Wat is er nieuw

Makkelijke 'varen' en drijfplant (discusbak)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Canon
  • Startdatum Startdatum
C

Canon

Guest
Beste allemaal!

Ik ben mijn bak weer even mooi aan het maken.
Ik wil weer even een bestelling doen bij aquaplants en dus ook even een aantal planten erbij doen.
Mijn bak is circa 27-28 graden ivm de discussen.

1. Het plan is om drijfplanten te kopen. Welke is het makkelijkst?
http://www.aquaplantsonline.nl/c/25/drijfplanten/

Ik zat te twijfelen tussen:
-Limnobium laevigatum
-Pistia Stratiotes

Ik heb er geen verstand van, maar mijn gevoel zegt de eerste 🙂.

2. Ik ben opzoek naar een mooie 'varen'. Oftewel, een grote plant met lange bladeren die mooi in het midden kan staan. Het liefst 1 die gewoon makkelijk te houden is. Ik heb/had er 2. Maar die werden langzaam bruin en lijken hun tijd gehad te hebben. Ik druk er kleibollen bij in en wil er ook wel vloeibaar voedingsspul voor een keer in gooien (liever niet wekelijks/maandelijks, want het is duur spul in een bak van 700 liter 🙂 ).

Tips zijn welkom!

Met beide drijvers heb ik goede en slechte ervaringen in een discusbak. De vissen trekken aan de wortels,de vele waterwissels zijn ook niet hun ding. Dus ga voor de plant die je mooi vind. Als de grote plant geen Zuid-Amerikaanse hoeft te zijn,neem dan een javavaren geplaatst op het hout.Geen kleibollen nodig

hoi,

1. geen idee. Geen ervaring met beide drijfplanten.

2. Ik heb zelf een Java varen. Echt appeltje eitje. Soms een bruin blaadje er tussen uit trekken, of wat aangegroeide kleine plantjes eraf. Ook heb ik een echinodorus bleheri. Vind ik ook een erg mooie plant met grote bladeren. Ik doe helemaal niets extra's in de bak en de plant groeit prima en heeft zo af en toe een uitloper. Geen idee hoe het zit met deze planten en de temperatuur...

Succes in ieder geval!

Bedankt voor de snelle reactie's.