Martinez Sprookjesbos


Ik ook
20180401_200246.jpg
20180331_125619.jpg
20180331_125424.jpg
20180331_125419.jpg
 
Blijft bijzonder hoe alles mooi blijft groeien en vol en ook nog eens op kleur. Volgens mij is echt alles perfect op elkaar ingesteld.

Heb je er veel onderhoud aan?
 
Valt reuze mee, eens in de week 20% verversen en ramen. Eens in de maand beetje bijpunten. Lukt dat niet meer, dan moet ik meer mijn best doen. Zijn allemaal langzaamgroeiers.
 
Blijft echt waanzinnig mooi. Sowieso al, maar ik vind het helemaal super ogen door de kleine visjes!
 
knap hoor dat je hem zo mooi gemaakt hebt, maar nog knapper dat je hem al zo lange tijd zo mooi kan houden. Stik jaloers. :thumbs:
 
Zeer mooie bak met perfecte plantengroei! :thumbs:
Echt :petjeaf:!!

Ik heb de eerste paar pagina's even overlopen (jammer dat de foto's niet meer zichtbaar zijn) maar vind niet zo direct de specs van deze bak, zou je die (nog eens) kunnen geven?

Welke afmetingen heeft de bak precies?
Welke verlichting (type en cyclus) gebruik je?
Welke filter gebruik je?
Wat voor bodemmateriaal?
Heb je toevallig geen foto van het bovenzicht (met zicht op het wateroppervlak)?

En tenslotte: welk mosje is dat juist rechtsboven? Is dat weeping moss (Vesicularia ferrei) of Java mos (Vesicularia dubyana) of nog iets anders?

Sorry hoor: nu en dan heb ik een opflakkering van nieuwsgierigheid en bij het zien van je foto's kwam er een vlaagje op blijkbaar... ;)

(Mocht ik de specs ergens kunnen terugvinden elders in het topic is een verwijzing naar de pagina ook welkom natuurlijk...)
 


Hehe,
Thanks! Snel antwoord met beelden (zegt veelal meer dan woorden).
Doordacht en professioneel aangepakt allemaal!
Leuk hoe je filmpje een antwoord geeft op veel van mijn (zelfs ongestelde) vragen.
Het geeft een kort, bondig maar toch gedetailleerd overzicht op de bouw, cool!

En hoewel niet echt grappig moest ik toch even hardop lachen toen je gewond in beeld kwam halverwege de opbouw... Wounded in battle ahw.
:D:engel:
 
Ik moet nog eens naar de tweede link kijken dus misschien zie ik het nog passeren maar hoe lang belicht je precies? (En staat alles continu op 100%?)
En welk mosje speelt de hoofdrol rechtsboven? (En doet dat met verve!)
 
Ondertussen heb ik de link gelezen... Echt een mooie bak, zeer geslaagd!
Dus deze bak draait sinds de start ononderbroken?

Ik lees op hobbykwekers dat je de co2 via het filter toedient. Maar in de video zie ik (denk ik) een diffuser tegen de achterwand rechts, 10cm naast de aanzuig...
Ben je dan later overgestapt op toediening via je filter?
Ik veronderstel dan met een inline diffuser (zoals de JBL proflora bvb) ?
En zit die dan die op de instroom of op de uitstroomslang van je filter?
(mijn nieuwsgierige bui is bijna ten einde hoor... :engel:)
 
Ik gebruik atominizers op de uitstroom van mijn filter.
Willowmos

Thanks!
AtomiserS?
Heb je er dan meerdere op één slang aangesloten?

Willowmoss bovenaan dan waarschijnlijk? En de grote bos er net onder? Dat lijkt toch meer op java moss of weeping moss, nee?

:engel: Ik blijf maar vragen stellen precies...

Dus nog snel eentje, als afsluiter:
Heb je nog steeds Utricularia graminifolia in de bak?
Toevallig centraal vooraan (met de belletjes) of is dat mini-pelia?
En indien ja: what is your secret?
Ik heb namelijk al ettelijke pogingen gedaan maar UG lukt me gewoon niet. Begint al bij de keuze: planten of opbinden. Meestal is het na een week of twee compleet verdwenen...
Het is ahw mijn achillesplant.... Dus elk advies inzake is welkom!
Heb je misschien een detailfoto ervan?
Voor een grote UG-fan, die noodgewongen zonder UG door het leven moet voorlopig?
:D
 
Hij draait al jaren. Mijn vinger hahaha mis nog steeds een stukje

:r, stabiliteit en (of door) een groot volume gezonde planten is een kunst die je duidelijk beheerst!

Goh ja, een stukje van je vinger is relatief eigenlijk.
Sommige mensen zouden graag een ganse vinger opofferen om dergelijke bak in huis te hebben moet je maar denken, een stukje is dus best aanvaardbaar...
:p:engel:
Jammer dat vingers niet mooier terug groeien na hevig terugsnoeien eigenlijk...
 
Utricularia heb ik niet meer mijn bak. Dit heeft een vieze bodem, veel licht en co2 nodig. Dat andere is flamemos.
De kunst is alle voedingen te geven Google is de gouden driehoek aquarium
 

Terug
Bovenaan