Wat is er nieuw

Malawi soorten combineren?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dennis86
  • Startdatum Startdatum
D

Dennis86

Guest
Ik lees veel over of het al dan niet mogelijk is om verschillende soorten Malawi Cichliden te combineren, en zie dat de meningen toch nog wel verdeeld zijn.

De afmeting van mijn bak is 150x50x65.

Is het dus mogelijk om vrijzwemmers en rotsbewoners in mijn bak te combineren? En zo ja, hoe kan ik mijn bak dan het beste inrichten.

Gr. Dennis
 
Nee, dat dacht ik!!.
Maar of ze bij elkaar kunnen????

Utaka`s -



www.malawies.webs.com/utakas.htm




Hier kan je de beschrijvingen vinden van voornamelijk Utaka`s maar ook enkele ... echt tot de utaka`s maar ook niet tot de mbuna`s ze kunnen als een aparte groep ... in je aquarium houdt daar ze zeer gemakkelijk onder elkaar gaan kruisen.
 
Misschien dat je wat kleinere en rustigere utaka's (ik noem ze maar even zo, eigenlijk klopt dat niet) wel kan combineren met relatief rustige mbuna in 1.5m, maar hoe ga je het voeren regelen dan?

Utaka: vlees(vis/insecten)eters
Mbuna voer: alleen plantaardig (!!!) met een kleine toevoeging van harde kreeftachtigen zoals mysis, krill etc. Teveel vlees, eiwitten etc geeft problemen, tot dode mbuna aan toe (Malawi bloat).

Mbuna's zitten ook beter druk op elkaar (ivm verdeling agressie), utaka juist niet.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan