Wat is er nieuw

Mag dit filter op minimale kracht staan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Mag de Superfish Aquaflow 200 ook helemaal op het minimum staan qua filtering?

Anders is de stroming te sterk in mijn Aqua 60.

Dus dat het hendeltje helemaal op Min. staat zeg maar.

Is dat goed of slecht voor het filter?

Hij hangt nu opzich prima, maar ik wil iets meer beweging in de bak zelf en dat lukt alleen als ik het filter wat anders hang en op minimale kracht zet, anders worden de planten weggeblazen 😀

Hey, kerstsmileys 🙂

Apart,als je het op minimaal zet heb je natuurlijk juist minder rondstroming in de bak...
Door de plantjes voor de uitstroming lijkt het meer door de nieuwe plaats van het filter maar is het natuurlijk niet.

Als je een knopje hebt die het toerental verlaagd van de waaier kan dat geen kwaad.
Echter als het een soort kraantje is dan gaat de pomp proberen om toch het water er door te duwen, waardoor hij warm gaat lopen, en uiteindelijk gaat stuk gaan.
Natuurlijk zullen er personen zijn die zeggen "maar bij mij thuis doe ik dat al jaren" en dat zal wel zo zijn.
Maar je kan geen bewijs leveren door een anekdotische ervaring. Dat wil zeggen het is niet omdat het bij die persoon goed afloopt dat het ook zo bij iedereen zo gaat zijn.
Ik rij bv door het rood, en er gebeurt niets. Maar ik kan natuurlijk niet zeggen tegen andere rij maar door het rood er gebeurt toch niets.

Dus als de pomp zelf wordt geregeld => ja geen probleem
Is het doormiddel van de uitstroom te knijpen => nee niet doen

Jb Malawi

ik had een aqua 100, zelfde principe volgensmij, en die had ik ook een beetej geknepen staan. Hij doet t nogsteeds. Maar ik heb m as we speak niet aangesloten staan dus ik durf er geen garantie op te geven. ik dank dat malawi wel een goed punt heeft dus ik sluit me aan bij zijn idee.
die pomp wordt namelijk geknepen door een schuifje

mvg Jorrit

Het gaat mij er meer om dat de planten dan niet scheef gaan staan omdat de stroming in hun weg zit.

Het gaat nu prima hoor, maar wil gewoon iets meer stroming.

Ik heb hem nu net niet in het midden qua sterkte.
Moet te doen zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan