Wat is er nieuw

mandarijnenschil?

• Onderwerp starter Onderwerp starter izet
  • Startdatum Startdatum
I

izet

Guest
Ik vroeg me af aangezien mensen van alles bij vissen, garnalen en kreeften in doen wat kan wel en wat niet en waarom?

Bijvoorbeeld komkommer, spinazi en sla kunnen wel.
Maar zou bijv. mandarijnschil ook kunnen?

Ik weet dat het een enorm domme vraag is maar ben toch wel benieuwd?

Dat is nieuw voor mij en waarom zou je juist dit willen dan?

Dat is nieuw voor mij en waarom zou je juist dit willen dan?

Nou geen idee, maar was benieuwd! Van wortels kregen ze een heldere kleur ofzo en komkommer had ook een voordeel, maar dat ben ik even vergeten!
Platy lust bijvoorbeeld graag bladspinazi en sla.(natuurlijk wel in hele kleine stukjes ook de algeneters vinden sla heerlijk!

Dus vandaar de vraag!
Als het mooier kleur geeft, het voor de beestjes een feestmaal is waar ze gelukkig van worden dan moeten we dat maar doen toch?
Was gwn benieuwd of er nog meer dingen waren en wat voor uitwerking dat had op de garnaal/vissen ect!

Ja ok, ik snap je vraag. Ik zou het zo niet weten en heb het nog nooit gehoord zoals ik al zei. Wie weet hebben andere leden daar ervaring mee.

Mandarijn is zeer zuur... Dus mss dat dit je waardes wat beinvloed? Verder weet ik niet of Schil geven op zich een goed idee is... Denk maar aan pesticiden en poeders die verdere rijping tegengaan tijdens transport enzo... Veel van die producten worden niet enkel toegevoegd tijdens de groei maar achteraf als de producten in een container liggen op weg naar hier! Zoiezo zeer goed afwassen dan denk ik!

Mandarijn is zeer zuur... Dus mss dat dit je waardes wat beinvloed? Verder weet ik niet of Schil geven op zich een goed idee is... Denk maar aan pesticiden en poeders die verdere rijping tegengaan tijdens transport enzo... Veel van die producten worden niet enkel toegevoegd tijdens de groei maar achteraf als de producten in een container liggen op weg naar hier! Zoiezo zeer goed afwassen dan denk ik!

Ah ja daar heb je inderdaad een punt!

Denk dat het een beetje logisch is als je eraan ruikt, bedoel ik niets mee hoor.

Maar sla, spinazie en komkommer ruiken niet echt sterk.

+Als je de schil samenduwt komt er "olie" uit.

Edit: Waarmee ik bedoel, spinazie, sla komkommer scheiden als vocht water uit en citrusvruchten niet. De schil dan toch is meestal olie achtig.

Denk dat het een beetje logisch is als je eraan ruikt, bedoel ik niets mee hoor.

Maar sla, spinazie en komkommer ruiken niet echt sterk.

+Als je de schil samenduwt komt er "olie" uit.

Edit: Waarmee ik bedoel, spinazie, sla komkommer scheiden als vocht water uit en citrusvruchten niet. De schil dan toch is meestal olie achtig.

Ja begrijp wat je bedoeld

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan