Wat is er nieuw

Malawi cichliden rode muggenlarven of niet??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Triple-A
  • Startdatum Startdatum
T

Triple-A

Guest
Hallo,

mogen Malawi cichliden nou wel of geen rode muggenlarven???
ik geef ze rode muggenlarven uit de vriezer.
Ik hoor veel verhalen over dat ze het niet kogen omdat ze dan een darmziekte krijgen genaamd Malawi bloat.

maar in de speciaalzaak zeggen ze dat je het gewoon kan geven.

Nee, dat mogen ze niet.
In de a.zaken zeggen ze wel meer.

Geef ze gekookte mossel, bijten ze zelf stukken af.
M.buna,s ook komkommer proberen.

Om wat voor Malawi cichliden gaat het eigenlijk?

gaat om mbuna's en aulonocara's

voeding van deze Aulonocara bestaat uit kleine ongewervelde diertjes die in het zand leven. Ze duiken met hun bek in het zand en zeven het zand door hun ...

www.hobbykwekers.nl � ... � Wetenschappelijk � Cichlidae � Aulonocara

Mouna zouden eigenlijk vrijwel geen vleesachtig voer mogen hebben. Het zijn herbivoren die leven van het grazen op algen (aufwuchs). Om die algen te kunnen verteren hebben ze een maag/darm kanaal wat veel langer is dan bij vleesetende soorten. Als je ze voert met rode mug of tubifex dan loop je inderdaad de kans dat het voer gaat rotten in de darmen voordat het verwerkt is en krijgt de vis Malawi Bloat.

Als je Mbuna combineert met Aulonocara kun je beter overwegend droogvoer geven afgewisseld met wat hoogwaardiger of lichter voer zoals artemia, mysis etc. Rode mug en tubifex helemaal niet voeren.

Als je Mbuna combineert met Aulonocara kun je beter overwegend droogvoer geven

Ik zou zeggen als je Mbuna combineert met Aulonocara dan kan je beter een van de twee weg doen. Er bestaat geen voedsel die goed is voor de twee soorten.
Dus ofwel Mbuna en dan overwegend groenvoer.
Ofwel vrijzwemmers en dan uitsluitend dierlijke eiwitten. Liefst Malawi mix daar zitten veel garnaalachtige in wat het basis voedsel voo deze soort is.

Wil je echt Mbuna en Aulonocara bezitten koop dan twee bakken!

JbMalawi

Dat ja, mixen van mbuna met niet-mbuna is gewoon vragen om problemen/beroerd voor de vissen

Wat ik me nog wel kan voorstellen is Caeruleus i.c.m. Aulonocara, puur omdat die wat meer dierlijk spul mogen hebben dan de rest van de mbuna. Zeker geen andere mbuna dierlijk spul gaan voeren anders dan incidenteel wat harder spul/kreeftachtigen.

En rode mug en tubifex is ook voor de rovende malawi cichliden niet al te best.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan