.

Het rek staat. In 2 delen, omdat ik 2 keer 90x90 beter kan gebruiken dan 1 keer 90x180. En omdat het minder eng is om de planken te belasten als ze minder hoog zijn :p Het betekent wel dat ik de de zo gewilde dierenkamer eindelijk heb :) Het is klein, maar fijn. De twee rekken naast elkaar zijn 180cm lang, links op de foto is de open deur te zien, en rechts van de rekken is net genoeg ruimte om de krekels op te kunnen bergen, dus de kamer is misschien 3 - 3,5 meter lang. En dat is de langste kant :p
IMG_20171018_185129.jpg


Dit is de planning:

IMG_20171018_203108.jpg


Zwart is de grote bak van de wimper, die het gezelschapsaquarium (groen) voor een groot deel beschermt van de zon. Blauw is de aqua 40, die tijdelijk een zoutwateraquarium wordt (alles is beter dan de curverbox). Dan in het roze, de luipaarden. De luipaarden hebben niet bepaald een lichte plek, dus de bakken worden lichtjes verlicht, met leds.
Dan is er naast de aqua40 50cm ruimte voor opslag, en naast de aqua60 en het terrarium van de wimper is ook 60cm ruimte voor de vogelspin en voor opslag.
IMG_20171018_203108.jpg
 
Gefeliciteerd met je dierenkamer! Leuk dat je dit allemaal doet(en mag). Krijg alleen lichte rillingen bij het vogelspinverhaal:br:
 
Gefeliciteerd met je dierenkamer! Leuk dat je dit allemaal doet(en mag). Krijg alleen lichte rillingen bij het vogelspinverhaal:br:
Dankjewel! Het is een kamer die we al een paar jaar alleen voor opslag gebruikten, en mijn moeder vindt het ook fijn dat de rotzooi van de dieren (haar woorden, niet de mijne :juggle:) niet meer in mijn slaapkamer ligt, en vooral daarom mocht it. De luipaarden mogen in mijn slaapkamer blijven tot de nieuwe terraria voor hun klaar staan.

Vogelspinnen zijn, op een paar soorten na, vrij rustige dieren die liever vluchten dan dat ze bijten, dus eigenlijk is er geen reden om er bang voor te zijn. Toch is het wel belangrijk om bepaalde veiligheidsmaatregelen te volgen, en de kans is groot dat ik binnenkort een langer voerpincet haal... :juggle:
 
Ik ga morgen naar Den Haag, en ik kom pas woensdag terug, dus ik heb de bakken klaar voor de vakantie gemaakt.
Ik heb het keukenpapier in de bak van de wimper door cocofiber vervangen, omdat dit de luchtvochtigheid wat hoger houdt:
IMG_20171020_180215.jpg


Ik heb de Aqua40 opgezet:
IMG_20171020_231240.jpg


En aangezien we ook naar de Avonturia (vogelkelder) gaan, en ze daar vaak vogelspinnen hebben, heb ik maar een spinnen bakje gemaakt, just in case ;)
IMG_20171020_231332.jpg


Voor de rest heb ik de eerste tor van de meelwormen. De rest van de poppen lijken nog niet klaar te zijn, dus ik denk dat deze tor dood zal gaan zonder zich voort te planten...
IMG_20171020_231559.jpg
 
Net kit en epoxy besteld, dus dit weekend wordt leuk :) Wat is kit duur, trouwens, en is het ergens goedkoop betaal je 8 euro aan verzendkosten, en er komt op die 8 euro ook nog btw... Dus gewoon bij veldhuis besteld, net als epoxy.
 
Ik heb maandag vogelspinnen gezien, maar ik weet niet... ze doen niks :p Letterlijk niks.
Ik heb ook andere leuke beestjes gezien, die misschien leuker zijn dan vogelspinnen.

Bijvoorbeeld Lygodactylus kimhowelli'
In de showbak (op de foto kun je zien hoe de exo terra achterwanden gewoon gekleurde pIepschuim zijn...):
IMG_20171023_140744_1.jpg


In de verkoopbak:
IMG_20171023_143250.jpg
 
Ik heb maandag vogelspinnen gezien, maar ik weet niet... ze doen niks :p Letterlijk niks.
Ik heb ook andere leuke beestjes gezien, die misschien leuker zijn dan vogelspinnen.

Bijvoorbeeld Lygodactylus kimhowelli'
In de showbak (op de foto kun je zien hoe de exo terra achterwanden gewoon gekleurde pIepschuim zijn...):
Bekijk bijlage 84552

In de verkoopbak:
Bekijk bijlage 84553
Ik had een groepje Lygodactylus, zijn geweldige beestjes! Heel actief, heel makkelijk.
Vraag me niet meer welke soort precies, maar ze waren iets donkerder dan op jouw foto's en hadden een fel geel voorhoofd.

Spinnen zijn inderdaad het meest van de tijd vrij saai, je hebt ze echt voor het uiterlijk.
 
Ik had een groepje Lygodactylus, zijn geweldige beestjes! Heel actief, heel makkelijk.
Vraag me niet meer welke soort precies, maar ze waren iets donkerder dan op jouw foto's en hadden een fel geel voorhoofd.

Spinnen zijn inderdaad het meest van de tijd vrij saai, je hebt ze echt voor het uiterlijk.
Klinkt als Lygodactylus picturatus. Maar inderdaad, zeer actieve beestjes, ze zijn echt heel leuk.
 
Yep, dat zijn ze!
Moet zeggen dat, dankzij jouw topic, het best weer wat begint te kriebelen ;)
 
Ik wacht nog op een bestelling van 9 liter reptibark, springstaartjes, en een bromelia. Doordat er levende insecten in zitten, wordt het pas woensdag of donderdag verzonden, maar ach. In die tijd kan ik wachten totdat de kit niet meer stinkt. En ik moet de bovenkant nog maken :p
 
Leuke foto's Christiaan en je kan altijd een paar krekels meenemen naar het vivarium voor John . Schijnt voedzaam te zijn bij een patatje :D
 
Opruimploeg :)
Misschien als ik gifkikkers neem zou het ook als voer kunnen dienen :p
Ooooo, zijn dat die witte dingetjes wat je soms ziet op de filmpjes wat ze in de bodem stoppen?

Handig om ook in mijn terrarium te doen?;)
 

Terug
Bovenaan