Wat is er nieuw

Man of vrouw

• Onderwerp starter Onderwerp starter w3bcr4wl3r
  • Startdatum Startdatum
W

w3bcr4wl3r

Guest
Om mijn fa niet te zeer te vervuilen hiermee, even een apart topic.

Twee filmpjes gemaakt, foto's is onmogelijk en het word steeds erger.

in volgorde komen ze alle 4 voorbij.

Het valt me op dat de (ronde vinnen) vrouwen achter de (puntige vinnen) mannen aanjagen?

En als ik echt uitga van de puntige vin heb ik 2 mannen en 2 vrouwen?

Ze zijn pikzwart zoals je kan zien dus volgens mij is er veel stress.

Youtube moet ik eerst registeren dus gaat het even zo.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VCSVB6YXWHLM.mov

met eten geprobeerd :

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-N6SKG4F8DNVC.mov

Het geslacht is eigenlijk pas echt te zien als ze nog wat groter zijn. Echter zou het goed kunnen dat de 2 met een iets langere rugvin mannen zijn, en de andere 2 vrouwen. Zeker als ze verder wel allemaal even lang zijn.

Mijn 3 jongste vissen (1 vrouw en 2 mannen) waren voordat het geslacht echt duidelijk zichtbaar was identiek aan elkaar. Na een tijdje werd de rugvin van het vrouwtje niet meer langer, maar die van de mannen wel. Zij is daarnaast ook wat kleiner dan de mannen (ondanks dat ze nog lang niet volgroeid zijn).

Het gejaag is uitmaken wie de baas is. Dat doen ze hier ook nog dagelijks. Ik vind ze bij jou echter wel erg fel naar elkaar toe, heb je voldoende zichtbrekers in de bak?

Er staat genoeg in de bak, stukken hout waar ze achter en onder kunnen.

Planten te over waar ze tussen kunnen hangen, dus ik neem aan dat dit wel voldoende is.

En ja, ze zijn best fel naar elkaar, maar dit is meer even heel hard boe roepen en dat is het

als de ander tenminste weg gaat, en dat is ook zo.

Ik kan het echt niet zien, als ik uitga van lang en kort, is het t vrouwtje wat achter een mannetje

aanjaagt, de omgekeerde wereld dan. En de mannetjes onderling. Kijkend naar ronde en spitse vin

denk ik dan toch 2v 2 m of 1 v 3 m.

t is echt een beetje oorlog, de rest hangt aan 1 kant en de cichlide vechten wat af.

T is wat rustiger geworden nu. ze zijn wel nog goed zwart. Lijkt erop dat het 3 mannen onderling zijn die ruzie maken. zal morgen de lfs eens bellen ( was vandaag dicht ) om ze te ruilen want dit gaAt zo niet
langer.

Ik heb ook eens een koppel gehad en het zijn verder erg rustige vissen. Dus er is nu zeker stress in de bak. Misschien kun je ruilen??
Dat ze zwart kleuren is zoals je al zegt een duidelijk teken van stress.

Dat ga ik idd wel vragen. kan ik ze niet ruilen was het de laatste aankoop daar. Maar goed, dan moet ik wel eerst weten wat ik heb en kan ze nog altijd niet onderscheiden.

Alles in de bak moet er aan geloven nu.

Eerst waren het de kleinere garnalen, begrijpelijk. Maar nu ook die van 3 cm.

De Helena's gaan er 1 voor 1 aan. Worden mooi omgekeerd en aangevallen.

De Mannelijke guppen van dik 2.5 cm worden opgejaagd.

Na nog een 50 foto's en nog altijd geen scherpe, als je er net 3 hebt vliegen ze
weer door elkaar en dan kan je opnieuw beginnen.

Heb maar weer een video gemaakt , nu op youtube

https://www.youtube.com/watch?v=gGxxEkNc3V4

Ze komen er 2 keer alle 4 een voor een op.

Lijkt alsof ze wat bijkleuren weer.

Als ik de ene keer kijk lijken het 2 mannetjes en 2 vrouwtjes en de andere keer 3 mannetjes en 1 vrouw. Ik weet t niet meer 😛

Zulke agressie is mij niet bekend bij de maronii, dat zelfs slakken aanvallen. Hoe vaak voer je en wat? Ze lijken wel erg 'gulzig'.

Ik voer ze 2 keer per dag.

Ze eten overal van. op verschillende dagen geef ik onder andere:

Gewoon vlokvoer, dat geef ik voor de rest.
tubifex
artemia
rode muggenlarven
Cory tabletjes ( voor de corydoras natuurlijk )

en 2-3 keer per week diepvries mix. ( maar zo lang zijn ze er nog niet, hebben dit 1 keer gehad )

Zou Cichliden pellets moeten halen, maar dat doe ik pas als ik weet
wat en of ze gaan blijven. Want als het zo blijft, gaat de hele bups terug.

Het lijkt erop dat het toch echt 3 mannetjes zijn en een vrouw. Ik zie 1 van de mannetjes
constant achter haar aangaan en dan trilt ze. Als ik dat trillen kan noemen. Het is eerder
schokken. Is dit koppelvorming?

Wat is nu beter, mocht zich er een koppel vormen, dit houden en de rest terug ( verdwijnt de
stress / agressie dan bij de mannen - kleuren ze weer normaal ) of de drie mannen houden zodat de
agressie verdeeld word.

Ik schrok zelf ook dat ie de Helena pakte, zat net voor de raam en zag t gebeuren. Keek erna, draaide
em om en vrat em zo uit z'n huisje.

Ok, levende raad ik je ook niet echt aan.
Maar 1 keer op een dag voeren is toch ook zat. Persoonlijk sla ik zelf weleens een dagje over.

martinez zei:
Ok, levende raad ik je ook niet echt aan.
Maar 1 keer op een dag voeren is toch ook zat. Persoonlijk sla ik zelf weleens een dagje over.

Ik geef dit niet elke dag laat staan alles samen. En sla ook wel een dag over.

Alles wat ik geef is weg binnen een aantal minuten.

Nog altijd benieuwd of iemand kan helpen qua geslacht.

Als t niet beter word gaan ze aan t einde van de week terug.

Denk steeds meer aan 3 mannetjes en 1 vrouw. En 1 man en vrouw zitten
wel erg vaak bij elkaar.

webhond zei:
Ik voer ze 2 keer per dag.

Ze eten overal van. op verschillende dagen geef ik onder andere:

Gewoon vlokvoer, dat geef ik voor de rest.
tubifex
artemia
rode muggenlarven
Cory tabletjes ( voor de corydoras natuurlijk )

en 2-3 keer per week diepvries mix. ( maar zo lang zijn ze er nog niet, hebben dit 1 keer gehad )

Zou Cichliden pellets moeten halen, maar dat doe ik pas als ik weet
wat en of ze gaan blijven. Want als het zo blijft, gaat de hele bups terug.

Het lijkt erop dat het toch echt 3 mannetjes zijn en een vrouw. Ik zie 1 van de mannetjes
constant achter haar aangaan en dan trilt ze. Als ik dat trillen kan noemen. Het is eerder
schokken. Is dit koppelvorming?

Wat is nu beter, mocht zich er een koppel vormen, dit houden en de rest terug ( verdwijnt de
stress / agressie dan bij de mannen - kleuren ze weer normaal ) of de drie mannen houden zodat de
agressie verdeeld word.

Ik schrok zelf ook dat ie de Helena pakte, zat net voor de raam en zag t gebeuren. Keek erna, draaide
em om en vrat em zo uit z'n huisje.

Het blijven dwergcichliden, dus dat ze een keer garnaal pakken is niet te voorkomen.En de slak, was het geen dode slak?

Over het geslacht durf ik het niet te zeggen. Mijn altispinosus waren in het begin ook regelmatig aan het vechten, best fel. Dit hield daarna ook op.Waarschijnlijk om de rangorde te bepalen.

Wat betreft het voeren, het zijn op zich best grote vissen.Als je ziet dat ze echt 'hongerig' aanvallen op het eten en ze slakken uit hun huisje halen dan zou je eens kunnen proberen wat voor gedrag ze vertonen als je meer en/of vaker voert.

Overigens, misschien helpt het ook als je wat meer 'zichtbrekers' ook van bovenaf aan brengt of flink de hoogte in gaan.Dit omdat ze toch vaak wat hoger zwemmen.

Nee de slak was geen dode, hij kwam voorbij gekropen, en terwijl ie er 10 seconden naar keek
draaide ie em om en hop, weg.

Bovenstaand vlak voordat ie em op at ...

Dat ze een garnaal pakken, geen problemen mee.

Zichtbrekers van boven, zal moeilijk worden. Er hangen nu wat drijfplanten in die geloof ik lange wortels maken.

Maar verder zie ik ook niet wat ik daar nog aan kan doen behalve als de planten nog wat meer groeien.

Het gaat me om de kleur, die is zwart, en dat is toch stress, en dit al dagen lang. Dat kan toch niet gezond zijn?

Ik merk dat ze, indien ik bij voer, hier niet meteen op af komen, en heel rustig eten. Laat staan dat alles op
gaat, denk dus dat het met t voeren wel mee valt.

Zal het nog even aankijken. Dat het 3 mannen en 1 vrouw zijn is zo goed als zeker, al had ik daar graag een
bevestiging van, de 3 filmpjes laten ze toch allemaal goed zien, wellicht dat iemand t weet.

Bedankt iig voor je meedenken!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan