Magneetventiel voor of na bellenteller? CO2 hele dag aan of af en toe?


B

bart12345

Guest
Hoi, ik heb net mijn magneetventiel binnen. Moet ik deze voor of na de bellenteller zetten?

dus Gasfles>Bellenteller>magneetventiel>intense bazooka of Gasfles>magneetventiel>bellenteller>bazooka

Kan me voorstellen dat het beter is deze voor de bellenteller te zetten zodat de druk daar niet oploopt.

Tevens las ik op de site van veldhuis dat je beter 4x een half uur per dag de co2 open kan zetten dan de hele dag, wat denken jullie hiervan?
 
Zou die voor bellen teller zetten en co2 toevoer een uur en half voor licht aan gaat en hetzelfde als licht uit gaat. Ik heb co2 aan om 11.30h,licht aan 13.00h co2 uit om 20.30 en licht uit om 22.00h.
 
Zou die voor bellen teller zetten en co2 toevoer een uur en half voor licht aan gaat en hetzelfde als licht uit gaat. Ik heb co2 aan om 11.30h,licht aan 13.00h co2 uit om 20.30 en licht uit om 22.00h.

:thumbs:
 
En hoe doe je dat met onderbroken belichten.
Mijn licht gaat 8 uur aan, 10.30 uit. 16.00uur aan en 20.00 uur uit.

Moet ik de co2 dan ook uitzetten om 10.30 of gewoon aan laten tot 20.00
 
En hoe doe je dat met onderbroken belichten.
Mijn licht gaat 8 uur aan, 10.30 uit. 16.00uur aan en 20.00 uur uit.

Moet ik de co2 dan ook uitzetten om 10.30 of gewoon aan laten tot 20.00

Ik heb wel onderbroken co2, dat gaat prima hoor.
 
Krijg je dan niet teveel Ph schommelingen in je bak..

Ik heb nog geen co2 maar wil dit heel misschien wel gaan aanschaffen. Dus vandaar dat ik het vraag
 
:oops::stom: hahahaha.. beter laat dan nooit.

Ik ben ervanuit gegaan dat dat geen gerommel geeft, maar ik heb ook geen vissen meer erin zitten:br:
 
Ik heb een pauze van 2 uur tussen de middag met het licht en heb de co2 tussen de middag 1 uur uit. Aangezien het in de bak dan ook vrij donker is zal er weinig co2 worden verbruikt.
 
Even je topic kapen hoor, maar kan het geen kwaad om een lichtpauze te hebben? Of heeft het voordelen? In de natuur gaat het licht tussen de middag ook niet uit, dus wat zijn de beweegredenen ervoor?
 
Oh wacht, het is mijn eigen topic :oops::D:D
 
Ik heb een pauze van 2 uur tussen de middag met het licht en heb de co2 tussen de middag 1 uur uit. Aangezien het in de bak dan ook vrij donker is zal er weinig co2 worden verbruikt.
Dank je John. Hier wordt ik vrolijk van :D:D:D

Even je topic kapen hoor, maar kan het geen kwaad om een lichtpauze te hebben? Of heeft het voordelen? In de natuur gaat het licht tussen de middag ook niet uit, dus wat zijn de beweegredenen ervoor?

Minder licht is minder alg. Ik zit hier in een huis op het zuidwesten. Dus de hele dag direct licht in mijn huis. Als ik 10 uur belicht of zelfs 8 uur dan heb ik binnen 2 weken een algen bak.
Of ik moet de hele dag met de gordijnen dicht zitten

Nu belicht ik 6.5 uur en heb nergens last van . Tja de plantje groeien minder snel. Maar als ik straks co2 ga toevoegen scheeld dat ook weer gas. Minder licht is minder plantenvoeding is minder co2. Dus ook nog kosten besparend.

Wat je ook kan doen net als in de natuur is drijfplantjes nemen dan heb je wel hetzelfde uren aan licht maar minder intens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan