Wat is er nieuw

Mee-gelifte garnaaltjes,... komt dit goed?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Ik heb vanmorgen wat mos gekregen ( restjes) en toen ik het in het aquarium deed zwommen er ineens vier jonge garnaaltjes uit.

Ik kon ze niet te pakken krijgen want ze zijn erg snel.

Mijn aquarium draait nu net een week in,.. dus nog lang niet gerijpt water.

Zullen de garnaaltjes het overleven, ( vanwege de nitrietpiek) of is de kans groot dat ze het niet zullen halen?

Afwachten maar.. kan best dat het goed komt, zou er nu persoonlijk wat blad aan toevoegen, een blaadje brandnetel is perfect, is al vrij snel zacht zodat ze er van kunnen eten.
En de weinige belasting van zo'n blaadje helpt ook wel weer je bacterie-aangroei.

kellemes zei:
Afwachten maar.. kan best dat het goed komt, zou er nu persoonlijk wat blad aan toevoegen, een blaadje brandnetel is perfect, is al vrij snel zacht zodat ze er van kunnen eten.
En de weinige belasting van zo'n blaadje helpt ook wel weer je bacterie-aangroei.

Het gaat zo te zien om jonge White Pearl garnalen, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik laat ze gewoon zitten dan, want ik krijg ze niet te pakken.

Ga er even een blaadje in doen en heb anders ook nog wel algentabletjes.

Fishy303 zei:
Ga er even een blaadje in doen en heb anders ook nog wel algentabletjes.
Dat zou zomaar teveel belasting kunnen zijn, waardoor je filtering het niet meer kan bolwerken, dus laat het dan een mini-klein stukje zijn van een tablet 😉

Wat dacht je van catappablad? Volgens mij heeft het water daar niet van te lijden. Ook hier is eens een vuurtje meegelift met mos naar een aquarium dat nog moest indraaien. Weken later vlak voor de nieuwe bewoners kwamen zag ik hem ineens moederziel alleen zitten maar wel kerngezond.

kellemes zei:

+1

Ik heb datzelfde hier een keer gehad bij de opstart van een 30 liter nano en dat is goed gegaan.

Yilleke zei:
Wat dacht je van catappablad? Volgens mij heeft het water daar niet van te lijden.
Kan natuurlijk ook, alleen duurt het wel even voordat het zacht genoeg is om van te smikkelen (denk ik?), vandaar dat ik brandnetel noemde als alternatief, ook is brandnetel in deze tijd van het jaar alom beschikbaar 😉

De Pets place blijkt op de knaagdierenafdeling zakjes met gedroogde Brandnetel te verkopen voor maar iets van 1 euro. Zo loop je geen risico dat er vervuiling op het blad zit. Hier in de buurt zie ik vaak de honden hun behoefte doen bij de brandnetels en daarom moet je daar wel voor uitkijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan