Wat is er nieuw

maximaal maar 1 bel per seconde

Boris69

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 januari 2011
2 kg fles nieuw. staat helemaal open. 50 Bar
magneetventiel en drukverminderaar. Druk staat op 2,2 is het maximale. Magneetventiel ( fijnregelaar) staat helemaal open.
Bellenteller geeft maximaal 1 bel per seconde.
Alle verbindingen gecontroleerd met zeepsop. geen lekkage.

Nu lijkt het mij dat het fijnventiel niet goed werkt? mwa die gaat niet goed open. Want van een kleine slag naar helemaal open geeft gewoon die 1 bel per seconde

Of heeft iemand anders een idee?

Vertel eerst even wat meer. 🙂
Wat heb je aangesloten na de bellenteller? Ik heb zelf de gedachte dat wat volgt misschien een te groot weerstand geeft wat weer invloed kan hebben op het aantal druppeltjes dat je ziet. Tenmiste dat is wat ik zag als resultaat bij 2 verschillende atomizers.

na de bellenteller een inline diffuser. Daar komen ook netjes microbelletjes uit. Alles staat nu ongeveer 8 uur aan. Er is geen verandering

probleem gevonden. Het is de inline diffuser. Heb er nu een "gewone" op aangesloten. En heb nu 100 bellen per seconde 🙂

Die inline gaat dus retour

probleem gevonden. Het is de inline diffuser. Heb er nu een "gewone" op aangesloten. En heb nu 100 bellen per seconde

Heb je misschien zowel in de bellen-teller als in de inline-diffuser een terugslagventiel zitten?

Ik heb hetzelfde probleem gehad met de taifun inline Diffuser van jbl. De werkdruk heb ik toen verhoogd van 2 bar naar 2.5 bar daarna heb ik geen problemen meer gehad.

Ik heb van plantedbox de atomizer pro met 2 extra slangklemmen vastgezet en dat werkt prima. Werkdruk staat op 1.5 bar.

De diffusor is 24u nodig om ‘in te lopen’.
Het beste is om de diffusor een 24uur in water te leggen en dan aan te sluiten

De diffusor is 24u nodig om ‘in te lopen’.
Het beste is om de diffusor een 24uur in water te leggen en dan aan te sluiten
diffuser zit al 4 dagen tussen de slangen. Die is dus goed ingelopen om het zo maar eens te zeggen.
en de druk is 2,2 zou toch zeker voldoende moeten zijn

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan