A
AndreS
Guest
Ik draai nu een goede week met een externe pot filter van sunsun/wiltec HW-304.
Dit filter heeft 4 lades
onderste lade mechanische filtering met de bijgeleverde witte mat.
2de lade biologische filtering met ceramische ringen.
3de lade biologische filtering met bioballen.
bovenste lade chemische filtering met actief kool.
Nu heb ik net het actief kool er uit gehaald omdat het water nu fris ruikt en het kool dus niet meer nodig is en het viel me op dat er voedselresten op het netje zat (blijkbaar heeft een huisgenoot gevoerd zonder het filter uit te zetten).
Ik zou denken dat mechanisch vuil juist in de onderste laden tegengehouden zou moeten worden maar blijkbaar gaat er het een en ander langs, iemand suggesties waarom dat gebeurd en hoe dat op te lossen is?
Ik heb nog wel 3 reserve witte filter matten liggen maar voor ander materiaal zou ik op pad moeten.
Dit filter heeft 4 lades
onderste lade mechanische filtering met de bijgeleverde witte mat.
2de lade biologische filtering met ceramische ringen.
3de lade biologische filtering met bioballen.
bovenste lade chemische filtering met actief kool.
Nu heb ik net het actief kool er uit gehaald omdat het water nu fris ruikt en het kool dus niet meer nodig is en het viel me op dat er voedselresten op het netje zat (blijkbaar heeft een huisgenoot gevoerd zonder het filter uit te zetten).
Ik zou denken dat mechanisch vuil juist in de onderste laden tegengehouden zou moeten worden maar blijkbaar gaat er het een en ander langs, iemand suggesties waarom dat gebeurd en hoe dat op te lossen is?
Ik heb nog wel 3 reserve witte filter matten liggen maar voor ander materiaal zou ik op pad moeten.