Wat is er nieuw

Mama gup heeft goed d'r best gedaan iets te?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guppy1997
  • Startdatum Startdatum
G

Guppy1997

Guest
Hallo op 19 December mocht ik de bevalling meemaken van mijn vrouwelijke gup die van wel 55 kleintjes in een duur van 2,5 uurtjes is bevallen. Ik had haar alleen in een aparte aquarium gedaan van 20 L een week van te voren met een klein gaasje waar alleen de jonkies doorheen kunnen inmiddels is ze weer terug in d'r vertrouwelijke omgeving en de jonkies doen het goed.

Mijn vragen:
Hoeveel guppen jonkies kan een vrouwelijke gup krijgen van 7 centimeter?

Mijn vrouwelijke gup heeft zowel blonde als wild grijze jonkies gebaard hoe kan dat?

Over hoeveel plek word het aantal eitjes in de buik wel verdeeld het leek wel of moeders ze zowat tegen de maag had want achter haar ribbenkast kwamen nog meer zwarte bolletjes tevoorschijn?

Kan ik over 4 weken nog meer jong verwachten? ik heb haar sinds begin Februari ongeveer.

Hoe oud kan een gup worden? want heb haar bijna meer dan een jaar!

Hoe warm moeten jonge baby guppies gehouden worden zodat ze goed groeien?

Heb nog niet echt de duidelijke informatie gehad zoals.

Hoe warm moeten jonge guppies zitten om goed te volgroeien?

Hoe kan het dat is grijze en blonde gupjes heb van mijn blonde vrouwtje?

Hoever kunnen de eitjes wel in het lichaam zitten want het leek wel of er achter de ribbenkast ook nog een holle ruimte blijkbaar is?

die kwamen er niet in voor.

25-27 graden zo uit mijn hoofd.

Genen, vergelijk het met een fruitsalade, allemaal kleuren 😉

Dus mijn mannelijke wildvang endler heeft zich dus toch gekruist met mijn blonde vrouwtje?

en hoeveel eieren kunnen ze wel bij zich dragen zo'n kleine vis met wel 40 tot 50 eieren in 1 baarmoeder? het lijkt wel of zelfs de baarmoeder achter de ribben kan komen?

En Ojha helemaal vergeten mijn guppy vrouw was aan het bevallen en soms poepte ze ook wel gele bolletjes uit wat is dat? het lijkt net een blaas met urine maar dat was het niet want die kwam er 2x uit wat is dat gele doorzichtige bolletje?

Endler en guppen kruisen idd.

Temperatuur kan van 22 maar ook 28 kan.Hoe hoger hoe sneller ze groeien.50 jongen kan makkelijk.Draagtijd guppen is 28dagen(voor vrouwen moet dat makkelijk zijn 🙂 )

De gele bolletjes zijn onbevruchte eitjes

Goed voedsel draagt ook bij aan de groei. Vaak per dag (7x mag best) een klein beetje voeren is beter dan 1x veel.

Het aantal guppen kan erg verschillen met elkaar, de kleuren die jou gup heeft veroorzaakt licht aan de genen die zij bevat en de man. Over 4 weken kan je makkelijk jonkies verwachten maar licht ook net aan de hoeveel vrouwen mannen guppen je hebt. Een gup leeft maximaal 3 jaar. Jongen guppy's die ik normaal na een dag al bij de ouders, Maar licht net aan op welke temperatuur je ze houdt ik zou een temperatuur van 25 graden adviseren.

Een vrouwtje paart wel met meerdere mannen,hoor.
Daardoor kunnen ze verschillend zijn.

Kruizingproducten zoals deze zou ik meteen vernietigen. Zulke gedrochten hebben al genoeg schade gebracht bij diegene die graag zuivere Endlers zien en houden.

Dus een vrouwtje dat met verschillende mannetje paart kan verschillende zaadcellen krijgen die haar eieren bevruchten dus niet alleen zaadcellen van 1 mannetje, maar ook van meerdere mannetjes kunnen haar eitjes bevruchten tergelijkertijd?

Guppy1997 zei:
Dus een vrouwtje dat met verschillende mannetje paart kan verschillende zaadcellen krijgen die haar eieren bevruchten dus niet alleen zaadcellen van 1 mannetje, maar ook van meerdere mannetjes kunnen haar eitjes bevruchten tergelijkertijd?
Ja, en dat zie je ook bij katten en eenden bv. Ik het zelfs bij honden gezien maar dat laatste komt zelden voor.

Jackrussel x Jackrussel en er was ook nog even een Ruwharige teckel opgeweest. Er kwamen Jackrussels uit, en een duidelijke kruizing Jackrussel x Ruwharige teckel.

Oh dat is dan best apart is wist wel van kruizen, maar wat ik niet wist is dat alle verschillende zaadcellen van man 1, 2, en 3 allemaal met elkaar zwemmen en elk eitje dat ze heeft bevruchten?

Bij kippen ook.

Die paren ook met verschillende hanen,en kunnen maanden later nog bevruchte eieren leggen.

Konden mensen maar opslaan 😛

En ik zie dat er weer jonkies in mijn 60 literbak zitten moet ik die uitvangen en in mijn aquarium van 20 Liter doen met de andere 40 a 50 gupjes?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan