Wat is er nieuw

max. waterdiepte voor volwassen corydoras

erwin2

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2005
Berichten
3,334
Ik zit met een dilemma voor een projectje waar ik mee bezig ben .
Weet iemand op welke waterdiepte je corydoras max. kan houden ?

Gaat om volwassen corydoras schwartzi en sterbai en brochis splendens .
Bak waar het om gaat is max. 85cm diep tot op het zand .

Alvast bedankt.
 
Bij mij zaten de Brochis splendens op 60cm diepte, en deze hadden daar geen last van, volgens mij kunnen ze dieper, als je sommige filmpjes bekijkt van deze soort in hun habitat zie je ze ook op dieptes zitten van een meter en denk zelfs wat dieper.
Wat ik wel denk is dat jonge visjes problemen zouden kunnen krijgen met deze dieptes.

Van de schwatzi kan ik niets zeggen, weet niets van deze soort.
 
Ik denk zelf dat het ook wel kan , zal over een paar maanden eens uittesten met enkele vissen (en hun gedrag dan opnemen)
Dan heb je een goed beeld .
Ik heb een bak van 3 kuub gemaakt voor in de warme maanden die in een serre staat .
Daar zou ik deze ook eens wat baantjes kunnen laten trekken en dan hoef ik zelf geen vuil af te hevelen , dat doen hun dan .
 
Ga je dan enkel in de zomer de bak in de serre bemannen met vissen?
of is het de bedoeling dat je uiteindelijk het hele jaar door vis erin kan zetten?
 
Voordeel is dat Corydoras naar de oppervlakte kunnen zwemmen indien gewenst.
Ik betwijfel daarom of er een maximale hoogte is. Mijn Aeneussen schieten dusdanig hard naar boven dat ze bijna uit de 40 cm bak lanceren, dus 85 cm lijkt me geen enkel probleem.
Zorg wel voor voldoende stroming.
 
@Luc : idd , ik dacht zelf van mei t/m september en daarna de overschot naar de winkel brengen en zelf mijn bestand terug binnen te houden . Ik heb inmiddels al een aardig bestandje zwemmen in opkweek .
Hoofdbewoners worden regenbogen : boesemani's en trifasciata's . Ik wil die wat zonlicht geven .
De corydoras meen in nodig te hebben om de bodem schoon te houden en het vuil fijn te zwemmen .
Stroming zal er wel in in komen maar het hoofdfilter zal een trickle die boven de bak komt worden om geen problemen met zuurstof te krijgen . In de serre wordt het op een zomerdag 45 graden .
Met een traditioneel filter is daar geen beginnen aan , zelfs niet met luchtpompen .
 
AadMec zei:
Mijn Aeneussen schieten dusdanig hard naar boven dat ze bijna uit de 40 cm bak lanceren, dus 85 cm lijkt me geen enkel probleem.
Jouw 40cm hoog bak bedoel je?

AadMec zei:
Zorg wel voor voldoende stroming.
Zodat er vanzelf al wat meer zuurstof in de bak geraakt en ze dus minder richting oppervlak hoeven, of om een andere reden?

~ Ivo
 
wat een bak trouwens 85 diep!
 
Mascha&Ivo zei:
AadMec zei:
Mijn Aeneussen schieten dusdanig hard naar boven dat ze bijna uit de 40 cm bak lanceren, dus 85 cm lijkt me geen enkel probleem.
Jouw 40cm hoog bak bedoel je?

AadMec zei:
Zorg wel voor voldoende stroming.
Zodat er vanzelf al wat meer zuurstof in de bak geraakt en ze dus minder richting oppervlak hoeven, of om een andere reden?

~ Ivo

Ja dat bedoelde ik Ivo !!!!
Ken je de film "Free Willy"
Dat spelen mijn Corys regelmatig na (ook als ze geen zuurstof nodig hebben trouwens)
 
algeneter12 : ja , lees je goed , in hoogzomer is dat makkelijk haalbaar .
Echter zal dit niet zo een impact hebben volgens mij omdat het 's nachts redelijk afkoelt naar 20 . Ik ga de binnenkant wel isoleren met 2cm tempex om de warmte ook weer niet te makkelijk op het water over te brengen .
Ik wil het meer langzaam laten opwarmen en langer kunnen vasthouden ipv andersom .

Hier gaan de corydoras maar zelden naar boven .
 
cory's houden van koel water...
 
Zal trouwens ook niet ontbreken , het is niet alle dagen hoogzomer he .
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan