Mat onder aquarium


attobytes

Well-known member
Lid geworden
3 augustus 2008
Berichten
427
Locatie
Zoersel, België
Ben al een tijdje aan het zoeken naar een beschermende mat voor onder mijn aquarium 200x90 maar het grootste dat ik kan vinden is 200x60.
Nu vroeg ik me af of een yoga mat of fitness matzoals deze daar ook voor kan dienen?
 

Bijlagen

  • B5D775F2-6C4E-4324-8427-22DC5084BB23.png
    B5D775F2-6C4E-4324-8427-22DC5084BB23.png
    883.2 KB · Weergaven: 53
Zover ik weet is het om oneffenheden op te vangen en dan zou dat kunnen werken lijkt me. Net als een plaat piepschuim.
 
Volgens mij is dat een prima oplossing.
Bij gebrek aan beter heb ik er ondertapijt (van dat dikke groene kartonachtige spul) onder liggen, hetgeen uitstekend voldoet.

Dit spul lijkt me nog beter.
Voor de zekerheid zou je twee laagjes kunnen doen.
 
Heb gelezen dat een joga mat te dun is ofzo maar ik heb er zelf ook 1 voor gebruikt, gaat tot nu toe gewoon goed 😄 valt alleen niet meer te verschuiven, niet alleen te zwaar maar ook veel weerstand door de mat. Dus wel in 1 keer goed zetten 😛
 
Ben al een tijdje aan het zoeken naar een beschermende mat voor onder mijn aquarium 200x90 maar het grootste dat ik kan vinden is 200x60.
Nu vroeg ik me af of een yoga mat of fitness matzoals deze daar ook voor kan dienen?
Je kunt ook 2x 200x60 kopen en van een een strook afknippen of snijden.
 
Jahoor dat kan prima! gebruik het hier zelf ook onder 1 van de bakjes (alhoewel dat 80L is, principe blijft hetzelfde).
 
heb hem dit weekend opgehaald, 2de hands gekocht.. Wel nog veel opkuiswerk
 

Bijlagen

  • D6B8BE1C-BCC3-401C-BE49-F51A800701BE.jpeg
    D6B8BE1C-BCC3-401C-BE49-F51A800701BE.jpeg
    366 KB · Weergaven: 79
  • 4D3F34FE-D1B9-4303-A3C7-2A0563D8EC55.jpeg
    4D3F34FE-D1B9-4303-A3C7-2A0563D8EC55.jpeg
    241.7 KB · Weergaven: 81
Leuk, wel gewaagd een stopcontact in de kap.
Ehhh ja, het zou mijn keus ook niet direct geweest zijn, haha. Al kan ik me de laatste keer kortsluiting in de badkamer (na tig uur stomend douchen zeg maar) ook niet herinneren eerlijk gezegd.
 
Ja stopcontact ga ik denk ik wel verwijderen, heb stekkers genoeg onder de bak..

Die diepte is inderdaad leuk, kom je niet vaak tegen... Is maatwerk bak van Aqualife.
 
Zul je ook de achterkant vanbuiten zwart schilderen zodat er in 90cm diepte,, het uitzicht oneindig wordt of wat ben je van plan om er in te gaan houden?
 
Ja stopcontact ga ik denk ik wel verwijderen, heb stekkers genoeg onder de bak..

Die diepte is inderdaad leuk, kom je niet vaak tegen... Is maatwerk bak van Aqualife.
Onderhoud wel mega drama. En licht PAR op die diepte is ook niet makkelijk. Ik heb al twee hpv goldlines nodig op 64cm diep. Kan me niet voorstellen wat je nodig hebt voor 90.
 
Stopcontact op zich kan wel, als tenminste je randaarde en aardlekschakelaar
betrouwbaar zijn. Maar voorkomen is beter….. dus als je toch bezig moet met alles zou ik het er ook uitslopen.
 
Ja stopcontact ga ik denk ik wel verwijderen, heb stekkers genoeg onder de bak..

Die diepte is inderdaad leuk, kom je niet vaak tegen... Is maatwerk bak van Aqualife.
Onderhoud wel mega drama. Neen diepte heet hier de breedte, dus niet 90cm hoogte 😀omdat de bak breder als de hoogte is strooit er ook veel minder licht uit😁
 
Zul je ook de achterkant vanbuiten zwart schilderen zodat er in 90cm diepte,, het uitzicht oneindig wordt of wat ben je van plan om er in te gaan houden?
Die is reeds zwart, ik was van plan om een achterwand te maken met losse namaak steenmodules van ARStone of iets gelijkaardigs. Zo ook spleten creëren dan lijkt het door de zwarte achtergrond of het erachter nog doorloopt.
Wat erin komt, het bestand van mijn 100x100x50 (victoria cichliden).
 
Onderhoud wel mega drama. En licht PAR op die diepte is ook niet makkelijk. Ik heb al twee hpv goldlines nodig op 64cm diep. Kan me niet voorstellen wat je nodig hebt voor 90.
Het zal een redelijk donkere bak worden met weinig planten, ga er Victoria cichliden in houden.

En ja onderhoud zal niet handig zijn, ik ben zelf 194cm en de totaal hoogte van de bak is 184cm dus zal altijd een klein laddertje moeten gebruiken en iets moeten maken om de goed aan de ruiten te kunnen.
 
Die is reeds zwart, ik was van plan om een achterwand te maken met losse namaak steenmodules van ARStone of iets gelijkaardigs. Zo ook spleten creëren dan lijkt het door de zwarte achtergrond of het erachter nog doorloopt.
Wat erin komt, het bestand van mijn 100x100x50 (victoria cichliden).
Dat gaan je vissen superwaarderen, leuk victorias ,ik zat vroeger op malawis , maar de victorias nog nooit eentje van gehouden.
Ik heb wel het boek, darwins hofvijver ooit gelezen.
 
Ben al een tijdje aan het zoeken naar een beschermende mat voor onder mijn aquarium 200x90 maar het grootste dat ik kan vinden is 200x60.
Nu vroeg ik me af of een yoga mat of fitness matzoals deze daar ook voor kan dienen?
Mat is vandaag binnengekomen maar bij het openleggen blijkt ze maar 198cm te zijn..
Zou ik die cm aan beide kanten moeten opvullen met iets? :/
 
Mat is vandaag binnengekomen maar bij het openleggen blijkt ze maar 198cm te zijn..
Zou ik die cm aan beide kanten moeten opvullen met iets? :/
Je kunt hem ook in het midden doorknippen en dan aan de zijkanten gelijk leggen met de bak. Dan zit het tekort in het midden.
 
Of je koopt nog meerdere yogamatten om er de zijranden mee te be ondersteunen, beter te veel yoga als te weinig toch.
Gewoon een passend stukje oud tapijt had je al uit de brand kunnen helpen.
De kennis vh aquariumhouden is een duur goedje aan het worden.
 
Je kunt hem ook in het midden doorknippen en dan aan de zijkanten gelijk leggen met de bak. Dan zit het tekort in het midden.
Want dan als er een oneffentheid je bodem laat barsten kun je het in het midden,laten,
 
Een bak moet altijd 100% ondersteund worden, een bak die niet waterpas staat is niet eens zo'n ramp maar als een bak niet op alle punten evenveel ondersteund wordt vergoot je de kans op breuk/lekkage aanzienlijk, en juist een evenwijdige ondersteuning op de hoeken van een bak is het meest van belang.
Handig zo'n mat die al 2 meter wordt aangegeven en dan maar 198cm is :juggle:
Maar voor de usecase waar het eigenlijk voor bedoeld is zeer waarschijnlijk geen halszaak (het plaatsen van fitness apparatuur / uitoefenen van oefeningen).

Nog een mat bijkopen en 2 stukken gebruiken is een optie.
Of de mat terugsturen en bij de bouwmarkt piepschuim halen, stuk tapijt kan inderdaad ook,
 
Laatst bewerkt:
Een bak moet altijd 100% ondersteund worden, een bak die niet waterpas staat is niet eens zo'n ramp maar als een bak niet op alle punten evenveel ondersteund wordt vergoot je de kans op breuk/lekkage aanzienlijk, en juist een evenwijdige ondersteuning op de hoeken van een bak is het meest van belang.
Handig zo'n mat die al 2 meter wordt aangegeven en dan maar 198cm is :juggle:
Maar voor de usecase waar het eigenlijk voor bedoeld is zeer waarschijnlijk geen halszaak (het plaatsen van fitness apparatuur / uitoefenen van oefeningen).

Nog een mat bijkopen en 2 stukken gebruiken is een optie.
Of de mat terugsturen en bij de bouwmarkt piepschuim halen, stuk tapijt kan inderdaad ook,
Ja echt geweldig dat ze dan niet 198cm zetten maar is idd minder belangrijk voor die fitness toestellen denk ik..

Ik ga ze proberen terug te brengen en als dat niet mag kan ik natuurlijk wel een stuk van de breedte gebruiken want die is wel 100cm en heb maar 90 nodig. Maar dan zit je wel weer te prutsen hé..

Speciaal deze genomen omdat ik dan 1 geheel had.. 😜
 
Ja echt geweldig dat ze dan niet 198cm zetten maar is idd minder belangrijk voor die fitness toestellen denk ik..

Ik ga ze proberen terug te brengen en als dat niet mag kan ik natuurlijk wel een stuk van de breedte gebruiken want die is wel 100cm en heb maar 90 nodig. Maar dan zit je wel weer te prutsen hé..

Speciaal deze genomen omdat ik dan 1 geheel had.. 😜

Was al laat gisteren, maar je hebt over de hele diepte inderdaad 10cm over dus die kan je weer gebruiken om dat reststukje op te vullen.
Zat te kijken of ik iets kon vinden wat inderdaad groot genoeg is om uit 1 stuk te halen, maar die 90cm diepte geeft daar wel wat moeilijkheden in.
 

Terug
Bovenaan