meelifters


frog

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 september 2023
Berichten
213
Leeftijd
69
Zomaar een Zaterdag middag 15.30 vandaag dus.

Zie 10 geregistreerde forum leden en 370 gasten die meelezen en zeker wel belangrijke info over het houden van' mee' krijgen.
Ik kan het daar deels mee oneens zijn dat gasten gebruik maken van een service die gevoed wordt door een' klein 'aantal geregistreerde leden, en zelf geen bijdrage leveren.

lees zelf veel nieuws via internet en bij een dagblad als de Telegraaf kun je een aantal premium artikelen lezen en je daarna abonneren voor een x bedrag per week, doe je dit niet zoals ikzelf dan houdt het op om toch premium artikelen te lezen.De inhoud die je dan kunt lezen is beperkt.

Ben zelf geen sponsor van dit forum meer, maar dat kan verkeren wanneer het bedrag per jaar aangepast wordt naar ook nieuwe leden die zich ( gaan) registreren na een aantal ' hits' op dit forum.

Iedere bezoeker krijgt 20 artikelen te lezen en daarna aanmelden registreren en daaropvolgend een klein jaarbedrag te storten om mee te lezen, ook ik zal daar in meewerken.
Vraag mij verder wel af of dit forum wel 50-100 nieuwe leden kan verwerken met het plaatsen van berichten, die zullen dus snel te lezen zijn maar door het aantal ook weer verdwijnen.

Dit forum is op zich volgens mij het meest bezochte en ook meest bekend, laten we daar wat meer uithalen.En zoals gezegd, ik werk wel mee.
Deze reactie is mede ontstaan door een antwoord of reactie van biljoenblik of benovo, kan dat zo even niet meer terug vinden.

Maar de reactie was ook zoals door mij ervaren ,, veel flitsende reclame's.
 
volgens mij was dat een post van @NicoleE over een forum waar ze lid van was meende ik te lezen in GDT.
 
Dit forum kost je 6,8 cent per dag als je donateur bent (25 euro gedeeld door 365 dagen). Voor de mensen die hier regelmatig op deelnemen, lijkt me dat toch een verwaarloosbaar bedrag voor de kennis, gezelligheid en de lol die dit forum biedt. Ik begrijp niet goed waarom mensen klagen over advertenties als je met een bijdrage daarvan af kunt zijn. Als iedereen een bijdrage geeft kan dit forum draaiend worden gehouden.
Yust my two cents.
 
Ik begrijp best dat voor sommige mensen zoals mensen in de bijstand of de schuldhulpverlening het dan best een stevig bedrag kan zijn maar voor het merendeel is het denk ik een klein bedrag zoals Nathalie al aangeeft.
Maar goed iedereen is vrij al al dan niet donateur te worden.
 
Per saldo zou dat wel eens negatief kunnen werken. Het aantal leden gaat sowieso kelderen als je moet betalen en daarmee het aantal kliks en zeker van mensen die maar af en toe even langskomen na een google hit. Daardoor dalen de advertentie-inkomsten.
Ik zou persoonlijk nooit betalen voor een forum. De content wordt gecreëerd door de leden, niet door het platform.
 
Ik zeg niet dat je moet betalen en je hebt deels gelijk: een forum wordt ingevuld door de leden, maar aan het onderhoud zijn echt kosten verbonden. Zonder forum geen leden en geen content.
 
Ik zeg niet dat je moet betalen en je hebt deels gelijk: een forum wordt ingevuld door de leden, maar aan het onderhoud zijn echt kosten verbonden. Zonder forum geen leden en geen content.
En het platform heeft inkomsten uit advertenties.

Ik vind de openingspost geen eerlijke weergave van de werkelijkheid, negatief van insteek(meelifters) en de vergelijking met een contentcreërend journalistiek medium raakt kant nog wal.
De zogenaamde meelifters die niets bijdragen dragen juist enorm bij met hun posts en garanderen daarmee het bestaansrecht van het forum.
 
Zomaar een Zaterdag middag 15.30 vandaag dus.

Zie 10 geregistreerde forum leden en 370 gasten die meelezen en zeker wel belangrijke info over het houden van' mee' krijgen.
Ik kan het daar deels mee oneens zijn dat gasten gebruik maken van een service die gevoed wordt door een' klein 'aantal geregistreerde leden, en zelf geen bijdrage leveren.

lees zelf veel nieuws via internet en bij een dagblad als de Telegraaf kun je een aantal premium artikelen lezen en je daarna abonneren voor een x bedrag per week, doe je dit niet zoals ikzelf dan houdt het op om toch premium artikelen te lezen.De inhoud die je dan kunt lezen is beperkt.

Ben zelf geen sponsor van dit forum meer, maar dat kan verkeren wanneer het bedrag per jaar aangepast wordt naar ook nieuwe leden die zich ( gaan) registreren na een aantal ' hits' op dit forum.

Iedere bezoeker krijgt 20 artikelen te lezen en daarna aanmelden registreren en daaropvolgend een klein jaarbedrag te storten om mee te lezen, ook ik zal daar in meewerken.
Vraag mij verder wel af of dit forum wel 50-100 nieuwe leden kan verwerken met het plaatsen van berichten, die zullen dus snel te lezen zijn maar door het aantal ook weer verdwijnen.

Dit forum is op zich volgens mij het meest bezochte en ook meest bekend, laten we daar wat meer uithalen.En zoals gezegd, ik werk wel mee.
Deze reactie is mede ontstaan door een antwoord of reactie van biljoenblik of benovo, kan dat zo even niet meer terug vinden.

Maar de reactie was ook zoals door mij ervaren ,, veel flitsende reclame's.
Op die manier word je wel een beetje verplicht om lid te worden van het forum.
Iedereen die iets op zoekt over aquarium houden enz komt op het forum terecht,
die 20 artikelen heb je dan snel gelezen.
Lid worden moet een vrije keuze blijven vind ik,
wat mss wel een mogelijkheid is,
is dat als je lid bent geworden je bv maar 25 of 50 post's kan plaatsen en dat je dan een bijdrage moet betalen als je verder wil blijven posten,
mss iets in die zin?
Ik denk maar gewoon even mee.
 
Meeliften, in de breedste zin vh woord.
Van het niet meebetalen van overheidsdiensten en er wel van profiteren tot geen vrijwillige ouderbijdrage betalen of migreren/vluchten en meteen aanspraak kunnen maken om gezondheidzorg.
Ik heb in de trein wel eens gratis zitten meelezen in iemand ze boek.
 
En het platform heeft inkomsten uit advertenties.
Ja, dat is prima dat het forum inkomsten uit advertenties heeft. Ik vind alleen dat een forum wel levenvatbaar moet zijn.

Of je accepteert de advertenties of je betaalt. Als iemand klaagt over de advertenties is dat tegenstrijdig met de behoefte.
Mensen zeggen daarmee: ik wil wel een forum maar weinig advertenties en niet betalen (als ze ook geen donateur zijn). Maar hoe moet Marcel dan dit forum onderhouden? Er gaat een hoop tijd en kosten zitten in zo’n forum onderhoud.

Een voorbeeld: als wij klagen over de snelheid, dan gaat Marcel aan de gang. Wij zien daar niets van, maar ik denk niet dat ie dan ef een uurtje bezig is. Dan is ie een tijd bezig om het op te lossen.
 
Deze discussie is vaker aan de orde geweest en ooit heeft de eigenaar de kosten gepost en die zijn/waren hoger dan menigeen had gedacht.
Dus er moeten via welke weg dan ook inkomsten zijn om de boel draaiende te houden. Verder is iedereen natuurlijk vrij om te bepalen of hij daar wel of niet een bijdrage aan wil leveren.
Ik denk niet dat we van de eigenaar mogen verwachten dat hij alles uit zn eigen zak bekostigd.
 
Ja, dat is prima dat het forum inkomsten uit advertenties heeft. Ik vind alleen dat een forum wel levenvatbaar moet zijn.

Of je accepteert de advertenties of je betaalt. Als iemand klaagt over de advertenties is dat tegenstrijdig met de behoefte.
Mensen zeggen daarmee: ik wil wel een forum maar weinig advertenties en niet betalen (als ze ook geen donateur zijn). Maar hoe moet Marcel dan dit forum onderhouden? Er gaat een hoop tijd en kosten zitten in zo’n forum onderhoud.

Een voorbeeld: als wij klagen over de snelheid, dan gaat Marcel aan de gang. Wij zien daar niets van, maar ik denk niet dat ie dan ef een uurtje bezig is. Dan is ie een tijd bezig om het op te lossen.
Wat is nu eigenlijk je punt? Er zijn inkomsten en er is een mogelijk om bij te dragen als je dat wilt.

Op die manier word je wel een beetje verplicht om lid te worden van het forum.
Iedereen die iets op zoekt over aquarium houden enz komt op het forum terecht,
die 20 artikelen heb je dan snel gelezen.
Lid worden moet een vrije keuze blijven vind ik,
wat mss wel een mogelijkheid is,
is dat als je lid bent geworden je bv maar 25 of 50 post's kan plaatsen en dat je dan een bijdrage moet betalen als je verder wil blijven posten,
mss iets in die zin?
Ik denk maar gewoon even mee.
Dan ben je toch juist je eigen nek aan het omdraaien? De stuwende kracht van een forum zijn de mensen die posten. Hoe meer dat gebeurt hoe meer content en clicks, hoe meer advertentie-inkomsten.
 

Terug
Bovenaan