Wat is er nieuw

Mar's bakkie (Marja)

Marja

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2009
Leeftijd
64
Gisteravond me 2de handse bak 80lx40hx35b opgehaald 🙂 in de toekomst zal er een Rio125 nieuw komen maar daar ga ik eerst voor sparen...
De bodem wordt zand omdat ik een corydory soort wil (waarschijnlijk de panda)
Ik heb 2 stukken hout gekocht liggen al in het water 🙂 (btw wat komt daar veel bruin water vanaf zeg) waar ik op 1 stuk watervorkje wil binden met visdraad, voor de toekomstige garnaaltjes.
Qua vissen blijf ik nog bij een schooltje stervlekzalm vind het een erg mooi visje..
Wat nog erbij nog geen idee suggesties van harte welkom

Zie dus dat de foto op zijn kant is geen idee hoe ik dat kan veranderen? sorry voor de overbelichting door de flits 😳

684861marja_0_82_mar_s_bakkie.jpg

De Pristella maxillaris is een goede keuze. het is de enige echt scholende vis die in jou bak kan. Wel wensen ze veel randbeplanting, drijfplanten en een donkere achterwand en bodem.

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken!

Altijd leuk om een pas beginnende bak te volgen, omdat er dan nog veel veranderd word qua inrichting en visbestand. Ben benieuwd!

Veel succes!

Vandaag een aantal planten opgehaald 🙂 waaronder pogostemon helferi>>voor een klein veldje
mosbollen, tenellus
Aponogeton crispus, Cryptocoryne wendtii bruin, Roze macrandra, Rotala wallichii
Kleine schroefvallisneria< is een ander soort geworden snelgroeiend, 2 stuks Belgisch groen en een ander soort waterpest..

2 stukken mopani hout...steen/rots even bekijken wat het morgen gaat worden...

Qua visbestand wordt het waarschijnlijk:
8 corydory Aeneus
6 otocinclus vittatus
5 platy's
12 neontetra's
x vuurgarnalen
Eerst maar morgen de bak zover inrichten en een aantal weken laten draaien 🙂

Met de mosbollen zullen je vuurgarnaaltjes heel blij zijn, alle, vroeger die van mij toch.

Als je het zo kan zeggen, ze sprongen een gat in de lucht als er nieuwe mosbol in hun bak kwam 😉

C�dric Vleminckx zei:
Met de mosbollen zullen je vuurgarnaaltjes heel blij zijn, alle, vroeger die van mij toch.

Als je het zo kan zeggen, ze sprongen een gat in de lucht als er nieuwe mosbol in hun bak kwam 😉

😀 lijkt me geweldig om dan te zien 🙂

C�dric Vleminckx zei:
Ja, ze springen dan alle kanten op, hoor 😉

Dat geloof ik gelijk ik ga het meemaken over een paar weken 🙂

Foto's scheef heb ik ook gehad. Wat ik heb gedaan is op de pc in je map de foto's openen met microsoft office en dan rechtzetten. Komen ze wel scheef in de map te staan bij het totaal overzicht van je foto's... Maar uploaden gaat dan iig recht

Zie http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1832702

Succes met je opstart!

C�dric Vleminckx zei:
Marja zei:
C�dric Vleminckx zei:

Haha, moet je zeker en vast dan eens in het oog houden, geweldig om te zien. 😉

Kom het eens voor doen. IK heb 2 mosballen ,heb ze nooit alle kanten uit zien springen.

Of is dat beeldspraak?

Bertus zei:
C�dric Vleminckx zei:
Marja zei:
C�dric Vleminckx zei:

Haha, moet je zeker en vast dan eens in het oog houden, geweldig om te zien. 😉

Kom het eens voor doen. IK heb 2 mosballen ,heb ze nooit alle kanten uit zien springen.

Of is dat beeldspraak?

Moet ik dan helemaal naar Nederland komen om het voor te doen? 😉
Nee hoor, bij mij waren ze echt enthousiast. :d

KGR zei:
Foto's scheef heb ik ook gehad. Wat ik heb gedaan is op de pc in je map de foto's openen met microsoft office en dan rechtzetten. Komen ze wel scheef in de map te staan bij het totaal overzicht van je foto's... Maar uploaden gaat dan iig recht

Zie http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1832702

Succes met je opstart!

Dankjewel! 🙂

Punt is in me map staan ze allemaal recht maar zal het is gaan proberen ik ben niet zo technisch aangelegd haha

Net klaar wat een klus nu mag die lekker indraaien 🙂

549937marja_0_82_20160207_164318.jpg

848451marja_0_82_20160207_164350.jpg

Staan sowieso wat plantjes in die het onderwater niet overleven Marja.
Weet je zelf de namen van de plantjes? kan je het checken.

Seabait zei:
Staan sowieso wat plantjes in die het onderwater niet overleven Marja.
Weet je zelf de namen van de plantjes? kan je het checken.

Ik heb net even gekeken naar diegene die ik nog wist maar dat zijn aquarium planten :S ik kan het natuurlijk fout hebben maar neem aan dat de LFS geen kamerplanten verkoopt...🙂

Marja zei:
maar neem aan dat de LFS geen kamerplanten verkoopt...🙂

daar zou ik toch niet op rekenen

Plantje rechts bij de boomstam iig en denk rechtsachter/zijkant ook iets te zien maar daar weet ik het niet zeker van.

Wauw wat een verschil al met gister en vandaag 🙂

463723marja_0_82_20160208_145855.jpg

354649marja_0_82_20160208_145921.jpg

Is mooi helder geworden.
Is nu ook goed te zien dat er idd een aantal planten in je bak staan die zullen doodgaan.
Zou ze terugbrengen naar de winkel en ruilen voor echte aquariumplanten hoor.

Seabait zei:
Is mooi helder geworden.
Is nu ook goed te zien dat er idd een aantal planten in je bak staan die zullen doodgaan.
Zou ze terugbrengen naar de winkel en ruilen voor echte aquariumplanten hoor.

Ik heb al kontact gehad met de LFS en kan er een andere voor in de plaats halen het is trouwens een Ophiopogon 'Kyoto' heb het gelijk opgezocht en gezien dat het meer een terrarium plant is...
Maar welke planten bedoel je nog meer? Die tegen het filter staan is een ander soort waterpest 🙂

Ophiopogon idd en verdenk dat lange sprietige links van het midden achteraan en links tegen de zijruit ook geen aquariumplanten te zijn.

Seabait zei:
Ophiopogon idd en verdenk dat lange sprietige links van het midden achteraan en links tegen de zijruit ook geen aquariumplanten te zijn.

Je heb helemaal gelijk bedankt voor je hulp Seabait 🙂 het is een Ophiopogon japonicum wordt hier niet vrolijk van :stom: morgen even kontact met ze opnemen die wil ik dan omruilen naar een vallisneria soort dat groeit toch ook wel redelijk snel? Voor het plantje aan de voorgrond zat ik te denken aan naaldgras?

Het is pas een paar dagen gevuld maar nu zie ik al bewoners in me bak ieni mini slakjes...nu las ik over de Anentome helena kunnen die er nu al wel in??

Als Vallisneria aanslaat groeit het heel snel idd,naaldgras is iets lastiger maar moet ook kunnen.

Geen paniek om een paar slakjes,zijn ook nuttig in je bak hoor! 😉
Als je zorgt voor niet al te veel dode plantenresten en voer in je bak zal het geen plaag worden.

Even een foto gemaakt met een aantal nieuwe plantjes erbij 🙂 toch vind ik het heel vervelend dat die planten bij elke aqua zaak/webwinkel te koop staat als zijnde aquarium planten, nu kon ik de plantjes wel terug brengen maar toch als leek zijnde weet je uiteindelijk niet wat je in handen krijg!
Ik heb afgelopen weekend gelijk waterwissel gedaan zo een 40% maar moet dat elke week?

518358marja_0_82_20160215_164646.jpg

Ik doe zelf elke week een waterwissel van zo'n 25%. Iedereen heeft hier echter zijn eigen methoden in. Kwestie van even kijken wat voor jou en je aquarium werkt.
Is namelijk van heel veel factoren afhankelijk zoals hoeveelheid en welke vissen, enzovoort.

Oke dankjewel voor je antwoord :thumbs: heb ik gelijk nog een vraagje ik wil bij me visbestand straks ook wat garnaaltjes doen...Is er een garnaaltje dat het makkelijk doet? (vuurgarnalen)?
En moeten de garnalen erin voordat de vissen erin gaan?
Visbestand over 2 weken:
blauwe neon
platy
ottocinclus vittatus
corydory ameus of panda
appelslak

Biologist zei:
Ik doe zelf elke week een waterwissel van zo'n 25%. Iedereen heeft hier echter zijn eigen methoden in. Kwestie van even kijken wat voor jou en je aquarium werkt.
Is namelijk van heel veel factoren afhankelijk zoals hoeveelheid en welke vissen, enzovoort.

Ja, maar die worden in mum tijd opgegeten.
Kunnen nergens schuilen.

Ik zorg zowiezo voor voldoende schuilplekken catappa blad, garnalenhuisje dat soort dingen.

Bertus zei:
Ja, maar die worden in mum tijd opgegeten.
Kunnen nergens schuilen.

Een soort als vuurgarnaaltjes zal zich wel handhaven hoor. Gewoon beginnen met een groot genoege groep. Het beste voeg je de garnalen voor de vissen toe. Dan twee weekjes wachten voor je vissen toevoegt zodat ze al wat verstopplekjes hebben kunnen vinden/beetje kunnen kweken.

Oke dankjewel :thumbs:

Biologist zei:
Een soort als vuurgarnaaltjes zal zich wel handhaven hoor. Gewoon beginnen met een groot genoege groep. Het beste voeg je de garnalen voor de vissen toe. Dan twee weekjes wachten voor je vissen toevoegt zodat ze al wat verstopplekjes hebben kunnen vinden/beetje kunnen kweken.

Ben best wel tevreden 🙂 me bak draait nu 4 weken dus aankomende week is voor visjes gaan kijken 😀 het hout heb ik er toch maar gewoon ingedaan na 3 weken te hebben gespoeld!

161842marja_0_82_20160305_153315.jpg

526247marja_0_82_20160305_153233.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan