Wat is er nieuw

marina jet 80 filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter WendyG
  • Startdatum Startdatum
W

WendyG

Guest
Hoi iedereen. Sinds twee dagen heb ik kleine witte stof/vuil deeltjes in mijn aquarium rond zweven. Ik ververs elke week 15-20% van het water en de bak staat nu ongeveer 2,5 maand. Nu denk ik dat het aan het filter ligt. Maar ik kan niet terug vinden hoe vaak je dit filter moet reiningen. Ik had gelezen dat er ook de juiste bacterien in zitten en ik wil het niet verstoren. Graag jullie hulp. Of denken jullie dat het iets heeeeel anders is en ik er helemaal naast zit?
Hoor het graag en alvast bedankt voor de reacties!

de filter reinig je pas als de doorstroming sterk minder wordt

hoe groot is je bak en hoeveel capaciteit heeft je filter ( en wat zit er in het filter )

Hoeveel capaciteit.... Bedoel je hoeveel watt? Ac220-240v-50hz-7w. Qmax 380l/h
Bak is 60 liter. Het is een koolfilter en er zit ook nog sponsjes in.

Kool haalt de voedingsstoffen uit het water.

haal dat er uit,als het KAN. en doe er watten voor in de plaats.(spons hoog,watten onderop.

Dat is niet goed. Direct ff gaan googlen na je opmerking bertus. Snel maar eens watten halen 🙂
Roosen, de stroming was inderdaad stuk minder. Nu even uitgespoeld en de stroming is al weer stukke beter!
Denken jullie dus wel dat de witte deeltjes daar door komen?

Is een klein binnenfilter,he.
Telkens met uitspoelen,zij ook de bacterie weg.
Dus dat met beleid doen.
Alleen dan de watten.

En witte deeltjes?? Zouden we moeten zoen.
Als jij hem flink door laat filteren,moet het schoner worden.

Ik zou echt kijken naar een ander filter want is eigenlijk niet geschikt voor je bak ondanks dat deze er staandaard bijzit.

Bertus zei:
Is een klein binnenfilter,he.
Telkens met uitspoelen,zij ook de bacterie weg.
Dus dat met beleid doen.
Alleen dan de watten.

En witte deeltjes?? Zouden we moeten zoen.(ZIEN).
Als jij hem flink door laat filteren,moet het schoner worden.

Extern filter.
Werkt ook beter,niet zo vaak schoonmaken.

Bedankt voor de reacties. Jammer dat deze filter dan eigenlijk niet goed is, of het nou het kool of heel het filter is... Wat voor een extern raden jullie dan wel aan? Geen zin om dalijk de verkeerde te kopen 🙂

Sorry voor mijn late reactie. Wegens overlijden van mijn schoonvader is alles beetje druk geweest enzo. Dus nu weer hier aan het lezen 🙂
Ik was nu online aan het shoppen voor het nieuwe filter en keek naar de 2234, maar kwam ook de 2211 tegen. Die word vaak geadviseerd voor mijn formaat bak. Wat vinden jullie?

2211 kan prima,
Maar,dan zou je er gelijk dubbelle kranen op moet zetten,om steeds af te koppelen.

Die kosten ook een 10 13 euro.p.stuk.

Op de 2234 zitten ze al. daar schroef je 2x een helft af,en klaar.
Er is ook nog de 2232.
Even op MP. kijken.

Kijk eens aan. Het is niet zo dat de stroming dan te groot word?
Waarom zijn de dubbele kranen om af te koppelen? Weet niet wat dat is?

De dubbele kranen zijn er voor om de filter los te kunnen koppelen zonder de slangen mee te nemen voor onderhoud.

Thanks! Het word de Eheim 2232 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan