Wat is er nieuw

Meer sluierstaarten in 60l bak

X

xlyanneee

Guest
Ik heb een sluierstaart van iemand geadopteerd. Nou heeft 'ie al 2 jaar alleen in een 15l bak gezeten en heb ik hem een beter leven gegund in een 60l bak.

Nu wil ik hem eigenlijk ook een vriendje geven maar nu weet ik dat 60l eigenlijk te weinig is voor 2 sluierstaarten. Maar ik ga/kan geen 100l bak aanschaffen.

Mijn vraag is: alleen laten? Wel nog een sluierstaar erbij of zijn er vissen die erin kunnen zonder dat hij deze op eet?

Eigenlijk is een 60L bak ook nog te klein voor 1 sluier. De 'regel' is een aquarium van minimaal 100x50x50 (250L) en dan daarna 50L per sluier. Je zou er dus 4a5 kwijt kunnen in het minimale formaat aquarium.
Zoek maar eens op internet, die vissen kunnen zo groot worden dat je ze met twee handen moet optillen.

Voor nu zou ik het zo laten en er niets bij plaatsen en eventueel iemand zoeken met een groter aquarium voor herplaatsing.

Een sluierstaart is een groepsdier, en voelt zich alleen niet echt fijn. Maar die 60 liter is, zoals Daniel hierboven al schreef, veel te klein voor twee sluiers. Dus als je echt geen grotere bak kunt nemen, dan kun je beter op zoek gaan naar iemand die wel die ruimte heeft, en wat andere visjes in je 60 literbak houden.

Dit is netzoiets als: Ik wil een sint bernard hond maar heb geen zin in dagelijks 3x een uur wandelen, is een loopband een goed idee?

Oftwel: neem je verantwoording en doneer de vis aan iemand met een grote bak of koop zelf ene grote bak maar ga niet door met dit plan wat je nu hebt

Maar ik ga/kan geen 100l bak aanschaffen.
Is dit vanwege ruimtegebrek of geldgebrek? In het geval van geldgebrek kun je via marktplaats wel aan een grote bak komen voor weinig geld met de vereiste minimum maten. In het geval van ruimtegebrek moet je goed kijken naar de inrichting van je kamer, en overwegen of je die wat kunt aanpassen. Ook op het gebied van aquariummeubels en filters is er veel tweedehands te koop.

...neem je verantwoording en doneer de vis aan iemand met een grote bak of koop zelf ene grote bak maar ga niet door met dit plan wat je nu hebt
vreemde opmerking 🙁
Iemand geeft een vis een beter huisje (van 15 naar 60 liter), vraagt vervolgens om advies en dan moet deze persoon zijn verantwoordelijkheid nemen. Erg misplaatst en jammer, zo jaag je (nieuwe) leden snel van het forum af :juggle:

vreemde opmerking 🙁
Iemand geeft een vis een beter huisje (van 15 naar 60 liter), vraagt vervolgens om advies en dan moet deze persoon zijn verantwoordelijkheid nemen. Erg misplaatst en jammer, zo jaag je (nieuwe) leden snel van het forum af :juggle:
Tja jij bekijkt het door een roze bril (van 15 liter naar 60 liter) ik bekijk het door een realistische bril (ze weigert een groter aquarium te kopen en wil er meer vissen instoppen)

Soms is het niet zo zwart/wit Antje en we kunnen mensen best in hun waarde laten. Deze persoon komt hier gewoon om advies te vragen en geeft eerlijk de beperkingen aan. Daar kunnen wij over oordelen.. of gewoon accepteren en binnen de beperkingen het beste advies geven. Ik kies voor het laatste, dat oordelen wordt al zoveel gedaan.

Tja jij bekijkt het door een roze bril (van 15 liter naar 60 liter) ik bekijk het door een realistische bril (ze weigert een groter aquarium te kopen en wil er meer vissen instoppen)
Wat een ontzettend domme en botte opmerkingen... echt totaal nutteloos en misplaatst. Ze weigert het niet, je weet niks van haar situatie, ze heeft nog geen reactie gegeven op de voorstellen die gedaan zijn en de reacties die gegeven zijn.
Volgende keer iets minder bot reageren en mensen niet afblaffen als ze om hulp vragen!

(ze weigert een groter aquarium te kopen en wil er meer vissen instoppen)
als ik onderstaande lees maak ik nergens uit op dat het een gelopen race is

Mijn vraag is: alleen laten? Wel nog een sluierstaar erbij of zijn er vissen die erin kunnen zonder dat hij deze op eet?

Laatst bewerkt:
als ik onderstaande lees maak ik nergens uit op dat het een gelopen race is
Nu wil ik hem eigenlijk ook een vriendje geven maar nu weet ik dat 60l eigenlijk te weinig is voor 2 sluierstaarten. Maar ik ga/kan geen 100l bak aanschaffen.

Zo gelopen alstie maar zijn kan, er komt duidelijk geen grotere bak

Prima, gaan we niet uitkomen en
wat mij betreft laten we het hier ook bij en gaan we proberen TS op een juiste manier te helpen. Aangezien ik het wel met je eens ben dat 70 liter verre van ideaal is voor een goudvis, laat staan meerdere goudvissen. Aan de andere kant snap ik het dilemma wel; alleen is niet ideaal en meer vissen in het bakje ook niet.
Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn om er nog een kneusje/opvanger bij te zetten. Deze zijn meestal al misvormd en groeien al niet meer uit tot grote goudvis. Laat er dan twee van deze stakkertjes nog een beter leven hebben in de 70 liter. Natuurlijk wel met een zeer intensief en strikt verversingsbeleid.

Laatst bewerkt:
vreemde opmerking 🙁
Hoera, je moet de rest van je leven niet in de wc blijven, je mag in de badkamer...
Goed bedoeld maar een verbetering van de mislukte soort.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan