Wat is er nieuw

Mag ik de doorstroom knijpen.

RednasNL

Well-known member
Lid geworden
16 oktober 2018
Goeimorgen allemaal,

Ik heb een simpele vraag maar vind zo snel niet een duidelijk antwoord.

Ik heb een eheim classic 2215 met voorfilter en co2 reactor. Maar toch is de stroming nog wat sterk.
In het systeem heb ik enkele eheim doorvoer kraantjes.

Nu de grote vraag: mag ik de doorstroom verminderen door doorvoerkraantje wat dicht te draaien?
En zoja kan ik dit dan het beste doen voor of na de filter?

Hier lopen al wat topics over....dus even zoeken lijkt me een goede optie.
Maar ik zou het niet doen.

Ik kan de "zoek" functie niet vinden. Was al handmatig terug aan het kijken maar zo snel geen duidelijk antwoord gevonden.

Het leek mij persoonlijk ook geen goed idee maar zou natuurlijk wel de makkelijkste oplossing zijn 😛

Ik zou het ook niet doen want dat kan zover ik weet schade aan de rotor opleveren.

D
De zoekfunctie staat rechtsboven onder je forumnaam.
Durf het bijna niet te zeggen maar ik zie het niet :x

Zal dalijk de pc eens aanzetten, nog een reden waarom ik alles via mobiel haat 😛

Hahaha bedankt allemaal, ik voel me zo dom. Had het kleine vergrootglaasje over het hoofd gezien. In ieder geval genoeg te vinden sorry voor de vervuiling 🙂

ALS je gaat knijpen zou ik het na je reactor doen.
Een hogere reactor druk resulteert vaak in een betere oplossing van de CO2.

Hahaha bedankt allemaal, ik voel me zo dom. Had het kleine vergrootglaasje over het hoofd gezien. In ieder geval genoeg te vinden sorry voor de vervuiling 🙂

Nou je hebt het gevonden gelukkig😉

ALS je gaat knijpen zou ik het na je reactor doen.
Een hogere reactor druk resulteert vaak in een betere oplossing van de CO2.

Dankje nav mijn gezoek hier twijfel ik sterk wat ik er nu mee moet.

Ik ben eerlijk gezegd niet heel bang om tot 25% te knijpen aangezien de rotor magnetisch word aangedreven. De motor werkt altijd 100% ongeacht of de rotor draait. Kortom het is belangrijk dat er genoeg stroom is om de motor te koelen, en dat zal bij 25% knijpen zeker nog het geval zijn.

Het is sowieso maar tijdelijk want ik heb een lily pipe besteld.

Ik heb wel nog een vraag over het stuk reactor verhaal. Op dit moment is de druk zo hoog dat het medium in de reactor naar onder tegen de uitvoer word gedrukt. Ik moet 1x per dag de doorvoer 5 seconden knijpen om het medium weer te laten circuleren.

Kan het kwaad als de druk zo hoog is dat het medium niet meer beweegt? En zou jij de druk verlagen zodat het medium net blijft bewegen?

Volgens mij moeten het bioballs voorstellen.
Deze zaten er al in met als argument dat er meer vortexen in de reactor komen ipv een directe doorstroom.

Ah die dingen.
Nee dat komt niet door de druk in de reactor maar door de flow.

Dat soort spul drijft amper, als je er dan een flinke flow op zet word het vanzelf mee genomen door het water

Okay duidelijk, in dat geval maak me daar dan niet meer druk over.

Net nog een paar snelgroeiende plantjes erbij gezet. Hopelijk kom ik zo door de opstart heen. Ik kan helaas niks drijvens toevoegen omdat ik daar te veel stroming voor heb. Ik hoop dat de lily pipe snel komt dan zal de stroming sterk veranderen en zal ik kijken of het dan wel mogelijk is.

Wbt licht heb ik weinig keus. Ik kan er 1 lamp uitdraaien maar dan ziet de bak niet meer uit. Enige oplossing zal zijn om er pvc omheen te schuiven om zo minder licht in de bak te hebben.

Gebruik je een spraybar want die kun je anders iets naar beneden richten voor de drijvers.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan