Wat is er nieuw

mangrove inrichting

• Onderwerp starter Onderwerp starter Perryvdleuvert
  • Startdatum Startdatum
P

Perryvdleuvert

Guest
Beste mensen,

Ik wil mijn nieuwe aquarium als een mangrove gaan inrichten, maar ben echt nog beginnend met een aquarium. wie heeft voor mij tips zoals hoe het beste de bodem te bedekken. en tips en evt links naar wat voor hout te gebruiken maar ook welke planten. hier is een voorbeeld hoe ik het ongeveer zou willen hebben.
Groetjes Perry
Bekijk media item 1632

Het gaat vooral om de vorm van het hout en of het geschikt is om onderwater te blijven (niet vergaat naar verloop van tijd).
Met name 'Spiderwood' en 'Mangrove hout' zijn hiervoor geschikt. Tegenwoordig is er ook iets als 'Corbo wood' verkrijgbaar, ook deze stukken zijn erg fraai gevormd.

Wat de bodem betreft hangt het er een beetje vanaf wat je voor een planten en vissen wilt gaan houden. Als je vissen wilt houden die door de bodem woelen of daar naar voedsel zoeken geniet zand de voorkeur. Als je planten erin gaat zetten die hun voeding via wortels opnemen uit de bodem is een voedingsbodem of misschien zelfs 'dirted tank' een goed idee. Het zand of grind komt hier dan overheen.

Als je dan toch voor een mangrove look wilt gaan is het misschien wel leuk om er een heus biotoop van te maken en ook planten te gebruiken die je in een mangrove zou kunnen tegenkomen. Welke dat zijn is afhankelijk van het continent dat je kiest.
Succes met kiezen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan