Wat is er nieuw

Martijn's Aqua 30 (Mart555)

• Onderwerp starter Onderwerp starter mart555
  • Startdatum Startdatum
M

mart555

Guest
Hallo,
ik zit al een tijdje op het forum, maar ik heb nog nooit wat van mijn bak laten zien.
Ik heb jaren een zeshoekig bakje gehad, en in 2011 kreeg ik een Aqua 30 voor mijn verjaardag.

Ja, ik weet dat ik de helft van de vissen niet in de aqua 30 kan houden, maar dat wist ik vroeger niet 😉

Ik begon mijn bak met een paar plantjes, en visjes als tetraatjes, guppy's, corydoras pandas en een pterygoplichtys gibbiceps.
Deze vissen kunnen niet in de Aqua 30, maar tegenwoordig zitten er veeel minder vissen in.
In 2013 zag mijn bak er zo uit:

829_456556561127400_1825860604_n_zpszb5ie1ui.jpg

Omdat de pterygoplichtys groter werd, besloot ik meer ruimte te maken.
Daarom verwijderde ik de ru�ne, en maakte een zandbodem, speciaal voor de corydorassen (inmiddels hadden die al een paar keer kleintjes gehad, waarvan er nu nog eentje over is 😉 )
Op 10 september 2014 zag het er zo uit:

10689909_617474495035605_3880233383625235624_n_zps40xc1ta8.jpg

[size]Mijn bak nu:[/size]

Twee weken geleden heb ik mijn pterygoplichtys over kunnen plaatsen naar een veeel groter aquarium van mijn oom.
Daardoor kon ik mijn bak erg onder handen nemen.
Ik had van daarvoor nog maar 2 planten: Mijn Cryptocoryne Wenditii en mijn Hygrophila Rosae Australis.
Ik had de volgende planten besteld op aquaplantsonline.nl:
2x lysimachia nummularia aurea
1x Micranthemum micranthemoides
1x cabomba aquatica
1x Javamos invitro bak
De keuze viel vooral op deze omdat ik garnalen in de bak wil gaan doen.
Daarom heb ik ook de voedingsbodem eruit gehaald.
Er zijn nog 3 tetraatjes over, 1 grondvis (het vrouwtje) en 3 guppy's.
(De guppy's komen uit mijn oude aquarium)

IMG_0440_zpspvcitr3o.jpg

IMG_0443_zpskxizg5oi.jpg

IMG_0442_zpsqtlmxzdv.jpg

IMG_0441_zpsppkdiesn.jpg

IMG_0439_zpsio0btkkz.jpg

IMG_0445_zpsribkzhut.jpg

UPDATE 24/3/15:

Het is nu een week na de grote verbouwing, en ik heb net een stuk of 5 Tetra-eitjes gevonden (Of corydoras, maar aangezien de Tetra's druk met elkaar bezig waren (in de bosjes 🙂 ).
Ook is mijn Micranthemum micranthemoides (of hemianthus micranthumoides) gegroeid, dus kan ik hem beter gaan planten 😉
Na een (paar) keer water verversen, wil ik misschien (rili?) garnalen erin doen, ik hou jullie op de hoogte natuurlijk 😀

PS: De Pterygoplichtys werd �cht veel te groot, dus die heb ik er uit gedaan, maar ik ben niet van plan de andere vissen eruit te halen, ze zitten er allemaal vanaf het begin in, en ik wil ze niet wegdoen (ook omdat ze allemaal bejaard zijn 😉 )

Leuke foto s hoor en top dat je zelf inziet dat enkele vissen niet goed in het bakje konden.
Het mooiste zou zijn als je er een aparte garnalenbak van zou maken en voor de vissen een toch iets grotere bak zou kunnen regelen 😉.

Leuk bakje 🙂 lekker groen en vol. Dit is echt een perfect bakje voor garnalen

Tetra eitjes zou wel zeeeeer bijzonder zijn, panda eitjes lijkt mij waarschijnlijker, maar ik ben benieuwd wat eruit komt 🙂

Tsja, ik zie er nu niks inzitten.
Als er binnenkort iets in valt te zien, zal t vast niet van de Panda zijn, aangezien er daar geen mannetjes van zijn.
Maar de panda �n de tetra's waren allebei erg druk, dus daarom is t nog een beetje raden 😛
Ikzelf denk ook wel dat het Corydoraseitjes zijn, nu er een eitje iets meer tegen het licht aanligt, en het lijkt wel erg op de eitjes die ze al eerder heeft gehad 😉

Gisterenavond vond ik een van de tetraatjes dood op de bodem.
Het was de grootste. Een tijdje geleden zat ze met een andere tetra de hele dag geheim in de plantjes. Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar ik hoop dat ze van de ouderdom gestorven is.

Ook heb ik de Hygrophila erg bijgeknipt en de helft weggegooid, ivm veel alg, en om meer ruimte te geven voor de andere plantjes. Ik ga dadelijk weer voor de eerste keer sinds de nieuwe bodem en zo het water verversen.

Neon tetra's kunnen met gemak 6+ jaar oud worden, dus hoe oud zijn je tetra's ongeveer?

uhmm, iets meer dan 4-5 jaar denk ik nu.
Maar een paar dagen geleden zaten twee tetras een beetje vreemd tegen elkaar aan te zwemmen en zo, om daarna samen rondjes te zwemmen door de bak met z'n twee�n. (Het leek niet erg agressief).

Nu mijn waterwaardes redelijk zijn heb ik vandaag een groepje Rili- en vuurgarnalen gekocht!
Mijn vissen kwamen er snel achter dat ze te groot zijn om te eten, dus ze worden met rust gelaten.
Ze zitten nu ook meteen alles af te speuren, te eten, en te onderzoeken.
Vooral het mos (Wat veel is gegroeid!) is populair.
Ik zal binnenkort weer foto's plaatsen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan