Wat is er nieuw

me garnaaltjes liggen op sterven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gast14
  • Startdatum Startdatum
G

Gast14

Guest
ik zag me garnaaltjes bij bruis steen liggen op ge krult ik heb ze snel in een ander bakje gedaan met met nieuw water maar wat is de oorzaak ik heb gister nieuw plantjes gehaald met zoon metalen strip iets er om heen heb is gelezen dat ze daar niet tegen kunnen maar dan zouden ze er eerder zo op reageren alleen ze gingen zonet pas opkrullen wat is anders de oorzaak en hoe verhelp ik dit

Heb je ze niet gespoeld,van te voren.
Zoals hier veel te lezen is over slakkengif.
Daarom eerst paar dagen in emmer water, en telkens verversen.
Lood is er geen oorzaak van.

Ik denk ook aan gif op de planten. Bertus heeft prima verwoord hoe daarmee in de toekomst te handelen.

oke dankje voor de info aar nog 1 vraagje bertus hebben de vissen er niet las van ?

Vissen zijn sterker dan garnalen, Maar, ververs nou je water, en spoel de plantjes af.

Je garnalen kregen nu ineens de volle laag.

jaaah hmm 1 garnaal nu ech dood 🙁 ik wl gwn echt nie da ze dood gaan :'(

10937749_347654175440018_1569972238_n.jpg

is dit vervelling of wat ander hy is wat bleeker als de ande ik beetje opgerolt en beweegt amper

oow 🙁 hy beweegt amper alen dat bekje en een paa pootjes behalfe de potjes onder zijn staart die hangen maar wat

maar ik heb ze nog fff in een apart gezet in een ander aquariumpje voor de seker heit

Als het echt gif is wat de oorzaak was dan zou ik nog een wissel doen als er nu nog/weer garnalen raar doen.
Ze hebben natuurlijk het ook al ingenomen dat gif.
Maar zelf zou ik extra verversen.

Als ze teruggaan naar de bak dan moet er eigenlijk geen gif meer aanwezig zijn.

idd de bak waar ze eerst in zaten daar benik nu druk mee bezig met ver versen enzo en in de bak wwaar ze nu in zitten ververs ik ook maar ff 50% maar ik heb nu ng maar 3 garnaalen 2 daarvan zijn ook een slag grooter dan hem en die zijn niet zo bleek en wat meer actief ze eeten ook niet meer morgen komen 15 vuur garnaaltjes dus ze krijen gelukig nieuwe vrindjes erbij

Dat snap ik nou niet ,he.
Garnalen gaan dood, ga je er weer bij zetten.

heb je er zuurstofpompjes op?

Ben wel met Bertus eens.
Eerst voor zorgen dat alles weer stabiel is, gif eruit en dat alles weer goed loopt alvorens nieuwe garnalen bij te doen.

Tja het is niet handig om er nu direct nieuwe bij te zetten. Eerst alles op orde krijgen is beter hoor.

he ze zitten tog in een ander bak en ja er zit een zurstof pompje op die bak waar ze nu in zitten is niks mis mee en was ook niet van plan om ze in de groote aquarium te zete want deze vuurtjes zijn echt nog piep klein die gaan zo door de filter

Is die bak wel ingedraaid dan??
Anders zijn daar straks ook problemen namelijk.
Je kunt misschien bij je filter een stukje panty gebruiken zodat ze niet in de filter terecht kunnen komen. Dat deed ik ook bij de kleine SF Aquaflow filtertjes namelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan