Mag de verlichting nat van condens worden?

R

Rosemarie

Guest
Hallo,
Wij hebben 2 dagen geleden een aquarium voor onze dochter gekocht (marina 54 liter) kant en klaar met alles erbij (verwarming, filter, lichtbak). We hebben er nog een extra luchtpompje ingezet wat dan via een fles (met steentje) bruist. Alles ingericht en staat nu te wachten tot de vissen erin kunnen. Ik zie nu als ik het deksel opendoe dat er veel condens ( echt veel druppels) op de lamp zitten. Dit komt waarschijnlijk door de temperatuur maar ook door druppeltjes vocht van het luchtpompje. Is dit erg. Kan er hierdoor kortsluiting ontstaan of is dit voldoende beveiligd in de kap? Alvast bedankt voor de reacties.

Rosemarie
 
je mag er vanuit gaan dat elke aquarium condens in de kap heeft en dat alle lampen die daarin zitten er tegen beveiligd zijn.. dus niet druk om maken en genieten van je onderwaterwereldje

veel plezier ermee
 
Je kan in deze aquarium van 54 liter ongeveer 20 kleine vissen of 12 a 15 middel grote vissen in totaal huisvesten.


Zou er eerst 5 of 6 inzetten,van 3-4 cm.

Hou daar niet aan vast,hoor.
Is verkoop praatje.
En me een kraantje tussen het slangetje ,is de hoeveelheid druppels te regelen.
Zet er wel eerst snelgroeiers in,om het water goed te maken.(duurt 3 weken!!!) niet eerder.
Waarden van water moet dan ook eerst gemeten worden,op Nitriet. Dat is dodelijk voor vissen.
 
Hallo Bertus

Bedankt voor je reactie. Zal eens kijken voor zo'n kraantje
 
Hallo Chingy,

Bedankt voor je reactie. Ben nu weer gerustgesteld ;)
 
In de meeste bakken,worden de lampen afgeschermd.
Kan ook door condens gebeuren,hoor.
 
ze zitten meestal langst de uiteinde vastgeschroefd door een ring met rubberen afsluiting erin
 
Terug
Bovenaan