Wat is er nieuw

mechanische filtering pot filter.

• Onderwerp starter Onderwerp starter AndreS
  • Startdatum Startdatum
A

AndreS

Guest
Ik draai nu een goede week met een externe pot filter van sunsun/wiltec HW-304.
Dit filter heeft 4 lades

onderste lade mechanische filtering met de bijgeleverde witte mat.
2de lade biologische filtering met ceramische ringen.
3de lade biologische filtering met bioballen.
bovenste lade chemische filtering met actief kool.

Nu heb ik net het actief kool er uit gehaald omdat het water nu fris ruikt en het kool dus niet meer nodig is en het viel me op dat er voedselresten op het netje zat (blijkbaar heeft een huisgenoot gevoerd zonder het filter uit te zetten).
Ik zou denken dat mechanisch vuil juist in de onderste laden tegengehouden zou moeten worden maar blijkbaar gaat er het een en ander langs, iemand suggesties waarom dat gebeurd en hoe dat op te lossen is?

Ik heb nog wel 3 reserve witte filter matten liggen maar voor ander materiaal zou ik op pad moeten.

Aanvulling:

Ik heb de rest van het filter natuurlijk ook even nagekeken en schoongemaakt.

Bioballen was geen vuil te zien, ceramische ringen waren wel wat vervuilt dus even schoon gespoeld in aquarium water de filter mat was ook vuil maar niet zodanig dat ie was dicht geslipt en hij lag gewoon vlak in de lade, uiteraard die ook even goed schoon gemaakt in aquarium water, ook onder in lag het nodige aan vuil dus mechanische filter werkt wel, er komt alleen het nodige langs af.

Zit jj nou op een AQuarium forum?
Lees jij dan wel mee?
Laat dat filter met rust.
Dat er vuil langs gaat,?Ja en?
Zolang hij het gewoon doet,afblijven.

Draait 1 week, dan al schoon maken.
Foei,Andre.

Tja ik had het met rust gelaten als ik geen voedsel resten vond waar ik dacht het niet zou moeten komen.

ter verdediging, ik heb tenminste geen kraan water gebruikt 😛

Maar goed, er mag dus rustig vuil langs af gaan, oke dan doen we er verder niets aan tot de doorstroming duidelijk terug loopt.

Hoe werkt jouw filter? Aanzuiging van onder af,naar boven? Zit die witte dan wel goed?
Zo ik zie,gaat het van boven naar onder,met wit boven.

184327_0_82_efu4513_big.jpg

Dat filter mag best flink vuil zijn, dan zitten er ook veel bacterie in.

Dit is de engelse versie

https://www.youtube.com/watch?v=2GqDDdy-xoU

hij verteld dat de onderste lade de eerste filtering doet, het gaat dus door het gat naar beneden waar bij de uv modellen de lamp zit en dan door de lades naar boven.

zo min mogelijk aan je filter rommelen

Jb Malawi zei:
Zet jij steeds je filter uit bij het voeren?
Waarom?

Jb malwi

Omdat ik liever geen rottend voer in het filter wil hebben.

Tsssss,Andre, waar zijn die bacterie nou voor?

Denk eerder dat er dan teveel voer in de bak gaat hoor,of het moet precies bij de filterinlaat gegeven worden.
Zet hier nooit de filters uit tijdens het voeren,zal waarschijnlijk weleens een korreltje in het filter komen maar is geen ramp.

Seabait zei:
Denk eerder dat er dan teveel voer in de bak gaat hoor,of het moet precies bij de filterinlaat gegeven worden.
Zet hier nooit de filters uit tijdens het voeren,zal waarschijnlijk weleens een korreltje in het filter komen maar is geen ramp.

Inderdaad, en anders wat garnalen nemen. Deze zit ook graag in het filter, kunnen die het voer wat daar terecht komt mooi opeten 😉

Ik weet niet of garnalen mijn goudvissen wel overleven 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan