{Matthijs-Aquaria} 54L bak


M

Matthijs-Aquaria

Guest
Bij deze mijn 54L bak. Ik heb deze een ruim jaar geleden 2e hands gekocht. Er zaten toen 2 Ancistrussen, 2 Neontetra's in. Er zitten nu 2 algeneters in maar welke naam weet ik niet. En nog ongeveer 10 guppen. Maar ik wil graag 1 Betta man nemen, welke scholenvis kan daar nog bij?

Hier een foto van de bak:
4dK718CB5xqoicqeB_GDWE-ynh2aa_CV.jpeg
 
Guppen en Betta's gaan niet goed samen. De Betta wil rust en geen drukke Guppen omzich heen. Ook zien Betta mannen Gup mannen nog weleens voor soortgenoten aan, met dode guppen als gevolg.

Ook wensen Betta's drijfplanten.
 
Aan welke vissen moet ik dan denken? Neontetra's?
 
Ik heb bij de Betta in de 60 cm 7 C Panda inzitten en dat gaat prima verder.
Maar aangezien je al Guppen hebt is dat wat anders.
Misschien alleen de Panda s erbij?? Nog een scholenvis lijkt me een beetje veel worden met de guppen die je al hebt.
 
Als ik 1 Betta neem en nog een schooltje Neontetra's kan dat toch wel? De Guppen gaan dan weg
 
Betta's willen warmer dan Neons.

Waarom niet gewoon tevreden zijn met watje hebt? 95% van alle vissen in de handel zijn ongeschikt voor een 60cm bakje dus je mogelijkheden zijn minimaal. Je hebt een leuk bakkie met mooie guppen en daar zou ik gewoon tevreden mee zijn.
 
Ik heb eigenlijk altijd al gupjes gehad. Maar op een duur wil ik toch graag over op iets anders. Misschien dat ik die betta dan niet neem. Maar ik wil wel graag iets toevoegen. Wat kan hier nog bij?
 
Ik heb in 25 jaar van alles gehad en ik ben weer helemaal terug bij Guppen, Platy's en Zwaarddragers.

Anders neem je nog 2 Koraal Platy's?
 
Kunnen er nog zwaardragers in mijn bakje dan?
 
Die willen groter. Ze worden namelijk met gemak een cm of 12.

Mijn lievelings vissen. ;)
 
Dat is dan misschien nog wel wat voor mijn 1m aquarium.

Verder kan er niks bij in de bak?
 
Nee, voor 60cmkan niet veel. Eigenlijk vind ik dat vrouwtjes Guppen beter ook groter zitten. Sierguppen zoals jouwe kunnen 6cm worden.
 
Ik vindt het een super leuke bak alleen misschien is het leuk als je op de voorgrond ook
nog wat plantjes of wat hout ofzo neerlegt :D
 
Botia zei:
Die willen groter. Ze worden namelijk met gemak een cm of 12.

Mijn lievelings vissen. ;)

De inrichting ziet er al leuk uit, Matthijs-Aquaria :)

Binnenkort zijn deze prachtige vissen ook te bewonderen in mijn aquarium :)

Ik ben van mening dat deze vissen minstens een aquarium nodig hebben van ��n meter.
Maar of dat ook echt zo is, durf ik niet te zeggen.

Botia zijn advies zou ik zeker ter harte nemen, hij heeft mij ook heel goed geholpen met de keuze voor mijn toekomstige visbestand :)

Mocht je nog leuke idee�n zoeken wat inrichting betreft voor het aquarium, mag je natuurlijk altijd een kijkje nemen in mijn foto-album.
Daarvoor kun je klikken op de link in mijn onderschrift :)
 
Tijn2000 zei:
Ik vindt het een super leuke bak alleen misschien is het leuk als je op de voorgrond ook
nog wat plantjes of wat hout ofzo neerlegt :D

Dankjewel! Ik ga binnenkort nog om wat plantjes of om wat hout. Zomaar een klein stukje dan maar zodat het wel vult en het er gezellig uit ziet
 
Botia zei:
Nee, voor 60cmkan niet veel. Eigenlijk vind ik dat vrouwtjes Guppen beter ook groter zitten. Sierguppen zoals jouwe kunnen 6cm worden.

Oke, ik neem aan dat je met "sierguppen" mannetjes bedoelt? Word dan geen ruzie zonder vrouwtjes?
 
Zora zei:
Botia zei:
Die willen groter. Ze worden namelijk met gemak een cm of 12.

Mijn lievelings vissen. ;)

De inrichting ziet er al leuk uit, Matthijs-Aquaria :)

Binnenkort zijn deze prachtige vissen ook te bewonderen in mijn aquarium :)

Ik ben van mening dat deze vissen minstens een aquarium nodig hebben van ��n meter.
Maar of dat ook echt zo is, durf ik niet te zeggen.

Botia zijn advies zou ik zeker ter harte nemen, hij heeft mij ook heel goed geholpen met de keuze voor mijn toekomstige visbestand :)

Mocht je nog leuke idee�n zoeken wat inrichting betreft voor het aquarium, mag je natuurlijk altijd een kijkje nemen in mijn foto-album.
Daarvoor kun je klikken op de link in mijn onderschrift :)

Zo h�, jij hebt een gave bak! Lekker beplant, top! Dat is inderdaad een mooi voorbeeld.

Ik hoop binnenkort om zwaardragers te gaan voor mijn 1m bak. Ik zat hier al eerder over te twijfelen en toen besloten hun te kopen maar toen hadden ze zwaardragers niet op voorraad
 
Dankjewel! Ik ga binnenkort nog om wat plantjes of om wat hout. Zomaar een klein stukje dan maar zodat het wel vult en het er gezellig uit ziet

:thumbs:
 
Matthijs-Aquaria zei:
Botia zei:
Nee, voor 60cmkan niet veel. Eigenlijk vind ik dat vrouwtjes Guppen beter ook groter zitten. Sierguppen zoals jouwe kunnen 6cm worden.

Oke, ik neem aan dat je met "sierguppen" mannetjes bedoelt? Word dan geen ruzie zonder vrouwtjes?
Gupmannen moet je nooit zonder vrouwen houden. Paren is namelijk hun natuurlijke gedrag.

Nee wat jij hebt zijn allen sierguppen. En op onderstaande foto staan wildvormGuppen en deze blijven een stuk kleiner. Verwar ze niet met Endlers.

wgup5.jpg


Koop maar ��n mannelijke Zwaarddrager en enkele vrouen voor je 1 meter bak.

Guppen, zwaarddragers en Platy's hebben van nature voornamelijk een plantaardig dieet. De zgn Guppy voeders voldoen prima!
 
Matthijs-Aquaria zei:
Zo h�, jij hebt een gave bak! Lekker beplant, top! Dat is inderdaad een mooi voorbeeld.

Dankjewel :)
 
Dus ik heb sierguppen, die blijven wat kleiner of groeien die nog? Zal ik het misschien nog uitbreiden of zal ik het maar zo laten?
 
Jou Guppen zullen nog groeien deze zijn lang niet volwassen. Volwassen vrouwen pieken naar de 6cm en mannen naar de 4cm.
 
Botia zei:
Jou Guppen zullen nog groeien deze zijn lang niet volwassen. Volwassen vrouwen pieken naar de 6cm en mannen naar de 4cm.

Ik heb laatst Guppen gezien die echt groot waren,.. nog nooit eerder gezien.
Verbaas me er nu nog over.
Ik heb gevraagd wat voor soort dat was en die verkoper zei dat het XL ( volwassen) guppen waren.
Het waren trouwens alleen de vrouwelijke guppen die zo groot waren toen.
De mannen die in de bak er naast zaten, waren stukken kleiner.
 
Die Guppen die jij hebt gezien zijn afgeschreven kweekguppen. Om de zoveel tijd willen de kwekerijen (In veelal Azie) hun kweekguppen vervangen door nieuwe jongere exemplaren. En die oude dieren worden verkocht als zgn XL Guppen.
 
Botia zei:
Die Guppen die jij hebt gezien zijn afgeschreven kweekguppen. Om de zoveel tijd willen de kwekerijen (In veelal Azie) hun kweekguppen vervangen door nieuwe jongere exemplaren. En die oude dieren worden verkocht als zgn XL Guppen.

Ik had werkelijk nog nooit zulke grote Guppen gezien.
Ik kijk elke week wel even in diverse dierenwinkels bij de vissen.
Gewoon omdat ik er toch langs kom, of gewoon om even te kijken.
Maar zulke grote Guppen had ik echt nog nooit eerder gezien.
 
Dus zal ik nog op zoek gaan naar wat guppen of zal ik het zou houden?
 
Ze hebben in die kwekerijen natuurlijk ook flink de ruimte en ze krijgen voer van goede kwaliteit daardoor groeien ze ook beter uit.

Ik heb jonge Zwaarddragers buiten in grote zwaar bealgde speciekuipen gehouden.Deze waren na ��n zomer tegen de 10cm en zeer mooi gegroeid en prachtig qua bouw.

Scheelt ook dat ze zeer goede ouders hadden. ;)
 
Matthijs-Aquaria zei:
Dus zal ik nog op zoek gaan naar wat guppen of zal ik het zou houden?
Ik zou het zo houden. Guppen kunnen bacteri�n bij zich dragen die ze zelf prima verdragen. Zet je die bij andere guppen die, die bacteri�n niet gewend zijn dan kan er grote ellende uitbreken.
 
Oke bedankt! Ik denk dat ik alleen nog de Platys erin doe. Ik hoop ook nog even om naaldgras te gaan
 
Om Naaldgras ben ik niet meer geweest maar de platys zitten al in de bak. Ik hoop dat ze het een beetje naar hun zin krijgen
 
Ik heb de bak totaal omgegooid. Ik was er niet tevreden mee, ik ben nu bezig met een aquascape. Het planten is best moeilijk en ook wat slordig gedaan omdat het niet beter lukte, maar als het eenmaal volgroeid is dan zie je er hopelijk niks meer van.

Ik ga er geen gupjes meer in houden, ik heb geen goed overzicht meer hoeveel ik er nog heb en ze kweken te makkelijk. Dus waarschijnlijk ga ik verder met Vuurneon's
 
Foto:

Zal ik de echinodors o.i.d. eruit halen of zal ik hem dr in laten zitten?


m6OroTb0eEu0_KXsGEFmb3Uxt2SPzLXx.jpeg
 

Terug
Bovenaan