Wat is er nieuw

malawi bak 600 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter robbiederuiter
  • Startdatum Startdatum
R

robbiederuiter

Guest
Hallo Allemaal,

Voor mij Malawi bak ben ik opzoek naar een filter/pomp. In forums las ik dat ik een pomp nodig had die min 3 keer de inhoudt van de bak filterde.

Nu is mijn vraag welke pomp/filter raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor de tips

oke welke filters raad je aan en waarom 2?

2 is makkelijker met onderhoud oa. En Malawi zijn stevige vervuilers. Een bioloog zou ook kunnen. Daar maak ik zelf gebruik van. Eheim staat goed bekend om zijn buitenfilters. Altijd een filter met wat overcapaciteit pakken

Jbl is volgens mij ook goed. Maar wacht even de ervaringen van anderen af.

Wat voor malawi's? Als je een mbuna bak (dus mutjevol vis) gaat nemen zou ik veel meer nemen dan 3x de bak rond. 10x de bak rond heb ik zelf. Voor een rustige aulonocara bak of grotere rovers bak is 3x nog niet veel, maar wellicht te doen. 3x is wel minimaal hoor...

Heb zelf ervaring met jbl en eheim. Heb een jbl e1501 en een eheim pro 3 2173 thermo. Beide zijn gewoon goed
Filters alleen als ik weer zou moeten kiezen zou ik toch voor eheim gaan. Kwalitatief alles net iets beter afgewerkt en de pomp is een flink stuk stiller. Alleen het nadeel is de aanzuigkorvdn en spraybar. Deze zijn gif groen met witte letters eheim er op. Deze heb ik zelf vervangen voor de jbl varianten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan