Wat is er nieuw

Man en vrouw?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sylvia1
  • Startdatum Startdatum
S

Sylvia1

Guest
Graag zou ik hier een foto plaatsen van mijn kersenbuikjes maar ik snap niet hoe ik dat moet doe op een eenvoudege manier zonder een heel programma te downloaden. Bij andere fora kun je gewoon bestand toevoegen aanklikken en wijst alles zich vanzelf. Waarom hier zo moeilijk?

Je hoeft niet tekens een heel programma te downloaden hoor.

Helaas, lukt nog steeds niet, kleiner dan 200mb, unieke naam gegeven, alles behalve makkelijk dus voor iemand die niet al te handig is met computers.

GTbDeldRA_NTYeqZ7trikg-GoJd-T9Bk.jpeg

Gelukt! Dank jullie wel.
Ik heb deze kersenbuikjes gekocht als stelletje. Die met 1 stip op de staartvin heeft regelmatig een hele rode buik.Deze jaagt de andere, met meer stippen op de staartvin steeds weg, is het wel echt een paartje?

Dat zijn twee mannen. Het duidelijkst te zien aan de verlengde, puntige rugvinnen.

vZ7dns9pHDW99Tc4xz3KnIDsmMNc-Jf_.jpeg

Nog een foto van de vis die steeds weggejaagd wordt, volgens de verkoper zou dit een mannetje zijn en de andere het vrouwtje.

Nee hoor, twee mannen

562616fctwente_0_82_399381_0_82_pelvicachromis_pulcher2.jpg

links vrouw, rechts man

Vrouwen een rondere buik en ronde rugvin van achter, mannetje spitsere rugvin van achter

Het lijken me mogelijk zelfs mannen van 2 soorten de linker Pelvicachromis pulcher en de rechter Pelvicachromis kribensis.

P. kribensis is toch een van de thans niet meer geldige namen voor P. pulcher?

~ Ivo

Dank jullie wel, ik was er al bang voor, maar eens zien of ik 1 van de 2 met iemand kan ruilen boor een vrouwtje.

Ik zou eerst eens teruggaan naar de winkel, ze hebben je iets verkocht dat iets anders bleek te zijn.

Mascha&Ivo zei:

~ Ivo

klopt

@Silvia

gewoon terug gaan naar de winkel, precies wat Ivo zegt, ze hebben je iets verkocht wat je niet gevraagd hebt

Mascha&Ivo zei:

~ Ivo
Ik ben niet zo thuis in Dwergcichliden als jij. Ik weet wel dat de kribbenis gewoon te bestellen is en je zulke dieren dan krijgt als de rechter. Bestel je de Pulcher dan krijg je zulke als de linker

Ik zou juist blij zijn met twee mannen. Geen kans op nestjes en dus het terroriseren van medebewoners.

Ik heb ze via marktplaats van iemang gekocht die 2 stelletjes had, heb haar nu gemaild, mogelijk heeft een ander 2 vrouwtjes.

Sylvia1 zei:
Dank jullie wel, ik was er al bang voor, maar eens zien of ik 1 van de 2 met iemand kan ruilen boor een vrouwtje.
Weet wel dat kersenbuiken onwijs fokken. Erg agressief worden als er jongen zijn en Corydorassen (als je die hebt) zijn sowieso dan altijd flink de klos.

Verder zijn 1000-1500 jongen per jaar geen uitzondering en wil niemand ze hebben.

Op zich heb ik geen probleem met 2 mannen, zit niet perse op jongen te wachten alleen wordt 1 van de 2 steeds weggejaagd en zit maar in een hoekje.

Heb ik gelezen, heb nu helemaal geen problemen meer, gaat prima met vissen en aquarium. Er blijkt zelfs nog 1 modderkruiper aanwezig alleen laat hij zich zelden zien. Ik was helemaal verbaasd toen hij (of zij) ineens weer gezond te voorschijn kwam.Dit probleem speelde een jaar geleden.

Dat gaat dan gelukkig nu erg goed. 😉

Mascha&Ivo zei:

~ Ivo

Heb je daar een bron voor?

Volgens het CAS zijn het gewoon 2 verschillende soorten.

pulcher, Pelmatochromis Boulenger [G. A.] 1901:9, Pl. 4 (fig. 2) [Proceedings of the Zoological Society of London 1901, v. 1 (pt 1); ref. 559] Junction of Ethiop River and Jamieson River, Niger Delta. Syntypes: BMNH 1901.1.28.13-20 (7). �Valid as Pelvicachromis pulcher (Boulenger 1901) -- (Daget 1991:363 [ref. 20947], L�v�que et al. 1991:145 [ref. 31367], Teugels & Thys van den Audenaerde in L�v�que et al. 1992:734 [ref. 21590], Fuller et al. 1999:443 [ref. 25838], Lamboj 2001:71 [ref. 28829], Lamboj 2004:12 [ref. 27572], Mundy 2005:422 [ref. 28379], Stiassny et al. 2007:315 [ref. 30045], Lamboj 2009:48 [ref. 30314], Lamboj & Pichler 2012:62 [ref. 32129]). Current status: Valid as Pelvicachromis pulcher (Boulenger 1901). Cichlidae: Pseudocrenilabrinae. Distribution: West-central Africa: Niger River system. Habitat: freshwater, brackish.

kribensis, Pelmatochromis Boulenger [G. A.] 1911:373 [Annals and Magazine of Natural History (Series 8) v. 8 (no. 45); ref. 14783] Kribi River, southern Cameroon. Syntypes: BMNH 1902.11.12.164-165 (2), 1912.6.29.19-27 (9) and .28 (1, skeleton). �Synonym of Pelvicachromis taeniatus (Boulenger 1901) -- (Daget 1991:365 [ref. 20947], Teugels & Thys van den Audenaerde in L�v�que et al. 1992:733 [ref. 21590], Lamboj 2001:72 [ref. 28829]). �Valid as Pelvicochromis kribensis (Boulenger 1911) -- (Lamboj 2013:152 [ref. 32778] as a species and aff. taeniatus). Current status: Valid as Pelvicachromis kribensius (Boulenger 1911). Cichlidae: Pseudocrenilabrinae. Distribution: Cameroon. Habitat: freshwater.

Dargine zei:
Mascha&Ivo zei:

~ Ivo

Heb je daar een bron voor?
Ik stel ook maar gewoon een vraag.

Maargoed, fishbase vermeldt geen P. kribensis.
ITIS vermeldt geen P. kribensis (http://www.itis.gov/servlet/SingleRpt/S ... lue=169992).
Cichlidae.com vermeldt P. kribensis in de taxonomic history van P. taeniatus.

Hoe dan ook: er is nogal wat onduidelijkheid over en over geweest.

~ Ivo

Ik was ook in de veronderstelling dat P.kribensis gewoon de P.pulcher was. Maar als ik het goed herinner heeft pulcher best een groot verspreidingsgebied.

Kunnen jullie je eigen topic openen voor zo'n discussie, dit was mijn vraag niet.

Je hebt je antwoord toch al?

Daarnaast kan het best relevant zijn of je wel of geen twee verschillende soorten hebt.

Als je niet op jongen zit te wachten zou ik er geen vrouwtje bij zetten. En als je andere bodembewoners hebt, zoals de corydoras,zou ik helemaal geen kersenbuiken er in zetten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan