Wat is er nieuw

Mannetjes of vrouwtjes? Orangje Dwergkreeft

• Onderwerp starter Onderwerp starter merelAW
  • Startdatum Startdatum
M

merelAW

Guest
Ik heb twee oranje dwergkreeften, de ene is iets groter dan de ander en eentje is iets donkerder van kleur, verder zien ze er hetzelfde uit. Ik heb al aan de onderkant gekeken maar ik vind het lastig om te bepalen of het nou mannetjes of vrouwtjes zijn (opzich wel handig om te weten als ik graag baby kreeftjes zou zien), vooral omdat er dus geen verschil is. Op internet lees ik veel dat een mannetje minder zwembenen heeft maar ik kan niet vinden hoeveel dit er zouden moeten zijn. Kan iemand mij misschien met redelijke zekerheid vertellen of ik mannetjes of vrouwtjes heb? Hier 2 foto's van 1 van mijn kreeften in dropbox:

https://www.dropbox.com/sh/h4y2fcxg6sil ... Av1ha?dl=0

Okee, super bedankt! Dan ga ik morgen maar eens een mannetje scoren 🙂

Kijk voor alle zekerheid wel even goed of ik gelijk heb. Vrouwen hebben vaak een breder en voller lijf zeg maar en daar dragen ze de eitjes onder. Dat verschil in zwembenen ken ik dus niet. 2 mannen willen nog weleens gaan vechten als er geen vrouwen zijn.

Ik heb mijn bak nu 2-3 maanden denk ik, 30 liter

jessicapilon zei:
Kijk voor alle zekerheid wel even goed of ik gelijk heb. Vrouwen hebben vaak een breder en voller lijf zeg maar en daar dragen ze de eitjes onder. Dat verschil in zwembenen ken ik dus niet. 2 mannen willen nog weleens gaan vechten als er geen vrouwen zijn.

Naja dan heb ik nu misschien al 2 mannetjes, als ze elkaar tegenkomen willen ze inderdaad soms nog wel elkaar aanvallen maar dat is binnen een seconde afgelopen omdat eentje dan meteen vlucht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan