Marine lampen op zoetwater aquaria

E

Eefieeh

Guest
Hallo allemaal,

Op mijn vorige oude bak (80 cm) had ik 1 marine lamp erin zitten. Dit beviel me eigenlijk wel, was echt heus niet overdreven blauw.

Nu heb ik een nieuw aquarium al bijna een halfjaar, en hierin zitten van die High-lite lampen 2x(juwel vision 260). Nou zijn die wel prima(althans wel alle soorten alg al langsgekomen, zal wel mijn eigen schuld zijn daar niet van).

Maar nou vind IK mijn bak een beetje ja... Groen ogen, gewoon door alle groene planten etc. Dus het leek mij mooier en rustiger met dan een marine lamp erin... Die dan een beetje wat blauwer is... Dus 1x high-lite lamp en dan 1x marine lamp. Nou heb ik verder geen verstand met hoeveel licht daarvan af komt en of dat goed is voor je planten of niet dus vandaar dat ik het dan ook even vraag, en misschien ook meningen of foto's hoe dat er dan uit zou zien...

Ik heb verder ook geen heel gekleurde vissen ofzo, gewoon maanvissen en roodkopzalmen.

En misschien nog een stiekeme vraag nu ik toch bezig ben, ik zie dat mijn vallisnera allemaal belletjes aanmaakt, dat is goed want dan krijg ik ook minder alg(toch?). Nu heb ik vooral veel moeras planten, anubias enzo. Maar welke plant helpt nog meer tegen alg?

Vriendelijk bedankt :)
Evita
 
Zuurstofplanten erin.

Hoornblad,Cabomba en waterpest.

Die belletjes,is ook zuurtstof.

Marine lamp zou ik niet doen. Je hebt er geen koralen in de bak,he.

Zou toch voor de 865 kijken.
 
Hoi,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik heb niet zoveel verstand van lampen, welke lamp is dan nog meer een beetje blauwig? Ik heb dan ook werkelijk geen flauw benul wat een 865 is. Op google zie ik dat het een philips lamp is? Maar ik zie niet echt welke kleurtoon dat is of waar ik dat moet kopen.

Groet
Evita
 
865 is daglicht.

Met blauw, tja ,dan toch in marine.

Die 60 cm bakjes,voor zee, zit ook een 2 kleuren lamp in.

Juwel aquarium-verlichting kopen | BESLIST.nl | Lage prijs ...



www.beslist.nl � ... � Aquarium-accessoires � Aquarium-verlichting






Juwel high-lite tl lamp marine wit. 15,91. Juwel high-lite lamphouder voor 2x24 watt. 79,71. Juwel high-lite tl lamp blauw. 15,91. Juwel high-lite day. 18,50.
 
Terug
Bovenaan