Wat is er nieuw

Meerdere koppels discussen in 1 aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Andrea
  • Startdatum Startdatum
A

Andrea

Guest
Hallo Allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een dilemma.
Ik heb zelf een koppeltje discussen die elke 4 a 5 dagen eitjes leggen in mijn aquarium. Ook mijn broer heeft een koppel discussen die regelmatig eitjes leggen.
Nu de vraag zouden we deze 2 koppels in 1 aquarium kunnen huisvesten? Of gaat dit voor problemen zorgen, 2 koppels in 1 bak? Wie o wie weet wat ik kan verwachten
Formaat van het aquarium is 200x 70x70
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Andrea

Qua ruimte kan dit gemakkelijk. Of er zich problemen voordoen kan niemand voorspellen, maw het kan alle kanten op.

het kan wezen dat ze gewoon gaan zwemmen
of vreemdgaan met de ander

of geen eitjes meer gaan leggen

niks van te zeggen dus

schotje er tussen zetten lijkt mij dan geen probleem te zijn

maar wil je echt discus kweken ??
want het is niet makkelijk om �berhaupt een nest te late uit komen

met 2 koppels is het geen probleem dat formaat bak maaaaarrr je hebt wel kans op meer stress dus gevoeliger voor ziektes en kruisbesmetting ligt natuurlijk ook op de loer omdat je vissen uit verschillende bacterieculturen bij elkaar brengt.

Een kans is een waarschijnlijkheid, deze veelal be�nvloedbaar is. Zet je de plannen niet door, dan ontneem jij tevens die kans.

Zoals hierboven reeds genoemd, blijft een kans bestaan op o.a.:

Kruisbesmetting
Stress
Onverdraagzaamheid van de vissen onderling
Overspel
Niet meer afzetten
Een pispaaltje
Ziekteoverdracht
Verminderde eetlust of zelfs een staking

... er bestaat zelfs de kans dat de vis ongelukkig ten val komt bij het overzetten en de vis hier (blijvende) schade aan overhoud.

Zie het als een kansspel, geen omelet zonder gebroken schaal. Het zou zuur zijn als het mis gaat, verdiep je daarom goed van te voren in de mogelijke gevolgen van dit spel en beperk deze tot een minimum.

Wat betreft de grootte van de bak, daar hoef je je zeker geen zorgen om te maken. Dat kan gemakkelijk, mits ... die kans h� :juggle:

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik zie toch maar af van een 2e koppel in mijn aquarium.
Ook al kon ik het gratis verkrijgen. De gezondheid en rust van m'n eigen discussen is me meer waard.
En kweken ermee is toch niet de bedoeling. Dus laat ik het zo als het was.
Nogmaals bedankt voor jullie advies.
Andrea

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan