Malawi bak opstarten


M

mandy1986

Guest
Goedendag,

Ik heb een standaard rio 125 met benodigdheden..

Nou wil ik hier een Malawi bak van maken, waar moet ik rekening mee houden, weinig inrichting, hoeveel dwerg cichlides zouden hier in kunnen.

bijna geen planten, hoop steen en zand weet ik, heb me wel een beetje ingelezen maar niks werkt beter dan de adviezen van andere aquariaanen.

Tip en adviezen zijn welkom..

Groetjes Mandy
 
Deze bak is eigenlijk te klein

Vanaf 1meter zijn er 2soortjes beschikbaar en vanaf 1.20m kunnen de meeste mbuna,s

Vanaf 1.50 kan je kijken naar aulonocara en kleine vrijzwemmers.

Vanaf 2meter de grotere vrijzwemmers en middelmaat rovers

Vanaf 3meter kan je de grootste rovers kwijt.

Zou of kijken of een grotere bak gaat lukken of uitwijken naar tanganyika (of zuid amerika enzo)

Dit soort visjes zijn gewoon erg druk en tamelijk agressief, hebben dan dus ook de ruimte nodig.
 
Ik zou in zo'n kleine bak niet zoveel Tang's of Malawi cichliden durven houden. Het enige is een groepje N. multifasciatus of similis of een koppeltje andere slakkenhuiscichliden. Ik zou dus geen Malawi cichliden gaan houden.
 
Deze bak is eigenlijk te klein
Ik zou in zo'n kleine bak niet zoveel Tang's of Malawi cichliden durven houden. Het enige is een groepje N. multifasciatus of similis of een koppeltje andere slakkenhuiscichliden. Ik zou dus geen Malawi cichliden gaan houden.
Hier ben ik het volledig mee eens.
 

Terug
Bovenaan