Mangrovehout schimmel?


Hardloper

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Berichten
278
Locatie
Heerde
In mijn net draaiende bak heb ik een stuk wortelhout, en een stuk mangrovehout. Het eerste is 'nieuw', het 2e zat bij het aquarium en is dus tweedehands. Dat het drijft aan het begin heb ik al meer gelezen, dus dat vind ik niet zo gek.

Er beginnen alleen wat witte 'draadjes' uit te komen, is dit schimmel? En is dit schadelijk?

Het is niet ene grote plek, maar allemaal hele kleine plekjes..
 
Hoort bij nieuw ingebracht hout,je kunt het afzuigen. Ook zo laten gaat vanzelf over.
 
Oh gelukkig! Maar het is wel schimmel?

Enig idee hoe lang het duurt? Voorlopig zit er nog geen vis in dus kan het net zo goed laten dan.
 
Het is wel een soort schimmel,hoelang? 1 a 2 weken,en ook niet schadelijk voor evt de voortgang van je bak.
 
Even iets anders: mangrovehout, bevat dat niet flinke hoeveelheden zout, wat het eigenlijk ongeschikt maakt voor zoetwateraquaria?

~ Ivo
 
Mondeo zei:
Het is wel een soort schimmel,hoelang? 1 a 2 weken,en ook niet schadelijk voor evt de voortgang van je bak.
Oh fijn!


Mascha&Ivo zei:
Even iets anders: mangrovehout, bevat dat niet flinke hoeveelheden zout, wat het eigenlijk ongeschikt maakt voor zoetwateraquaria?

~ Ivo
Het heeft bij de vorige eigenaar er in gezeten voor een langere periode zonder problemen. Verder heb ik dit niet eerder gelezen...

Ben er niet 100% zeker van overigens dat het ook mangrovehout is, maar onder deze naam had hij het gekocht.
 
Dat is vaak een probleem bij hout. Vele verkoop namen,een foto geeft mss uitslag.
 
Het hout zakt behoorlijk, drijft nog maar 1 heel klein puntje boven het water. Denk dat het morgenochtend op de grond ligt en zal dan even een foto maken en uitzoeken hoe ik die hier makkelijk neer zet.
 
Dit is het waarschijnlijk mangrovehout met schimmel:
al0q0v8gM_K-W4PqJh6LofSYZ8fqF143.jpeg


Dit is het stuk wortelhout:
al0q0v8gM_K-W4PqJh6LofSYZ8fqF143.jpeg


Kan iemand deze 2 bevestigen?
Dan ook nog maar even een totaal plaatje erbij:
al0q0v8gM_K-W4PqJh6LofSYZ8fqF143.jpeg
 
Dat is Maponihout, zo te zien. en wortelhout. (links).
Schimmel verdwijnt vanzelf,als er voldoende bacterie zijn.
 

Terug
Bovenaan