Male of gemalen GBR, agressie, help!


Thomas.lam

Member
Lid geworden
11 juli 2020
Berichten
21
Leeftijd
23
Beste lezer,

Ik heb een halve week geleden twee German blue rams gekocht. In mijn veronderstelling is er eentje male en de andere female. Maar nu denk ik dat het mannetje constant de andere verjaagd en opjaagd. Telkens als het vrouwtje in de buurt komt van het mannetje schiet het mannetje achter haar aan om haar weg te jagen. Maar ook als het vrouwtje rustig alleen is en het mannetje in de buurt komt zwemt hij als een gek naar haar toe om haar een soort (tik) te geven zodat ze weg gaat.
Nu is mijn vraag, hoe komt dit... vanwaar dit gedrag. En zijn het wel een mannetje en een vrouwtje?? Ik heb foto's toegevoegd, de vis voor het hout is in mijn ogen het mannetje en zoals te zien op de foto is het visje dat achterna gezeten word het vrouwtje.
ik hoor het enorm graag van jullie!
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 20210912_204214.jpg
    20210912_204214.jpg
    431.7 KB · Weergaven: 116
  • 20210912_204503.jpg
    20210912_204503.jpg
    481.1 KB · Weergaven: 105
Dag Thomas,
Allereerst een tip: Gebruik de JUISTE naam voor deze visjes : Mikrogeophagus ramirezi. Als je raad vraagt over een of ander is het van belang dat je dingen zoveel mogelijk bij de juiste naam noemt. Dat maakt het makkelijker om ( ook later) een en ander op te kunnen zoeken.

De door jou vermeende agressie is niet meer of minder dan gewone onwennigheid, de bak is vreemd, er zijn weinig echte verstopplaatsen of onderbroken zichtlijnen en de vissen hebben allebei stress en laten hun kleuren niet duidelijk zien. Daarom "denkt" de mand dat de andere vis OOK een man is en gedraagt zich daarnaar.
Als er wat meer tijd overheen gaat komt dat wel weer goed, anderzijds is het wellicht raadzaam om een flinke bos hoge fijnbladerige planten midden voor het hout te poten, de visjes zien elkaar dan niet voortdurend en dan neemt de stress en het achterna jagen snel af.
Anderzijds zijn deze visjes om meerdere redenen GEEN beginners visjes....!
 
Dag Thomas,
Allereerst een tip: Gebruik de JUISTE naam voor deze visjes : Mikrogeophagus ramirezi. Als je raad vraagt over een of ander is het van belang dat je dingen zoveel mogelijk bij de juiste naam noemt. Dat maakt het makkelijker om ( ook later) een en ander op te kunnen zoeken.

De door jou vermeende agressie is niet meer of minder dan gewone onwennigheid, de bak is vreemd, er zijn weinig echte verstopplaatsen of onderbroken zichtlijnen en de vissen hebben allebei stress en laten hun kleuren niet duidelijk zien. Daarom "denkt" de mand dat de andere vis OOK een man is en gedraagt zich daarnaar.
Als er wat meer tijd overheen gaat komt dat wel weer goed, anderzijds is het wellicht raadzaam om een flinke bos hoge fijnbladerige planten midden voor het hout te poten, de visjes zien elkaar dan niet voortdurend en dan neemt de stress en het achterna jagen snel af.
Anderzijds zijn deze visjes om meerdere redenen GEEN beginners visjes....!
Oke dat is duidelijk, bedankt voor je bericht.
 

Terug
Bovenaan