Wat is er nieuw

mannetje of vrouwtje panaque maccus?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jen84
  • Startdatum Startdatum
J

Jen84

Guest
hallo, ik ben nieuw hier en had graag geweten of mijn vis een mannetje is of een vrouwtje. En ik vroeg mij dan ook af of ik deze dan best alleen kan houden of niet?
986242jen84_0_82_img_4567.jpg

514846jen84_0_82_img_4602.jpg

Zeer moeilijk om te zien bij dit soort vissen. heb je een foto van bovenaf? is het een volwassen exemplaar?

Het is een Panaqolus maccus trouwens, en deze kan je prima solitair houden.

Ja ik had de benaming op internet gevonden want had hem onder een andere naam gekocht in de winkel. Op zich niet erg want ik vind het een mooie vis en wat voor 1tje het is maakt me dan niet zo veel uit maar ik wil hem of haar wel goed kunnen verzorgen dus dan is de juiste benaming natuurlijk wel belangrijk. Ik zal morgen proberen langs boven een foto te maken want nu is het licht al uit. Alvast bedankt !!!

Ik denk dat als je de vis pas gekocht hebt het nog geen volwassen vis is. Dus is waarschijnlijk amper te zien wat voor geslacht.

Geen dank 😉

Als ik de lengte van deze vis eens afzet tegen de plantjes op de achtergrond, dan denk ik dat die beharing voorlopig nog niet te zien zal zijn. Hij/zij lijkt me daar nog wat jong voor.

Als je hem/haar solitair houdt maakt het ook niet heel veel uit.

Maar een partner voor hem/haar vinden lijkt me niet eenvoudig.
Je kunt het geslacht pas herkennen als de vis volwassen is, maar bij te kopen vissen zullen vrijwel altijd jong zijn, en dus nog niet op geslacht te herkennen.

Ik weet niet genoeg over deze vis om in te kunnen schatten hoe het gedrag van 2 mannen in 1 aquarium is, maar er zijn vast genoeg mensen hier die je dat w�l kunnen vertellen.

Als ze volwssen zijn kun je bij deze soort goed zien als het een man is dan word zijn staart behaard en niet zo'n klein beetje

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan