Wat is er nieuw

maximaal CO2 gehalte..

Status
Niet open voor verdere reacties.

coenb

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2009
Ik heb een vraagje betreffende mijn meet instrumenten... Ik gebruik de JBL proscan en meet soms CO2 waardes van 35 (ik heb geen CO2 installatie!).

Ik heb al gehoord dat dit erg vreemd is, omdat je deze waardes niet kunt hebben krijgen zonder CO2 installatie. Mijn vraag is dus wat denken jullie?? Moet ik mijn meetstrips weggooien??

Groet,
Coen

De proscan "jokt" nog wel eens, als je 3 metingen doet krijg je 3 verschillende uitslagen, althans bij mij.

Wat ik hoor is die scan redelijk betrouwbaar maar 35mg is erg hoog ja. Wat zijn je kh en ph dan volgens die test?

Een NO3 van 10 naar 30, evenals de Co2, en altijd chloor aangeven, als het licht maar iets meer of minder is zijn gelijk de waarden ook anders, ik meet alleen nog maar met een druppeltest.

Ok, dat is een groot verschil ja en dan zijn druppels ook beter lijkt mij. Ik dacht dat ze redelijk betrouwbaar zijn, maar nee dus🙁.

Op verschillende groepen en fora lees ik er verschillende dingen over, van goed naar uiterst onbetrouwbaar, e.e.a. kan ook aan de telefoon liggen natuurlijk, wat het grote verschil kan verklaren.

Ik ben al naar het andere topic over gegaan, misschien kan je dit topic laten verwijderen door beheer om geen wildgroei te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan