meerval!?


D

dschaap

Guest
Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik twee nieuwe vissen, maar weet niet wat het zijn. Naar mijn idee zijn het wel meervallen, maar welke?
Weet iemand wat het zijn, hoe snel ze groeien en hoe groot ze worden?
Zijn nu ca. 2 cm.
Groeten Daniel
 
Er zijn ruim 3000 verschillende meervallen bekend, mogen wij het jou vertellen zonder foto, onmogelijk dus
 
Oh srry, word gefikst,
 
Srry dat ie bewogen is, die vissen zitten nooit stil, hij laat een aardig beeld zien.
 
9T7xKlfoZiCguaX3wcwwv-NoDIUJCJb3.jpeg
 
Synodontis petricola of sp. polli white Zambia, denk ik.

Deze vissen komen oorspronkelijk uit het Tanganyikameer en hebben graag soortgenoten om zich heen in een groep.

-edit:
Ik neig vooral naar petricola.
 
Ja, die lijkt er wel erg op en had er eerst een, die verschool zich heel erg, maar toen de tweede er was begonnen ze door de hele bak te zwemmen. Thanks voor het antwoord.
 
Weet iemand ook wat ik deze vis kan voeren??
Lust hij ook groenten en vlees? En welke soorten eten ze dan??
 
Eigenlijk eten ze alles wat er maar voor de bek komt. Groenvoer zoals erwten en komkommer, maar ook allerlei insectenlarven, droogvoer en voedselresten van andere vissen.
 
En vlees? Kan je bv gewoon gehakt gebruiken??
 
En guppen? Die eten tog ook alles??
 
Nee, guppen eten niet tog alles. Die eten in het wild primair kleine insecten in de bovenste water laag. In het aquarium zijn ze heel tevreden met droogvoer.

Synodontis is een alleseter en dus gebaat bij een gevarieerd dieet. Gehakt is vrij vet en en vervuild makkelijker. Stukje koolvis af en toe een plakje afsnijden is een veel beter alternatief. Verder zijn het vreetzakken dus voer met mate en probeer ze als hoofdvoer op een goede zinkende wafel te krijgen
 
Guppen hebben juist veel plantaardig voer nodig zoals spirulina-vlokken en speciaal guppyvoer.
 
Ook Malawi vlokken zijn perfect voor Guppen.

Ik vind de bodem van de dschaap wel heel erg grof. Dat is vragen om bodemrot op termijn. Zoveel vuil als daar tussen gaat zitten
 
Ja, daar heb je wel gelijk in, ik ben nog opzoek naar fijner grind.
 

Terug
Bovenaan