Wat is er nieuw

Magneet ramen kuisen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fish-lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish-lover

Guest
Beste,

Ik gebruik al enige tijd een simpele magneet kuiser om de ramen terug proper te krijgen maar merk dat er steeds meer krassen bij komen.

Nu vroeg ik me af wat jullie gebruiken en wat kras veilig is voor de ramen?

Alvast bedankt
 
Ik gebruik een filterwat en een bankpasje. Filterwat voor waar ik goed bijkan, pasje voor dicht bij de bodem
 
Ik gebruik ook een magneet. Koop een goede. Ik heb Oase.
En koop jaarlijks een nieuwe. Het materiaal slijt en geeft dan eerder krassen.

Daarnaast. Blijf zeker 2cm vanaf je bodem!! Dat randje moet je handmatig doen bij het onderhoud.
 
Blijf zeker 2cm vanaf je bodem


Dan is het inderdaad veilig maar zelf gebruik ik nu de sponsjes van de supermarkt en dan gewoon de groene kant. Dat doen vrij veel leden en dat geeft geen krassen maar ook dan bij de bodem wegblijven😉
 
Aiiii dat is sonde zeg!! Veel voorkomend probleem met die magneet reinigers.
Ik gebruikte altijd een schuursponsje alleen dan niet de harde kant maar de zachte kant en voor onderin en de moeilijke hoekjes een oud pasje.
Werkt prima en minder kans op die nare krassen.

Gr. kevin
 
Beste,

Ik gebruik al enige tijd een simpele magneet kuiser om de ramen terug proper te krijgen maar merk dat er steeds meer krassen bij komen.

Nu vroeg ik me af wat jullie gebruiken en wat kras veilig is voor de ramen?

Alvast bedankt

Ow ja! maak de magneet geregeld eens los! als er zand tussen zit blijft dit zitten tot je ze eens los maakt valt het er bijna vanzelf uit.
 
Super dank je wel aan iedereen voor de vele reacties en hulp! Ik denk dat ik zoals de meeste hier doen eens ga proberen met de zachte kant van een keuken spons. Niet de harde want dan zou je een mat glas kunnen krijgen denk ik. En de 2cm bij de bodem met een oude pas. Eens kijken hoe het gaat. Dan gooi ik die magneten gewoon weg!

Was een magneet van scalare en idd miss wel al ouder dan een jaar.
 
Nou ik heb 15 bakken en gebruik al jaren de groene kant van de keukensponsjes en dat gaat prima hoor. Maar je kunt ook de zachte kant gebruiken als je dat wil.
Ik zuig af en toe even de voorste 2 cm weg bij de ruit en kan daar dan even goed met de groene kant de ruiten schoonmaken. Vaak heb je daar wel wat hardere en vervelende aanslag zitten.
 
Hier ook een sponsje, bankpasje en filterwatten. Werkt prima. Vroeger ook magneten gehad maar het staat lelijk op je bak en kans op krassen.
 
Ik gebruik een schuurspons speciaal voor glas.
Het is een blauwe en die koop je voor een paar centen bij de action
 
Super! Ik probeer eens het sponsje en bedankt @Tinus1arm zal eens kijken in de action voor zo'n blauw sponsje en die is ook 100 kras veilig?
 
Super! Ik probeer eens het sponsje en bedankt @Tinus1arm zal eens kijken in de action voor zo'n blauw sponsje en die is ook 100 kras veilig?

image.jpg


image.jpg
 
Nou ik heb 15 bakken en gebruik al jaren de groene kant van de keukensponsjes en dat gaat prima hoor. Maar je kunt ook de zachte kant gebruiken als je dat wil.
Ik zuig af en toe even de voorste 2 cm weg bij de ruit en kan daar dan even goed met de groene kant de ruiten schoonmaken. Vaak heb je daar wel wat hardere en vervelende aanslag zitten.
De rand doe ik met een pasje, eerst wip ik de bodembedekking richting midden van de bak (dat kan niet als je hele bodem is begroeid) en daarna ga ik met het pasje langs de bruinalg die daar zit, het pasje gebruik ik dan als schrapertje. Of... laat het zo een nachtje liggen en dikke kans dat de Ancistrus het schoon gegeten heeft 🙂
 
Ik gebruik vaak een stukje witte filterwatten en als de alg wat vaster op het raam zit dan gebruik ik een plat scheermesje.
Mijn allereerste bak, de Rio 125 heeft super diepe krassen omdat ik toen nog zo een magneet gebruikte.
Gelukkig hier op het forum geleerd hoe het ook zonder krassen kan 😀
 
Ziet er wel goed uit zal eens langsgaan in action en kijken voor zo'n sponsje! Voila die magneet zit in de vuilbak had ik al veel eerder moeten doen. Had me een hoop krasje bespaard..

Bedankt voor jullie hulp nogmaals
 
Hier inderdaad ook gewone, goedkope sponsjes. Met de schuurkant ga ik altijd langs het glas, nog geen krassen bijgekomen sindsdien
 
Hier inderdaad ook gewone, goedkope sponsjes. Met de schuurkant ga ik altijd langs het glas, nog geen krassen bijgekomen sindsdien


Hier ook niet en we zijn zuinige Grunnegers hoor😀😀
 
de groene zijn wat grover dan de blauwe dat is het enige verschil volgens mij
 
klinkt wel eng hoor om een schuursponsje over je glas te halen 😀
 
Voelen jullie als gebruikers van de blauwe dan ook verschil met die groene misschien?
 
Voelen jullie als gebruikers van de blauwe dan ook verschil met die groene misschien?

hihi... voelen jullie als gebruikers....

We zullen de consumentenbond eens vragen.

Soms gebruik ik ook de gewone allergoedkoopste sponsjes idd.
Alleen ik trek altijd het schuursponsje er gewoon af.

Maar blijkbaar maakt dat dus ook geen krassen 😀
 
Zal beginnen met de zachte kant, want die harde schuurspons lijkt me inderdaad ook eng om te gebruiken.
 
Welke heb je nu dan??

Als ze droog zijn voelen ze idd hard aan maar als je ze nat zijn dan niet meer hoor.
 
Welke heb je nu dan??

Als ze droog zijn voelen ze idd hard aan maar als je ze nat zijn dan niet meer hoor.

Mee eens! Al zal de zachte kant ook wel helpen als je regelmatig je glas schoonmaakt. Ik merk hier alleen dat ik met deze kant lang niet altijd het glas schoon genoeg krijg, vandaar dat ik eigenlijk standaard de andere kant gebruik
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan