Wat is er nieuw

Malawi met algen eters

mjgroep

Well-known member
Lid geworden
17 november 2020
Berichten
105
Leeftijd
58
Locatie
heerhugowaard
Hallo mede liefhebbers,
Ik kan een mooi aquarium over nemen maar daar zit een behoorlijk vissenbestand in.
De bak wordt mijn cichlide bak 1,20 m / 350 L

huidige malawi 6 stuks (3 paartejs) (rond de 8 cm groot) en was van plan om er nog 2 bij te halen.

In de nieuwe bak komen ok een redelijke hoeveelheid cichlide bestendige planten met een co2 instal. Dit natuurlijk voor de plantengroei maar ook om de algengroei in mijn huidige bak een beetje te temperen.

uit de bak die ik overneem zitten de volgende algen eters
- kamdoornmeerval , lijkt geen probleem, nacht ganger
- ancistrussen, is misschien nog wel beter dan de kamdorrn meerval
- rode ancistrus

mbt PH kunnen ze in de cichlide bak maar weet niet of deze vissen ook samen kunnen met cichliden
Voedsel,
wanneer ik eten in de bak gooi gaan de cichlide uit hun dag, net een stel honden die hun laatste maal krijgen, dus restjes zulle er bijna niet zijn.
Ik zat de denken om er een halve komkomer in te houden.

Wat is jullie menining / advies

Vriendelijke groeten
Marc
 
Komkommer voedt totaal niet want bestaat voor 98% uit water, dus zou je beter naar andere groenvoeding kunnen kijken (zat topics over te vinden inmiddels)
 
Malawi's? Ik schat in Mbuna's? Zijn groen/algeneters! Hoezo planten? Hoezo CO2-toevoeging bij cichliden die een hoge PH vragen? Algen horen! bij een Malawibak.
Ik zou een keuze maken tussen of Malawi's met bijbehorende algengroei of andere cichliden/vissen die passen in een plantenbak met CO2-toevoeging.
 
Zomaar co2 inzetten bij een bak met wat harde planten om alg tegen te gaan, die vlieger gaat niet op, en dat is nog buiten het feit om dat je geen daling in pH wilt bij malawi's. een cichliden bak (waarin je weinig planten kan houden) algvrij houden is een utopie.

Het gaat om Mbuna's? dan wil je (zoals mijn voorganger al aangeeft) juist algen.

Voor de Ancistrussen af en toe een plak courgette oid in de bak gooien.
 
Van alles een koppeltje, kon alleen de blauwe met elkaar fotograferen,Dank jullie wel voor de hulp.
 

Bijlagen

  • IMG_4321.JPG
    IMG_4321.JPG
    130.3 KB · Weergaven: 121
  • IMG_4332.JPG
    IMG_4332.JPG
    172.6 KB · Weergaven: 120
  • IMG_4371.JPG
    IMG_4371.JPG
    402.1 KB · Weergaven: 119
  • IMG_4327.JPG
    IMG_4327.JPG
    164.3 KB · Weergaven: 114
  • IMG_4315.JPG
    IMG_4315.JPG
    328.5 KB · Weergaven: 119
Door jullie hulp ben ik gaan opzoeken wat het gevolg is van CO2 in het water, logisch eigenlijk als je wat in het water toevoegd moet er iets veranderen. Beetje dom van me ;-)
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan