Makkelijke bak


F

Frans013

Guest
Ik zit een beetje in mijn maag met mijn Lido 120. Dit is een gezelschapsbak geweest tot afgelopen zomer, maar ik was daar niet kapot van. Ik heb gemerkt dat ik eigenlijk niks met de planten heb in een aquarium, maar wel met vissen en dan vooral kleurrijke. Naast mijn Lido heb ik nog een garnalenbak met CR's en een Mbuna Malawi bak van 240 liter.

In augustus dacht ik van ik maak er een grote zoutwater nano van, nou dat heb ik geweten. Alle problemen die ik had kunnen hebben heb ik gehad met geen zicht op verbetering, dus gisteren de levende have weg gegeven en vandaag gaat het steen weg. Dan leeg halen, op laten drogen en schoonmaken, maar wat dan? Iemand een idee? Misschien een Anubias op hout en een Valisneria, daar hoef ik niet zoveel aan te doen, maar crypto's en echinodorussen dat gaat geheid weer verslijmen en gigantisch groeien.

Iemand idee�n voor een makkelijke bak?
 
Kijk eens naar mijn bak (zie link hieronder)

Mijn aandacht ging eerder uit naar een plantenbak, maar het koste me veel moeite om de planten goed te houden. Ik had eerlijk gezegd ook geen zin in gedoe met Co2 etc.
Daarop heb ik mijn bak opnieuw ingericht. Deze bevat nu hout, wat stenen en enkele makkelijke planten, waaronder Anubias en Valisneria. Het visbestand is Zuid Amerikaans.

Ik voeg alleen 2x per week wat plantenvoeding toe. Verder niets.
 
Tanganyika? Is niet makkelijk om de bak algvrij te houden maar er zijn manieren voor ;)
 
@nilo1804
In een Lido 120 kunnen dan eigenlijk alleen maar slakkenhuiscichliden en ik vind daar eigenlijk kraak noch smaak aan eerlijk gezegd. Ik heb daar wel naar gekeken, maar daar zit nauwelijks kleur in.

@JWK
Mooie bak. Wellicht een idee inderdaad.
 
Heb in mijn bak voornamelijk veel hout, met hier en daar een plantje, en het bevalt prima! Misschien een leuke speciaalbak voor de apistogramma borelli??
 
Frans013 zei:
@nilo1804
In een Lido 120 kunnen dan eigenlijk alleen maar slakkenhuiscichliden en ik vind daar eigenlijk kraak noch smaak aan eerlijk gezegd. Ik heb daar wel naar gekeken, maar daar zit nauwelijks kleur in.

Tanga's neem je dan ook niet voor de kleur, maar voor het interessante gedrag.

Ik weet eigenlijk niet of een lido heel geschikt is als hillstream bakje, maar vindt je dat wat?
 
Hillstream of Tanganyika lijkt me gewoon totaal niet geschikt voor een lido. Dan maak je amper gebruik van de hoogte van deze bak.
 
Ja, maar dat is sowieso lastig met de lido. Ook de reden dat ik er nooit ��n zou kopen trouwens. Liters in kleine bakken kunnen voor vissen beter in de lengte zitten...
 
Ja ik vind vind het juist een super bak.
Maar ja, ik vind kleine visjes wel mooi ;)
 
De plek waar een bak kan staan is 68 cm breed, dan is dit de grootste inhoud die je kunt krijgen en dat is voor stabiel water wel weer mooi meegenomen. Ik heb genoeg suggesties aan de hand gedaan gekregen. Bedankt, ik ga ermee aan de slag.
 

Terug
Bovenaan