euhm 180L, geen cm.Mooie maat bak. Persoonlijk vind ik dat te veel verschillende soorten de onderlinge verstandhouding niet ten goede komt. Mooier is je beperken tot 3 a 4 soorten. Overweeg om bijvoorbeeld een soort met 3 a 4 mannen en 6 a 8 vrouwen. Houdt je van kleuren? Kijk ook of de vrouwen kleurrijk zijn. Pseudotropheus Saulosi zijn beide schitterend van kleur. Melanochromis er bij vind ik iets te heftig samen. Een beetje overbezetting tempert de onderlinge agressie. Een schooltje Aulonocara 6 a 8 stuks kan prima. Als je kijkt voor Labidochromus overweeg de witte eens.
Succes met je keuze en plaats gerust wat foto’s.
@Ed Tensen kun je misschien een linkjes sturen van voer wat u aanraad?Ook de herbivore Mbuna's eten niet alleen groenvoer 😉.
Ook even een nuance aanbrengen. Carnivore Mbuna's zijn er niet, je hebt wel soorten die omnivoor zijn. Maar zoals gezegd, zelfs de herbivoors eten niet alleen algen.
Wat ik zelf altijd gaf was spirulina vlokken en wat diepvries voer tussendoor. Algen pillen is ook leuk om te geven trouwens, ze gaan er de hele bak mee door 😊.
Dat kan gewoon hetzelfde blijven.@Ed Tensen ik denk te beginnen met een stuk of vier Labidochromis careuleus (omnivoren), moet ik die meer dierlijke eiwitten voeren? Of kan dat gewoon hetzelfde blijven en heeft dat geen impact?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.