Wat is er nieuw

Malawi cichliden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jeffrey19
  • Startdatum Startdatum
J

jeffrey19

Guest
Hallo ik had een vraag kun je malawi cichliden in een juwel 180 vision houden zo ja hoe kan ik die dan het beste inrichten ik heb niet veel ervaring met malawi cichliden wel met tropisch aquarium. Dus eigenlijk hoe kan ik het beste beginnen
mvg jeffrey
 
Door eerst een keuze te maken,welke vissen.
Open bodem bewoners of in de wand.

Daar de achtergrond naar maken.
Maansteen,bv.

Neem je andere dan een steenhoop op de bodem.

Kijk op Google Afbeeldingen. Vul in Malawi aquariums.
 
Helemaal geen lullig antwoordt. 😉
Hij ziet daar genoeg bakken om een keuze te maken.toch? :thumbs:
 
Ja weet ik, niet lullig.. alleen soms kan het zo overkomen.. zoals RTFM (read the fucking manual) of GIYF (Google is your friend)..
Een beetje van.. eerst je best doen om zelf dingen uit te zoeken en pas dan mag je vragen stellen.. soms wel terecht maar kan soms lullig overkomen, vandaar dat ik het even zo inleidde.. 😉
Ik doelde niet op jou hoor Bertus 😉
 
Maar, als we dan toch wat topics paraat hebben verwijs ik liever daarnaartoe.
Ik heb even drie topics opgesnord van iemand die wel al veel ervaring had met het aquariumhouden, maar voor wie Malawi nieuw was.
Ik denk Jeffey dat je daar een heleboel informatie tegenkomt die aansluit bij jouw ervaring met tropisch maar niet met Malawi:
- http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1432014
- http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1433153
- http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1437550

Ik heb altijd begrepen van mensen dat een bak vanaf 1m20 eigenlijk een mooi startpunt is voor Malawi.
Die Vision 180 is maar 90cm breed toch?

~ Ivo
 
Malawi, Mbuna,s.

MORniBywS-y1B379xwNXbmIG_de8--Ll.jpeg

Bij GGl afbeeldingen, kan je een voorbeeld aanklikken, en alles bezien.

ong. 100 topics om te kijken.
 
Vision 180= 92 cm .
Inderdaad wel klein.
 
jeffrey19 zei:
Hallo ik had een vraag kun je malawi cichliden in een juwel 180 vision houden zo ja hoe kan ik die dan het beste inrichten ik heb niet veel ervaring met malawi cichliden wel met tropisch aquarium. Dus eigenlijk hoe kan ik het beste beginnen
mvg jeffrey

Een 90 cm bak is te klein. Als het echt moet en je hebt ervaring dan zijn er enkele malawi's die wel in een meterbak passen, maar 1.2m-1.5m is normaal gesproken de 'begin'maat. 1.2m voor de minst agressieve mbuna soorten, 1.5m voor de kleinere utaka's of voor de agressievere mbuna soorten.

Denk er ook om dat een intern juwel filter bij lange la niet genoeg is voor mbuna's, een stevig extern filter is vereist.

Wat wel kan in 90cm zijn enkele tanganyika cichliden. Vind je dat wat?
 
Bedankt voor jullie reactie ik heb een filter buiten het aqarium geschikt voor een aqarium van 300 liter wat betreft het zoeken op Google heb ik gedaan maar daar krijg je verschillende antwoorden aqarium is wel geschikt of is niet geschikt het liefts wil ik gaan voor een aqarium met stenen. Tanganyika staat op Google dat die moeilijker te houden zijn dan malawi cichliden
van daar mijn vraag en read the fucking manula dat doe ik wel hoor maar bedankt voor de topics
mvg jeffrey
 
Ik weet niet waar je op hoopt, maar het is echt een slecht plan om als malawi-beginner een bak kleiner dan 1.2m te gaan doen.

Lees dit ook eens even door: http://www.cichlidenkwekers.nl/malawi-c ... -aquarium/

Tanganyika moeilijk? Waarom? Qua voer is het een heel stuk makkelijker anders... Er zijn wel een paar Tanga soorten die absoluut door beginners niet te houden zijn, dat is een kwestie van goed inlezen/hier vragen. En naturlijk zijn lang niet alle tanga's geschikt voor een kleinere bak zoals de jouwe. Ik ben zelf als 15 jarige begonnen met een 80cm tanganyika, 1e aquarium, niks moeilijks aan als je je vissen maar goed uitkiest maar dat geldt voor iedere bak!

Een voorbeeld bestand voor jouw bak:
6x Lamprologus multifasciatus
2x Julidochromis transcriptus
10x Lacustricola/Aplocheilichthys pumilus
 
Oke ik snap het voor malawi is de bak te klein maar tanganyika kan dus wel om mee te beginnen
het zij ook mooi vissen
 
Neem ook eens een kijkje op tanganyika.nl
 
jeffrey19 zei:
Oke ik snap het voor malawi is de bak te klein maar tanganyika kan dus wel om mee te beginnen
het zij ook mooi vissen

het is zowieso geen goed plan om ze te houden in zo'n bakje als beginner daar komt het meer op neer.
 
Gba4eMsB7mGPSU7cj9q7Im-vqHCwb-Kt.jpeg
Tangabakje. paste precies. 80 cm.

Gba4eMsB7mGPSU7cj9q7Im-vqHCwb-Kt.jpeg
 
Tanganyika zal een betere keuze zijn denk ik
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan