Wat is er nieuw

Mannelijke endler guppen leggen een voor een het loodje.

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Sinds juni vorig jaar had ik 6 mannelijke endler guppen in een nano zitten. Al snel kwam ik erachter dat dit niet ideaal voor ze was. Dus zette ik ze over in mijn juwel met 4 vrouwtjes.
Mettertijd zijn de mannetjes een voor een doodgegaan met ongeveer een maand tussen... Constant zag ik ze achter de vrouwtjes jagen en de macho uithangen. Als ik er na een tijdje een zag boven hangen op zijn gemakje wist ik al hoe laat het was.

Nu zit er nog een in en al enkele dagen hangt hij biven tussen de planten te zwemmen. De vrouwtjes interesseren hem niet meer dus zal hij binnen korte tijd ook wel het loodje leggen.
Met de vrouwtjes gaat alles opperbest, er zwemmen zelfs jongen rond. De andere vissoorten hebben ook geen problemen.
Ik vraag me af wat het probleem was, hebben ze teveel achter de vrouwtjes gezeten, scheelt er iets met de waterwaardes of waren ze gewoon end of life ?

Ik ga ze niet meer aanvullen, de vrouwtjes zullen ze wel niet missen maar ik zou wel graag de reden willen weten waarom ze allemaal een voor een gestorven zijn.

Misschien waren ze gewoon 'op'. Ik weet niet hoe lang ze bij de lfs hebben gezeten maar vissen hebben natuurlijk ook niet het eeuwige leven, als er verder geen signalen zijn voor ziekte kan ik ook niks anders bedenken...

Ik denk ook eerder dat de mannetjes gewoon op het einde van hun natuurlijke levenscyclus zaten. Als het nl. zou gaan om een bepaalde gevoeligheid m.b.t. de endlers dan zouden de vrouwen er ook last van moeten hebben gehad.

Ik hoop het.
Zoals de mannetjes nood hebben aan vrouwtjes omdat ze zo graag paren, geldt dit ook omgekeerd ?

Nee, net als bij de mensen kunnen de mannetjes niet zonder de vrouwtjes maar de vrouwtjes kunnen heel goed zonder de mannetjes. :sorry:

Yilleke zei:
Nee, net als bij de mensen kunnen de mannetjes niet zonder de vrouwtjes maar de vrouwtjes kunnen heel goed zonder de mannetjes. :sorry:

Of dat bij de mensen ook zo is betwijfel ik hoor 😀 😉.

ja maar jij bent een man en mannen hebben nu eenmaal de neiging te denken dat ze onmisbaar zijn. :smitten:

h�h�, als je er ��n hebt heb je er ��n te veel, als je er geen hebt heb je er ��n te weinig 🙂

Trouwens, heb al enkele weken gemerkt dat de vrouwtjes guppen de mannelijke Cacato�des opvrijen 🙂

Ze gaan em soms kusjes geven in z'n zijde en echt schrik heeft hij niet van ze maar zo op zijn kousevoeten probeert hij er toch steeds van onder te muizen. Echt grappig om zien. Nu ja, als ik een vrouwtjesgup was zou ik ook wel weten wie kiezen hoor xD

Is het zo dat ze denken dat ze onmisbaar zijn? Wat een zelfkennis :engel:

Voor mij is het niet zozeer een kwestie van denken alswel een kwestie van w�te dat ik onmisbaar ben 😉.

Nee hoor grapje. Het is alleen wel toevallig dat ik dat ook altijd van vrouwen zeg 😀

Sjee heb ik ineens een half forum waar ik tegenop moet boksen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan