Mannetje of Vrouwtje?


S

Sveno

Guest
Halloo, ik had een vraag.
Ik zou graag het geslacht willen weten van mijn dwerggourami,
aangezien ik er een stelletje van wil maken.

upload_2018-8-2_18-28-14.jpeg
 
mijn gok zou zijn een man, is de rugvin puntig?
 
mijn gok zou zijn een man, is de rugvin puntig?
de rugvin loopt eerst op tot wat lijkt op een grote punt, verder geen kleine puntjes te zien
 
de rugvin loopt eerst op tot wat lijkt op een grote punt, verder geen kleine puntjes te zien

ik doelde inderdaat op het spits toelopen van de rugvin, niet op eventuele puntjes. ik denk dat je er van uit kan gaan dat het een man is.
 
top, dankje. nu kan ik dus een vrouwtje aanschaffen
 
Je kan ook altijd voor alle zekerheid nog even meerdere reacties afwachten.
 
Op de foto is het bijna niet te zien maar als jij zegt dat de rugvin op een punt loopt dan zal het hoogstwaarschijnlijk wel een man zijn.
 
ik zal morgen een betere foto posten waar de punt goed te zien is.
 
upload_2018-8-4_10-31-23.png

zie hier de punt
 
Mist die niet een stukje van de vin?
In dat geval zou ik zeggen vrouw.
 
Mist die niet een stukje van de vin?
In dat geval zou ik zeggen vrouw.
Vandaag naar de dierenspeciaal zaak geweest. volgens hun is het een mannetje, te zien aan de punt op de rugvin, en de oranje kleur op de staart.
 
Tis vakantietijd en mooi weer dus er zijn wellicht wat minder mensen actief maar dat komt vast wel goed.
 
Beetje late reactie ;)
Mijn eerste reactie zou zijn een vrouw, maar bij goed kijken kan het ook een man zijn. De rugvin is niet heel erg puntig, maar het lijkt alsof er een stukje mist, zoals al eerder aangegeven.
De aarsvin is weer wat klein, wat weer meer op een vrouw wijst. Moeilijk geval.
Probeer eens een foto van de zijkant te maken, dat moet ophelderen.
 
Beetje late reactie ;)
Mijn eerste reactie zou zijn een vrouw, maar bij goed kijken kan het ook een man zijn. De rugvin is niet heel erg puntig, maar het lijkt alsof er een stukje mist, zoals al eerder aangegeven.
De aarsvin is weer wat klein, wat weer meer op een vrouw wijst. Moeilijk geval.
Probeer eens een foto van de zijkant te maken, dat moet ophelderen.

Dit gaat helaas niet meer. De vis is vorige week overleden aangezien deze de bekende zweren kreeg van de dwerggoerami ziekte. Toen heb ik besloten de vis uit zijn lijden te verlossen.
 
Dit gaat helaas niet meer. De vis is vorige week overleden aangezien deze de bekende zweren kreeg van de dwerggoerami ziekte. Toen heb ik besloten de vis uit zijn lijden te verlossen.
Ach, dat is verdrietig. Iridovirus is vreselijk. Zonde van zo'n prachtige soort!
 
Ach, dat is verdrietig. Iridovirus is vreselijk. Zonde van zo'n prachtige soort!
Heb inmiddels wel 2 mooie vervangers, de mozaïekgoerami en een vlindervis.
 
Moeten deze beide vissen niet met soort genoten worden gehouden?
 
Heb je een Afrikaanse Vlindervis? Op https://www.aquainfo.nl/artikel/pantodon-buchholzi-afrikaanse-vlindervis/ lees ik dat ze territoriaal/agressief uit de hoek kunnen komen naar andere oppervlakte bewoners. Aangezien gourami's veelal boven in leven (bubbelnest) is dit wellicht niet zo'n goed combinatie.

Tot nu toe gaan ze prima met elkaar om, geen last van elkaar gehad. En de mozaïek goerami is een andere benaming voor de diamant goerami
 
Tot nu toe gaan ze prima met elkaar om, geen last van elkaar gehad. En de mozaïek goerami is een andere benaming voor de diamant goerami
Jammer dat je geen paartje diamantgourami hebt, hun gedrag is dan zo boeiend! Hoe groot is je bak? Echt geen ruimte voor een tweede diamantgourami erbij. Ik weet dat ze vanaf 90cmgehouden kunnen worden (al vind ik dat zelf aan de kleine kant, ze worden best groot) en dan heb je ook ruimte voor vrouw (ik neem aan dat je een man hebt).
 
Heb je dit in de primo 110?


Dan zal ik direct die diamantgourami's eruit halen, kunnen ook heel terratoriaal zijn, geen goede combi. Vlindervis kan wel alleen blijven, of een groepje;)
 
Jammer dat je geen paartje diamantgourami hebt, hun gedrag is dan zo boeiend! Hoe groot is je bak? Echt geen ruimte voor een tweede diamantgourami erbij. Ik weet dat ze vanaf 90cmgehouden kunnen worden (al vind ik dat zelf aan de kleine kant, ze worden best groot) en dan heb je ook ruimte voor vrouw (ik neem aan dat je een man hebt).
Hoe mijn visbestand nu er voor staat, is het echt op zn max. Ik heb overigens geen idee watvoor geslacht de diamantgoerami heeft.
 
Zoals eerder aangegeven is de combinatie diamantgourami - vlindervis verre van ideaal. Dat het goed gaat wil niet zeggen dat het ook goed is.
Als je inderdaad een Juwel Primo 110 heb is het in elk geval voor de gourami te klein. Voor de vlindervis weet ik niet.
Het oppervlak van de bak is daarbij ook nog eens te klein voor 2 vissen die een territorium vormen.

Ik moet je echt aanraden de diamantgourami van de hand te doen, hoe mooi ze ook zijn.
 
Het was trouwens 100% zeker een mannetje.

Vrouwtjes hebben van deze kweekvorm geen rode vinranden.

Diamantgoeramie's wensen wel degelijk soortgenoten (En drijfplanten ;) ).
 

Terug
Bovenaan