magere clownbotia


E

Edolem

Guest
Hoi,

ik heb in mijn 170 bak, met een stuk of 5 synodontis, 5 clownbotia's.
Het stikt van torenslakken in mijn bak. ik voer eigenlijk te veul. dat verklaart natuurlijk de slakken, maar .... mijn clowntjes zijn een beetje mager vind ik. Wat zie ik over het hoofd? ik heb tot nu toe vooral vlokken gevoerd, maar toevallig heb ik vandaag korrels gevoerd (spirulina). wie heeft tips?
 
Komkommer! Maar ze zouden ook slakken moeten eten. Merkwaardig dat je er nog zoveel hebt..
 
Clownbotia's wensen levend voedsel of diepvries voedsel van dierlijke oorsprong. Hun spijsvertering is niet ingesteld op Komkommer en Sprirulina en het lichaam neemt het dan ook niet op.
 
Botia zei:
Clownbotia's wensen levend voedsel of diepvries voedsel van dierlijke oorsprong. Hun spijsvertering is niet ingesteld op Komkommer en Sprirulina en het lichaam neemt het dan ook niet op.

Dus dan gaan ze het ook niet eten, of wel?,
 
C�dric Vleminckx zei:
Botia zei:
Clownbotia's wensen levend voedsel of diepvries voedsel van dierlijke oorsprong. Hun spijsvertering is niet ingesteld op Komkommer en Sprirulina en het lichaam neemt het dan ook niet op.

Dus dan gaan ze het ook niet eten, of wel?,

Jawel, dan eten ze het alsnog wel. Alleen kunnen ze er niet heel veel voedingsstoffen uithalen. Carnivoren moeten vaak ook een klein deel groenvoer hebben. In de natuur zit dit in het verteringsstelsel van de prooi, maar in het aquarium mag er best wat van bijgevoerd worden.
Maar het overgrote deel moet dus wel uit dierlijke voeding bestaan.
 
Biologist zei:
C�dric Vleminckx zei:
Botia zei:
Clownbotia's wensen levend voedsel of diepvries voedsel van dierlijke oorsprong. Hun spijsvertering is niet ingesteld op Komkommer en Sprirulina en het lichaam neemt het dan ook niet op.

Dus dan gaan ze het ook niet eten, of wel?,

Jawel, dan eten ze het alsnog wel. Alleen kunnen ze er niet heel veel voedingsstoffen uithalen. Carnivoren moeten vaak ook een klein deel groenvoer hebben. In de natuur zit dit in het verteringsstelsel van de prooi, maar in het aquarium mag er best wat van bijgevoerd worden.
Maar het overgrote deel moet dus wel uit dierlijke voeding bestaan.

Ah, wist ik nog niet,
 
redelijk droogvoer voor de clown zijn vipachips. de vlokken zullen ze niet veel pakken(vandaar mischien de torenslakken) Vipachips lusten ze graag.

Verder levend voer en of vriesvoer. Let wel op het overvoederen.
 

Terug
Bovenaan