Wat is er nieuw

Meer planten in mijn aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter tvsjvh93
  • Startdatum Startdatum
T

tvsjvh93

Guest
Hallo allemaal

Ik heb een aquarium van 110 breed (300liter). Er staan wat planten in maar wil dit graag uitbreiden. Ik ben aan het zoeken geweest naar wat makkelijke plantjes. achtergrond:

Sterrenkruid
Belgisch groen
Vallisneria

Midden
Bacopa
Cryptocoryne walkerii

Voorgrond ?

Ik zou graag tips willen voor voorgond plantjes of op mijn huidigr keuze

Groetjes

Echinodorus soorten zijn er in alle soorten en maten en over het algemeen niet hele moeilijke planten.

Voor de voorgrond is de Sagittaria Subulata een makkelijk en leuk plantje.

Ik ben wel benieuwd naar hoe je aquarium er nu uitziet. Foto? 😀

De meeste Crypto s worden niet zo groot en ik gebruik ze dan ook voor op de voorgrond. Ik heb in de meterbak er zo n 6 op de voorgrond staan.

Ik heb hier helferi in de bakken staan, leuke plant maar zorg ervoor dat je ze al in de onderwater vorm krijgt!
De overgang ging hier niet zo vloeiend en ik heb nou wel heel zielige helferi hier Staan...
Het is een plant die niet houd van verranderingen en bij mij is hij toen ook bijna helemaal verslijmt...

De Echinodorus latifolius vind ik ook wel een leuke voorgrondplant

Ik heb hier helferi in de bakken staan, leuke plant maar zorg ervoor dat je ze al in de onderwater vorm krijgt!
De overgang ging hier niet zo vloeiend en ik heb nou wel heel zielige helferi hier Staan...
Het is een plant die niet houd van verranderingen en bij mij is hij toen ook bijna helemaal verslijmt...

Oeioei, ik heb nu in mijn emers kweekbakje wat pogostemon geplant, doet 't reuzegoed, maar wat nu als ik hem onder water plant..... Hoop dat dat goed gaat!

Oeioei, ik heb nu in mijn emers kweekbakje wat pogostemon geplant, doet 't reuzegoed, maar wat nu als ik hem onder water plant..... Hoop dat dat goed gaat!

Het kan wel goed gaan hoor, als jij andere plantenvoeding gebruikt ofzo kan het zo zijn dat het het wel doet, maar bij mij deed ie et niet... Hij komt er heel langzaam wel maar t vraagt wat geduld 😉

Ik hen ondertussen een bestelling geplaats bedankt voor de tips ik ben gegaan voor de pogestemon helferii. Ik ga morgen aan de slag en dan zal ik een foto plaatsen

Nu je nog maar net begint is het verstandig om niet alleen te kijken naar wat je mooi vindt. Kies planten die bij elkaar passen qua lichtbehoefte, watersoort (waterhardheid en zuurgraad) e.d. Daarna bezie je waar de plant het meest goed past qua omgeving. Bijvoorbeeld; stel je bak is goed verlicht maar je wilt toch ook Anubias in je bak. Deze plant wil liever wat minder intens licht. Dus zoek je een plek waar wat schaduw is. Past de plant toch! Door het zo te bezien wordt je beloond met een prachtige plantenbak t.z.t.!

Bedankt voor de goede tip

Het kan wel goed gaan hoor, als jij andere plantenvoeding gebruikt ofzo kan het zo zijn dat het het wel doet, maar bij mij deed ie et niet... Hij komt er heel langzaam wel maar t vraagt wat geduld 😉
Inderdaad, als je wat geduld hebben, komt dat wel goed. Bij mijn nieuwe aanschaf van de planten is er ook wel eens gezegd dat het nog van emers naar submers moest gaan, waarvoor ik dan geduld moest hebben.
Tijdens het toedienen van plantenvoeding zijn ze er helemaal bovenop gekomen, en ik moet nu wekelijks/tweewekelijks snoeien, of ze groeien de bak uit.

Bij mij ook, er wat een moment dat ik dacht nou dat gaat niets meer worden ik haal hem eruit toen een paar dagen later kwamen de nieuwe uitlopers en nu zit de voorzijde van mij Rio redelijk vol met deze plant en moet ik het snoeiwerk weggooien.
Als de plant het goed doet is hij prachtig groen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan