Wat is er nieuw

me planten gaan dood

• Onderwerp starter Onderwerp starter dwayne130
  • Startdatum Startdatum
D

dwayne130

Guest
ik heb sinds een week nu een nieuwe bak en ik heb er nu ook voor het eerst een voedingsbodem in zitten.maar nu gaan dus al me planten dood ook de planten die ik heb over gezet maar ook de planten die ik nieuw gekocht hebt.ik heb geen namen van de planten helaas.kan iemand mij uitleggen hoe dit kan??

omdat er iets niet goed zit om de planten te laten groeien

vage info geeft vaag antwoord

geef eens meer info over de bak
wat voeg je toe verlichting
foto mss

roosen zei:
omdat er iets niet goed zit om de planten te laten groeien

vage info geeft vaag antwoord

geef eens meer info over de bak
wat voeg je toe verlichting
foto mss

op dit moment heb ik helaas geen foto.de verlichting is de standaard veerlichting wat er in een juwel rio 180 bak zit.er komt ook co2 in het water doormiddel van een flesje met omgekeerd bakje en bewegend water.er zitten vissen in dus de bacterie zit goed.de bladeren vallen binnen uitelkaar waardoor je er dus door heen kan kijken en je alles ziet lopen om het zo maar te zeggen.

hierbij foto's van de planten.

865353dwayne130_0_82_plant.jpg

376553dwayne130_0_82_plant1.jpg

877583dwayne130_0_82_plant2.jpg

Tja bij de Zwaardplant zie ik duidelijk bruine stukken maar ik heb de indruk dat deze nieuw is gekocht. Ik heb laatst ook deze gekocht en de oude bladeren sterven toch af.
Zal de overgang denk ik zijn van submers naar emers.
Bij de rode plant zie ik minder duidelijk het probleem.

Vooral die Zwaardplant haalt voeding uit de bodem met de wortels en je hebt een voedingsbodem dus dat kan daar haast niet aan liggen.
Behalve de Zwaardplant zie ik dus hier niet echt duidelijke problemen.
Wellicht kun je wat meer en duidelijkere foto s plaatsen van de andere planten.
Ook moet je door de overgang er rekening mee houden dat een plant moet wennen en aanslaan.

jessicapilon zei:
Tja bij de Zwaardplant zie ik duidelijk bruine stukken maar ik heb de indruk dat deze nieuw is gekocht. Ik heb laatst ook deze gekocht en de oude bladeren sterven toch af.
Zal de overgang denk ik zijn van submers naar emers.
Bij de rode plant zie ik minder duidelijk het probleem.

Vooral die Zwaardplant haalt voeding uit de bodem met de wortels en je hebt een voedingsbodem dus dat kan daar haast niet aan liggen.
Behalve de Zwaardplant zie ik dus hier niet echt duidelijke problemen.
Wellicht kun je wat meer en duidelijkere foto s plaatsen van de andere planten.
Ook moet je door de overgang er rekening mee houden dat een plant moet wennen en aanslaan.

ja die zijn inderdaad nieuw gekocht want anders was me bak te leeg.dus het is even afwachten en dan komen er nieuwe bladeren?want ik was al bang dat ik iets mis had gedaan :$ is de eerste x dat ik met een voedingsbodem werk vandaar.

Ja ik heb toevallig in de meterbak ook 2 nieuwe Zwaardplanten gekocht en diverse bladeren hebben/krijgen ook van die bruine stukken. ook komen er nu diverse nieuwe bladeren in inmiddels. Het is een moerasplant en die wordt vaak boven water gekweekt.
Ik denk dat die plant echt wel goed gaat komen hoor. Nieuwe bladeren komen vaak na enkele weken al wel.

Die wit/groene is een Dracaena deramensis, dat is geen aquariumplant maar een potplant. Die gaat dus gegarandeerd dood onderwater, zet je beter in je vensterbank!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan