Wat is er nieuw

Makkelijke bodembedekker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cassandra87
  • Startdatum Startdatum
C

Cassandra87

Guest
Hoi,

Deze week ga ik een klein aquarium ophalen welke ik via marktplaats heb gevonden. Het gaat om een bak van 40*25*20. Hier komen alleen garnalen in.
Nu wil ik zoiets cre�ren. Ik had hier voor in gedachten om het Dennerle bonsaiboompje aan te schaffen en dat te bedekken met javamos.
Als veld had ik Glossostigma Elatinoides in gedachte, maar dat schijnt niet de meest makkelijke plant te zijn?

Is er een mooie bodembedekker voor beginners wat ook een beetje vlot groeit en goed bij te houden is?

Ga je naast veel licht ook CO2 toedienen? Anders ga je jouw voorbeeld niet bewerkstelligen denk ik.
Ik heb goede ervaring met Lilaelopsis Nova Zeelandia en E. Tenellus. Die zijn gemakkelijk, maar verwacht ook daarvan geen dicht begroeide bodem zonder extra verlichting en CO2.

Kijk eens naar de Sagittaria Sabulata.

Mooie foto!
Wellicht dat deze bodembedekker er goed bij past. De Sagittaria subulata is een snelle groeier die ongeveer 10 cm hoog wordt.

blyxa japonica, is echt een enorm dicht veld in me aquarium en word niet extreem hoog. Daarbij ook niet echt een moeilijk plantje.

Wil je een voorbeeld zien moet je even in me foto album kijken van me 1.20 plantenbak. Veld staat rechts van de bak 🙂.

KevinK zei:
blyxa japonica, is echt een enorm dicht veld in me aquarium en word niet extreem hoog. Daarbij ook niet echt een moeilijk plantje.

Wil je een voorbeeld zien moet je even in me foto album kijken van me 1.20 plantenbak. Veld staat rechts van de bak 🙂.

Die is inderdaad vrij makkelijk maar er blijft wel makkelijk ook vuil tussen zitten.

932267apisto_0_82_737294kevink_0_85_deskto.jpg

Deze dus, (rechtsonder)

Eleocharis acicularis (Naaldgras) is ook een makkelijke plant die snel, als hij aanslaat, snel groeit en weinig eisen aan de watersamenstelling stelt.
Zonder CO2 is het prima te doen, zelfs bij een pH van 5.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan