Magneetventiel vervangen


DdV

Well-known member
Lid geworden
14 september 2016
Berichten
180
Leeftijd
51
Locatie
Mechelen, België
Hallo,

Tijdje geleden dat ik hier nog actief ben geweest, maar mijn aquarium draait nog steeds. Alleen heb ik nu wel een probleem met mijn co2-installatie. Ik heb een co2art-kit gekocht. Maar het magneetventiel doet het niet meer, ik vermoed na een kortsluiting. Op de site van co2art-vind ik niet meteen een vervangstuk. Volgens mij is alleen dit onderdeel stuk:
IMG_20180819_173401848-01.jpeg


Ik vind online ook niet meteen iets om dit te vervangen. Maar een volledig nieuw magneetventiel is nogal prijzig, dus als ik dat kan vermijden doe ik dat liever.

Kan iemand me iets aanraden? Bedankt!

David
 
Op Aliexpres kosten ze niet zoveel maar goed die kun je niet met een duurder merk vergelijken denk ik.
 
Dat zwarte blok bestaat uit 2 delen.
Je zou de stekker van de spoel kunnen halen en meten of de spanning aankomt in de stekker.

Je kan ook co2art mailen voor een vervangende spoel.

Sowieso zijn ze heel behulpzaam, helpen zullen ze je wel ;)
 
10 jaar garantie als het goed is. Ik zou contact opnemen.
 
Bedankt voor de raad. Ik heb mijn origineel factuur of het ordernummer niet meer, maar ik zal eens contact opnemen, hopelijk raakt het zo opgelost.
 
Mijn account is niet meer terug te vinden via de site, misschien is mijn bestelling te labg geleden. Maar ik heb contact genomen, ik laat hier nog weten hoe het afloopt.
 
Zoals beloofd een update: het bleek niet het ventiel zelf, maar de adapter te zijn die stuk was, wellicht door de kortsluiting. De klantendienst van CO2Art bleek wel geweldig: geen gegevens van mijn bestelling terug te vinden, adapter stuk door kortsluiting maar toch hele snelle, positieve communicatie en de adapter is gewoon vervangen en naar me opgestuurd.
 
Bij eventueel roest in de magneetventiel zou een badje met azijn ook lukken. Daarna wél goed afdrogen, anders ben je terug bij af...
 

Terug
Bovenaan