Meerval mee gekomen met plant


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,038
Okeeeeeeee, ik ging dus wat kleine rasbora visjes halen, en kijken voor een mooi stukje hout met een anubias erop.
Mooi stukje uitgezocht. Deze werd zonder water! In een zak gedaan, daarna stukje naar huis gereden. Stuk hout met plant zeer grondig gespoeld onder de kraan en toen het aquarium in......

En ineens was ie daar!!!!! Ik schrok me echt dood 😱🙈!
 

Bijlagen

  • IMG-20220515-WA0012.jpeg
    IMG-20220515-WA0012.jpeg
    191.6 KB · Weergaven: 176
Okeeeeeeee, ik ging dus wat kleine rasbora visjes halen, en kijken voor een mooi stukje hout met een anubias erop.
Mooi stukje uitgezocht. Deze werd zonder water! In een zak gedaan, daarna stukje naar huis gereden. Stuk hout met plant zeer grondig gespoeld onder de kraan en toen het aquarium in......

En ineens was ie daar!!!!! Ik schrok me echt dood 😱🙈!
Hoop wel dat het een kleinblijvende soort is trouwens, en niet 1 die 40 cm wordt 😳😳
 
Ik vind de mond nogal raar een foto van de zijkant zou fijn zijn
Ga ik morgen even proberen, lijkt een ancistrus chirrosus, maar weet het niet zeker
 
Ja die mond correspondeert niet met mijn beeld van de ancistrus cf cirrhosus, dus vandaar mijn opmerking/vraag
Ja beetje aparte vogel (meerval), maar goed. Hij zit nu de hele tijd achter de pomp, dus een goede foto lukt nu niet. Heb wel deze, maar is ook niet heel duidelijk
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220515-190949_Gallery.jpg
    Screenshot_20220515-190949_Gallery.jpg
    411.3 KB · Weergaven: 153
Ja beetje aparte vogel (meerval), maar goed. Hij zit nu de hele tijd achter de pomp, dus een goede foto lukt nu niet. Heb wel deze, maar is ook niet heel duidelijk
Ben toch bang dat het geen ancistrus is 😬😬
 
Is het deze niet komt wel heel dicht in de buurt als ik de foto bekijk.
L187b Chaetostoma Formosae
Lijkt er idd wel heel sterk op 😊, worden gelukkig niet zo groot 😅
 
Hij/zij blijft lekker achter de pomp 🙄😆, hier wel een stukje van zijn tekening
 

Bijlagen

  • IMG-20220516-WA0007.jpeg
    IMG-20220516-WA0007.jpeg
    166.6 KB · Weergaven: 116
Ja die mond correspondeert niet met mijn beeld van de ancistrus cf cirrhosus, dus vandaar mijn opmerking/vraag
Duidelijker krijg ik hem niet
 

Bijlagen

  • 20220516_115215.jpg
    20220516_115215.jpg
    141.7 KB · Weergaven: 115
Nou de volgende vraag, maak me een beetje zorgen. Dit beestje zit dus alleen maar achter de pomp. Gisteren heb ik de pomp opzij geschoven omdat ik dacht dat hij er niet meer achter vandaan kon. Hij schoot 1x de hele bak rond, om vervolgens weer achter de pomp te gaan zitten. Hij heeft ook nog niks gegeten. Ik weet dus niet of hij er snachts achter vandaan komt, maar lijkt van niet.
 
Verhuisstress, kan wel een week aanhouden, niks aan te doen dan vooral de vis met rust laten
 
Wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je je dood schrik als er opeens z on slobber aan het raam hangt :eek:

Stukje courgette op vorkje/lepeltje ergens een beetje beschut weg stoppen bij het filter wellicht dat hij daar wel op af komt. Mijne komen ook niet in het openbaar eten maar alleen in beschutte/bedekte omgeving.

Succes met je verstekeling
 
Wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je je dood schrik als er opeens z on slobber aan het raam hangt :eek:

Stukje courgette op vorkje/lepeltje ergens een beetje beschut weg stoppen bij het filter wellicht dat hij daar wel op af komt. Mijne komen ook niet in het openbaar eten maar alleen in beschutte/bedekte omgeving.

Succes met je verstekeling
Dank je wel 😊, was idd schrikken 😅
 
De bulldog pleco is inderdaad een vreselijk goede verstopper. Die je niet tot nauwelijks zal zien, mits je heel de nacht voor je bak zit...

Heb hier vorige een bak leeg getrokken, beest nergens te vinden. Ik denk dat beest is allang dood.
Dus ik de boel weer gevuld en draaien maar weer. Zit die etterbak in de pvc overloop van 25mm. Blij dat ik er een noodoverloop ingebouwd heb:unsure:
 
Bij het opnieuw inrichten van mijn aquaria moest ik één bak helemaal leeghalen. De ancistrus zat in zijn holletje in zijn hout en heb ik met hout en al verhuisd.....Was de makkelijkste vis om te verhuizen:LOL:
 
die verstop kunstenaars hebben ook nadelen
Eens een stuk hout verwijderd uit de bak was zacht en aan het rotten goed gekeken of er niet meer in en op zat en ik de kliko gedaan.
Kwam later buiten en dacht wat moet die kat nou bij de kliko en maar draaien om de bak heen nog een gekeken naar het stuk hout nog niet te zien in een bak met water gelegd en ja wel savonds zat hij/zi (vis)j daar op het hout in plaats er in.
verbazend sterke vissen dit heeft toch wel een uurtje in de kliko gelegen.
 
Als ik hout uit de bak haal, om schoon te maken of weg te gooien zet ik het tegenwoordig eerst in een bak met aquariumwater, net zolang tot ik alle l-nummers in het aquarium gezien heb.
Ik ben op die manier eens een l236 kwijtgeraakt.
Hout uit de bak gehaald, 2 uur in de wasbak gestaan, en denkend dat ik ze allemaal gezien heb uitgespoeld met warm water. Dat heeft het arme diertje dus niet overleefd:cry:
 
Sommige meervallen kunnen uren uit het water overleven. Zelfs uren in de vriezer overleven ze maar dat hangt van de soort af.
 
Hier eens van iemand legholen gekjocht via d epost, zat een uitgedroogd l-nummer in, die beesten zijn zo stronteigenwijs:ROFLMAO: heb het wel gehad dat ik ze met geen mogelijkheid uit het leghol kreeg, dus dan verkocht ik ze met leghol en al:LOL:
Herkenbaar en dat heb ik gehad met een grote borstelworm in de oude zeewaterbak dus die heeft de koper van het steen er gratis bij gekregen:DD
 
Als ik hout uit de bak haal, om schoon te maken of weg te gooien zet ik het tegenwoordig eerst in een bak met aquariumwater, net zolang tot ik alle l-nummers in het aquarium gezien heb.
Ik ben op die manier eens een l236 kwijtgeraakt.
Hout uit de bak gehaald, 2 uur in de wasbak gestaan, en denkend dat ik ze allemaal gezien heb uitgespoeld met warm water. Dat heeft het arme diertje dus niet overleefd:cry:
Dat heeft mij destijds een L010 gekost want ik wilde het hout schoonmaken in flink heet water en die rakker hing er nog aan en belande toen ik het te warme water. Dus nu controleer ik eerst het hout grondig voor het de bak uitgaat.
 
Dat heeft mij destijds een L010 gekost want ik wilde het hout schoonmaken in flink heet water en die rakker hing er nog aan en belande toen ik het te warme water. Dus nu controleer ik eerst het hout grondig voor het de bak uitgaat.
Als ik de bak leeg moet trekken qua inhoud omdat ik jonkies uit moet vangen zet ik al het hout en planten in emmers en tegen de tijd dat alles weer terug het aquarium ingaat liggen er altijd wel een aantal L-nummers te spartelen in de emmers
 

Terug
Bovenaan