Wat is er nieuw

Mannetje of vrouwtje?

NickM

Well-known member
Lid geworden
9 juli 2014
3ps2L8Y37b2QoWvHsSC9WjapY6EcE-x_.jpeg

Heb 2 Ramirezi gekocht, maar eenmaal in de bak begonnen het pikken en vechten. Dus 1 is er terug. Alleen wisten ze het in de dierenspeciaalzaak ook niet meer. Is dit nu een mannetje of vrouwtje?

Naar mijn mening een mannetje

zVypapbsOvBARlubfY84lLl58aSSKQkX.jpeg

Ze wisten het daar ook niet meer. Morgen komt hun leverancier en die gaat ze dan scheiden op geslacht. Heel fijn zo'n 'speciaalzaak'. Volgende week maar snel naar Amersfoort.

Dit kom je in veel zaken tegenwoordig tegen hoor. Of dieren waarvan het geslacht net niet is te zien en ze je dus het verkeerde geslacht verkopen.

Alle twee mannen.

Op beide foto's, maar als ik het goed begrijp gaat het om dezelfde via.

Overigens weet ik nu niet of het "meteen pikken en vechten" (wat moeten we daar eigenlijk onder verstaan?) wel een reden is om er meteen eentje terug te brengen. Ze even de kans geven te wennen is ook zo gek niet. Bovendien kan het ook wel eens aan de inrichting liggen, als die te open is hebben ze geen moment voor zichzelf indien gewenst. Heb je een foto van je inrichting Nick?

~ Ivo

Van Hobbykwekers?

Ik dacht dat visstisck bedoelde de foto's van Nick.

Maar! Die "man" op hobbykwekers heb ik ook zo mijn twijfels bij.
En het filmpje daar is nu ook geen schoolvoorbeeld van een mooi koppeltje (balloon-ish).

~ Ivo

OKe, ging mij om de foto,s.

Man,gladde buik.
Vrouwtje een bobbeltje voor de achterste vin. Papil?

Mascha&Ivo zei:
Ik dacht dat visstisck bedoelde de foto's van Nick.

Maar! Die "man" op hobbykwekers heb ik ook zo mijn twijfels bij.
En het filmpje daar is nu ook geen schoolvoorbeeld van een mooi koppeltje (balloon-ish).

~ Ivo

Ja die bedoelde ik.

En die man op de website is een vrouw.Waarschijnlijk een foto geplaatst of zo.Die balloon ramirezi's zijn nog aardig fel ook!😀

Zie je wel! Was ik zo gek nog niet. Begon al aan mezelf te twijfelen, maar dit (de "man" op hobbykwekers) moest wel een vrouw zijn, of een verdraaid slechte kwaliteit man (eigenschappen van vrouwen erop namelijk).

~ Ivo

Had die site ook gevonden, maar daarna snapte ik er helemaal niks meer van. Ben vandaag weer langs geweest en een vrouwtje opgehaald. De vrede is nu hersteld. Heb nu een mannetje en vrouwtje rondzwemmen. Ze jagen nog een beetje (speels) achter elkaar aan. Maar alles lijkt goed nu.

Helaas....de twee ramirezi's op de foto zijn wel degelijk man en vrouw waar ik eieren en jongen van heb gezien. Blijkbaar zijn er dus ook (kweek) varianten waarbij de man wat roze op zijn flank heeft.

Deze soort wordt zoveel nagekweekt in zoveel verschillende kleurslagen dat je zo'n beetje alles tegen kan komen in de winkels.

Ik ben overigens bezig om het artikel wat uit te breiden naar aanleiding van dit topic...hopelijk is dan eea wat duidelijker.

Het moet niet gekker worden... ook lichaamsbouw, de afgeronde rug- en aarsvin en de blauwe iriserende vlekjes in de eerste zwarte vlek op het lijfje wezen allen op een vrouw.

JDL zei:
Deze soort wordt zoveel nagekweekt in zoveel verschillende kleurslagen dat je zo'n beetje alles tegen kan komen in de winkels.
Dus lijkt het mij wijs op zoek te gaan naar foto's van mooie, goede exemplaren, zodat mensen die de website bekijken daar ook een idee van krijgen. Met die mooie, goede exemplaren kom ik toch duidelijk veel minder problemen tegen in allerlei 'probleemtopics'. Niet dat het dan ineens een beginnersvisje wordt, maar toch.

~ Ivo

JDL zei:
Helaas....de twee ramirezi's op de foto zijn wel degelijk man en vrouw waar ik eieren en jongen van heb gezien. Blijkbaar zijn er dus ook (kweek) varianten waarbij de man wat roze op zijn flank heeft.

Ik ben overigens bezig om het artikel wat uit te breiden naar aanleiding van dit topic...hopelijk is dan eea wat duidelijker.

Tja, ik ben bij Hans anders??? geweest.
Nieuwe bril.

Toch wel een leuk monteurtje gekozen? Zoiets?
_qQ5EocH5vvJNorphWyw7lgBwNcIsjCp.jpeg

Ze doen het hartstikke goed samen. De kleur is mooi, eten goed, zwemmen lekker door de bak heen en heb een plekje voor zichzelf. Het mannetje eet soms zelfs uit mijn hand wanneer ik mijn discussen eten aan het geven ben. Dan schiet hij ertussen door en neemt hij snel een paar hapjes voordat de discussen het doorhebben.
Nu jaagt alleen het mannetje af en toe achter het vrouwtje aan. Totdat zij een plekje heeft gevonden om te verstoppen of totdat hij er genoeg van heeft. Nu heb ik gelezen dat het betekend dat hij wilt paren, maar dat zij er niet klaar voor is. Is het dan een idee om er een 2de vrouwtje erbij te zetten?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan